Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18021 til 18040 af 27496
-
Nadine Gordimers "country lovers" og "city lovers"
ForumindlægSidder med srp - og har fået til opgave at analysere og fortolke Nadine Gordimers "city lovers" og "country lovers". Derunder skal jeg give en grundig karakteristik af novellernes væsentlige personer samt en disskussion af forfatterens måde at bruge skønlitteratur til at bes... -
læge uddannelsen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive on OSO-opgave der handler om hvilke uddannelse man gerne vil vælge. Og jeg har tænkt på at være læge, men har så et lille problem. Som jeg ved så indebærer lægeudannelsen mange slags typer af læge, men kan ikke rigtig finde ud af had navnet på den slags læge jeg ger... -
Acetylsalicylsyre - Baggrundsmateriale
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive min store opgave i HF om Acetylsalicylsyre.. Jeg skal lave en syntese og fremstille Acetylsalicylsyre og har læst en masse rigtige gode opgaver, men mangler navnet på nogle bøger der kan opbakke den teoretiske del. så om i kender nogle bøger der siger noget om Acetylsalicyls... -
Propandisyre
ForumindlægHej,Hvordan finder man pKs for propandisyre? Kan ikke finde den i Databogen. -
hjælp.....?
ForumindlægOplysningerne til opgaven:En portion cigaretrøg, som ved 1 bar og 30 grader fylder 500 ml. Derefter blæses de 500 mL røg langsomt gennem et glas med 100 mL opløsning af I(2)O(5) i ethanol. Desuden kan man regne med, at al CO i cigaretrøgen reagerer med I(2)O(5) i ethanolen.Ud fra dette skal man b... -
Substitution af alkoholer
ForumindlægHey, første gang jeg er herinde :)Nå, men jeg vil bare spørge om, hvad teorien siger omkring substitution af primære, sekundære og tertiære alkoholer..Ved oxidation er det den primære der reagerer hurtigst og så densekundære og tilsidst den tertiære, er det også sådan når alkoholer bliver substit... -
Nitrering af glycerol
ForumindlægAf ren nysgerrighed har jeg forsøgt at regne på den energimængde der skal tilføres før at reaktionen slår den glade kemiker ihjel. Hvis at man antagersyreindholdet i nitroglycerinen er 0, hvor stor er den energimængde der skal til før at lortet ryger i luften hvis temperaturen er ca. 5 grader. Je... -
hvor meget skal man aflevere på fysik højt niveau
Forumindlægja spørgsmålet står foroven -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
Hjælp til reaktionsskema
ForumindlægStår lige og mangler en smule hjælp til at opskrive et reaktionsskema, måske der er nogen der kunne hjælpe mig med det.der oplyses følgende:En kobbertråd afvejes og anbriges i 150mL 0,250 M AgNO3 i et bægerglas. Der forløber herved en reaktion, og der udfældes sølv.Hvordan kommer det til at se ud... -
reaktionstyper?
ForumindlægEn der kan hjælpe mig lidt her? En der kan definere og komme med et eksempel (afstemt reaktionsskema) på disse reaktioner: Fældningsreaktion Syre-base reaktion Forbrændingreaktion Redoxreaktion -
Afstemning af salte
ForumindlægEr det her rigtigt?2Na(+)Cl(-)+Zn(2-)Br2 --> 2NaBr2 + Zn(2)Cl -
Vælge studie, hvis man vil forske i menneskespecifikke områder
ForumindlægHej Hvis man gerne vil forske i emner som, hvordan man kan eliminere multiresistente bakterier, infektionssygdomme eller onkologi, er det så oplagt at læse medicin? Når jeg kigger på diverse universiteters hjemmesider, virker det overvældende, hvor mange uddannelser, man kan læse, som egentli... -
dichlormethan
Forumindlæghey Jeg kunne godt tænke mig en grundig forklaring, hvis der er nogen der kender den :) Vil gerne forstå det helt til bunds nemlig..Hvorfor er esteren, methylsalicylat er upolær?.. Jeg kan nemlig se, at den har en OH-gruppe, som jo er polær.. Så hvorfor er det at man påtrods kan bruge dichlormet... -
historie opgave HJÆLP jeg er på røven
ForumindlægHej Jeg skulle have afleveret min historie opgave lidt før jul, men så var jeg i Thailand i 3 uger og er lige kommet hjem nu og skal aflevere den på fredag...\nJeg ved godt at det er dumt og at det ikke er min stil, men er der MÅSKE nogen der KAN SENDE DERES HISTORIE OPGAVE til mig på min mail?\... -
elektrokemi
ForumindlægEr der en der har en nem måde at løse opgaver med elektrokemi på?Sidder fast hver gang. Skal fx opskrive de to elektrodeprocesser forC(grafit)|CO2(g)|smeltet Na2CO3|CO2(g),O2(g)|PtNogen der kan hjælpe? -
1.g'er i nød!
ForumindlægHejJeg er igang med at skrive en rapport om ascorbinsyreindholdet i C-vitamintabletter.Og et af spørgsmålene lyder:Er ascorbinsyre en monoprot eller diprot syre?Hvad menes der med det? Og hvordan løser jeg dette? Ved seriøst ikke hvorfor hun stiller os dette spørgsmål, når vi ikke har arbejdet me... -
3 A-niveauer
ForumindlægJeg overvejer at vælge 3 A-niveauer, men jeg vil gerne høre om jeres erfaringer. Er der nogen af jer med 3 A-niveauer, som har fortrudt, at I valgte dette? -
Proton-proton processen
ForumindlægEr lige ved at lære proton-proton processen... Kig på denne side: http://www2001119.thinkquest.dk/servlets/sen_pp-processen.xmlFørst:Neutroner og elektroner - hvilken sidder for oven og hvilken for neden?I tredje process - hvorfor er det lige at resultatet bliver til 4,2 He og 2 * 1,1 H? -
Kan man?
ForumindlægHvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet?
