Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17981 til 18000 af 77388
-
Energiomsætning (+ladning)
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal skrive en disposition om 9;Energiomsætning9; I min disposition skal jeg også få talt lidt om et forsøg. forsøget går ud på at man sætter strøm til to blyplader(Pb), sænker dem halv vejs ned i et glas med fortyndet svovlsyre(H2SO4) og så venter man cirka et min... -
lineær/ekspo/potens funktioner
ForumindlægHej! Jeg er MEGET i tvivl om måden man regner disse funktioner (uden brug af hjælpemidler) - det går bare ikke ind i hovedet. Håber nogle kan tjekke den og fortælle mig hvor det evt. Går galt når der er fejl. Lineær funktion: f(5)=4 , f(10)=6 10a + b = 6 5a + b =4 (b’erne går ud med hinanden,... -
Diffusion..
Forumindlæghejsa.. er der nogen der gider forklare mig hvad diffusion er? Det skal være sån at en 8. klasses elev kan forstå det der står en smule om det i min fysik/ kemi bog, men vil gerne vide mere (: -
Tyngdekraft og Massetiltrækning
ForumindlægHejsa Jeg er igang med en fysik og kemi opgave. Jeg kan dog ikke helt forstå hvad forskellen på tyngdekraft og massetiltrækning er? og kan det forklares til en 8. klasse elev;) mvh. Stine -
Syre/base
ForumindlægHej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion? -
sæbe forsøg. Hjælp!!!!
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse og skal til fysik/kemi prøve nu til sommer og jeg kan ikke komme på nogen nemme og hurtige forsøg til over emnet sæbe. jeg har virkelig brug for hjælp!!! -
skriftlige eksamener tilbage
Forumindlæger der nogen som har fået deres skriftlige eksamener tilbage ? der har jeg nemlig , og det er gået sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå dårligt!!!! jeg tænkte på hvis der er andre som har den samme følelse, så kunne det være jeg ikk havde det såå dårligt længere! :( det gør faktisk meget ondt... -
Bliver jeg student - sygeeksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg er blevet syg hvilket forhindrer mig i at kunne komme til en eksamen. Jeg ville høre om jeg bliver student til sommer (samtidig med mine klassekammerater) hvis jeg først tager sygeeksamen i august? Tusind tak på forhånd. -
Mundtlig engelsk
ForumindlægHej folkens!! :-) På mandag skal jeg til eksamen i mundtlig engelsk, og skal så småt til at forberede mig... Men jeg ville lige hører om der er nogle derude der har nogle gode fif il hvordan man kan forberede sig til den del, hvor man trækker et emne. På forhånd tak :) -
Lobyisternes gennemsnitlige budget (funktioner)
Forumindlægf(x) = 490x+10400 f(x) = antal lobyister x = antal år efter 1998 (ny tidregning 1998=0) g(x)=ba^x g(0)=1450 og g(9)=2750 udregn b og a Jeg får det til g(x) =1450*1.073704976^x x = antal år efter 1998 g(x) = lobyisternes budget h(x)=g(x)/f(x) h(x) er lobyisternes gennemsnitlige budget x er antal... -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
HTX eller STX
ForumindlægJa, jeg er i et dilema. Jeg skal til at vælge uddanelse og har gjordt mig nogle overvejelser. Da jeg både er naturvidenskablig og 9;it9; intresseret - så ville HTX være oplagt, men har stadig min tvivl. Kan i komme med nogle fordele og ulemper ved HTX eller STX? Og gerne forskelen osv. De... -
spørgsmål
Forumindlæghej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA
ForumindlægHeeej Er magnetisme lavet af savklinge? -
Appelsiner
ForumindlægAppelsinerDer vil i denne kommende tekst blive analyseret og fortolket, hvor der vil blive stillet relevante analysespørgsmål, der vil øge forståelsen af denne teksts indhold f.eks. Hvorfor og Hvordan. Disse spørgsmål vil blive flettet ind som en sammenhængende tekst. Appelsiner er skrevet af Tov... -
førstegradsligninger
ForumindlægHej alle. Kan nogen give mig hints til hvordan man skal løse følgende førstegradsligninger? Jeg er kørt lidt død på dem. 1) x2 -72 = x 2) (2(x-4))2 = 5x + 1 3) x2 - 20 = 7x + 10 4) (x+1)2 =25 På forhånd tak. -
kombinatorik
ForumindlægHej alle i kloge hoveder derude :0) Jeg står og skal skrive en matematik opgave om kombinatorik. Spg. går ud på at en lejlighed med 3 rum bliver malet i henholdvis 2 forskellige farver. (ud af 10 farver) Hvad er chancen for en anden gætter netop denne kombination? Jeg er lidt lost men tror de... -
Matematrix
ForumindlægHvor mange m2 luft er der i den cirkulære del af palmehuset? please hjælp. -
Ligning
ForumindlægHej alle, jeg sidder fast i en opgave og kan ikke komme videre hvis jeg får hjælp til at besvare denne ligning: 3x-1=2x+8 På forhånd tak.
