Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18041 til 18060 af 31730
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg er en dør til matematik og det som plager mig mest er at dividere de lette som fx 27:3 dem kan jeg godt men det er mer det som 2784:37=?? Jeg fatter ignenting har virkelig brug for hjælp
  • Genetik

    Forumindlæg
    En eksempel til 2. gens nedarvning, kan det ikke være eksempel den ekperiment Mendel selv lave den med gul,rund ært og grøn,rynket ært? + hvordan skulle man foklare det matematiks ? plsss someone help me :D
  • 10.kl prøven fra 2011

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen ved hvilken opgaver, men fik i 10.klasse prøven fra 2011. Jeg har meget bruge for dem. Matematik prøven fra 2011 Dansk prøven fra 2011 Tysk prøven fra 2011 Engelsk prøven fra 2011 Tak forhånd.
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Heej ! Jeg er total matematik spasser , så har virkelig brug for hjælp ! :S y = 5 · x −0,3 Hvad er x når y = 0, 5 ? Jeg vil helst gerne se udregningen , så jeg også lærer noget :D - På forhånd tak ! :)
  • Procent

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd!
  • Substitution af integraler

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig!
  • At indsætte boks med definition

    Forumindlæg
    Hej Alle.Jeg skriver SSO i matematik, og vil gerne lave den velkendte grå/røde boks til mine definitioner eller sætninger og jeg vil også gerne kunne tegne eksempelvis en linje til monotoniforhold.Kender i programmer, der kan den slags?
  • Hurtig hjælp..

    Forumindlæg
    Hvad betyder "1900-t"..?Her ses sammenhængen:"Euklids hovedværk Elementer i 13 bøger var indtil 1900-t. grundlag for ethvert studium af matematik som systematisk deduktivt system."- Betyder det 1900-tallet.?
  • Gruppeteori?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal skrive min indledning til min SSO i matematik...Skal skrive om algebraiske strukturer, og komme ind på grupper, og homomorfi/isomorfi.Nu er jeg så blevet lidt i tvivl:Er homomorfi/isomorfi en del af gruppeteori??
  • Normalfordeling-Spredning? Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at lave en matematik aflevering, og jeg er kommet i det problem at jeg ikke helt kan huske hvordan man aflæser på et normalfordelingspapir, hvordan man finder spredningen? Det haster virkelig det her, da afleveringen er til imorgen, uheldigvis.! Tak på forhånd Hilsen Maggie.
  • HASTER .

    Forumindlæg
    hejsa . jeg skal løse en opgave i matematik .. i to ensvinklede trekanter ABC og DEC er siden AC=21 , CE=5, DE=6 og AB=18 . jeg skal beregne længden af CD og længden af BE , jeg håber på at I kan hjælpe mig ... :)
  • fortegnsvaration? - HJÆLPP

    Forumindlæg
    hej (; jeg er i gang med at skrivet en emneopgave i matematik, men jeg skal finde ud af de her tal en fortegnsvartion, men jeg kan desværre ikke huske hvordan man gør. håber I kan hjælpe mig Tallen er her: f(x)=3,2*1,2x
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver. Problemet er ikke matematikken bag differentialligningen, men selve forståelse af hvad jeg skal gøre med mine partikulære løsninger. Skal de sættes sammen, indsættes i differentialligningen, trækkes fra? Håber nogen kan hjælpe! :)
  • Logisk system

    Forumindlæg
    Hej Jeg undrede mig over følgende spørgsmål: hvorfor siger man, at matematikken er opbygget som et logisk system af aksiomer, definitioner og sætninger? Er det fordi der er et sammenhæng mellem dem? man argumenterer jo at sætningerne er sande, udfra definitoner og aksiomerne. Er det måske der...
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Er der noges som har et links til studieretningsopgave i musik-matematik og tonesystemets historiske udvikling og beskrivelse af Bachs H-dur præludium Das Wohltemperierte klavier, Opgaven blev bla. a. givet januar 2007 på Odense Katedralskole.
  • Vækst..

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder og arbejder på nogle opgaver i matematik.. Jeg Skal beskrive potens vækst, men kan ikke rigtig finde en forklaring jeg forstår. Hvad er forskriften for potensvækst? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.. På forhånd tak:)
  • Målestoksforhold

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave jeg sidder med. Der er en to figure i hver opgave og jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet og arealforholdet mellem figurene er. Er der nogle der vil være så flinke at hjælpe mig? Jeg har fundet ud af hvad målestoksforholdet er, men kan i...
  • En hurtig opgave i mat!

    Forumindlæg
    Hejsa!Er lige kommet i tvivl om en forholdsvis nem og hurtig opgave i matematik...Skitser grafen for en ikke-kontinuert funktion, som er defineret i R, og som antager værdierne -1 og 7, men ikke værdien 3.Hvad menes der med "antager værdierne..." Hvordan skal jeg løse den???!!!Tak på fo...
  • Skriftlig eksamen a - regneregler

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at repetere matematik, da jeg på torsdag skal op i det. Mit spørgsmål er, hvilke regneregler skal jeg kunne til delprøve uden hjælpemidler? Jeg ved jeg skal kunne - Logaritme regneregler - Regneregler for differentialkvotienter - Regneregler for integration -Regl...
  • SRP MAT-His

    Forumindlæg
    Hej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret