Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18041 til 18060 af 92586
-
haster
ForumindlægHej jeg sidder midt i en matematik opgave, og jeg er gået lidt i stå: opgaven lyder således: i en trekant ABC er a=10 b =15 og c=21 a) bestemn vinkel A og arealet af trekant ABC? -
Ligning med x i nævner
ForumindlægHey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank... -
HEELLP!
Forumindlægnogen som kan hjælpe med matematik?hvordan kan man finde en forskrift for en lineær funktion???her er tallene..: rumfang: 0,75 - 0,90 - 1,00 - 1,60 - 2,5 brændetid 10 - 15 - 17,5 - 35 - 55det skal give en lineær funktion.. -
Parallele linjer
ForumindlægHej Har en matematik opgaver der lyder som følgende: linjen lk med ligningen kx - 3y = 10 er prarallel med linjen m: y = 2x +4 Beregn k Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gøre :) ? -
regression
ForumindlægHej alle:-) Jeg skal snart op til en mundtlig matematik prøve, hvor jeg skal kunne snakke i 10 min om lineær, eksponentiel eller potens regression.. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg er på bar bund..:-) -
Hjææælp!!!
ForumindlægJeg har fået denne opgave i matematik, men er helt lost. Vi skal bruge Pythagoras. I et koordinatsystem afsættes punkterne A (3;2), B (7;9) og C (10;2) a) Beregn trekantens omkreds og areal. b) Beregn ha og hc -
optagelsenprøve på en hf:)
ForumindlægHej !:) Jeg skal til optagelsensprøve her den 5. April, og skal op til mundligt of skriftlig dansk, engelsk og matematik. (10 niveau) og fysisk og kemi ( 9 niveau ). Og ville gerne øve mig enden den dag:) Kender i nogle websider eller noget i den stil?:D -
hjæææælp!!
ForumindlægHej jeg er rigtig stresset fordi jeg skal aflevere noget matematik om 10 minutter. f(x)=0.25 altså en fjerde del. x3 - x2 - x+4 hvad giver det?? håber jeg kan få hjælp hurtigt! -
omregning af f ' (x)
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en opgave i matematik B (HTX).. ∫10 1 + f ' (x)^2 * dx Hvad er det lige vi skal gøre med f ' (x) for at regne dette ud? -
Er det rimeligt?
Forumindlæghttp://puu.sh/33MY6.png Samt en SRO opgave til 10 i fysik og matematik Dette har givet mig et 7 i årskarakter. Kan ikke helt se rimeligheden i det, men måske tager jeg fejl :) Det skal lige siges at det er en skriftlig karakter, så dette er det eneste jeg er blevet bedømt på. -
forslag til mundtlig eksame
ForumindlægHej søde mennesker derude, jeg skal går igang med at lave en synopsis til mundtlig matematik D(svarer til 10), men har det svært ved at find en emne/hvad skal den handle om. Er der nogen der kan kaste nogle gode og ikke indviklet forslag? Mange tak på forhånd !!! -
Hjælp med målestoksforholdet
ForumindlægHej alle sammen :). Håber at en eller anden kan hjælpe mig med at løse dette her spørgsmål, da jeg ikke er den bedste til matematik på forhånd tak :) Hvor langt svarer 10 km i virkeligheden til på et kort med målestoskforholdet 1 : 200.000 ? -
Hvordan bedømmes bioteknologi A?
ForumindlægJeg kom til at tænke på hvordan man bedømmer sættene fra biotek A? Er det vha. point som i matematik eller er det blot en samlet bedømmelse af helhedsindtryk? Hvis der er point gælder det at man får 10 point for 1 rigtigt besvaret spørgsmål? På forhånd tak :-) -
At klage eller at klage ikke?
ForumindlægHej alle!Det er nu sådan at vi lige har fået udleveret vores skriftlige karakterer og jeg er en smule misfornøjet. Jeg har fået mig et 7 tal i skriftlig dansk og har nu et forskel på 3 karakterer imellem års- og eksamenskarakteren. Jeg er ikke så glad for at brokke mig, men kan ikke rigtigt tro a... -
Isolere eksponentient i differentialregning
ForumindlægJeg skal finde det antal timer det tager for funktionen at få f(10) Funktionen lyder: f(t)=5,0+15,1*e^-0,046*x Det bliver så selvfølelig følgende for mig: 10=5,0+15,1*e^-0,046*x Hvordan isolerer jeg x? Mit eget forsøg gik således: 10=5,0+15,1*e^-0,046*x 10-5,0-15,1=e^-0,046*x -10,1=e^-0,... -
Hjælp til Differentialligninger
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp til en matematik opgave. OPgaven lyder følgende: En differential ligning er skrevet følgende: dy/dx = 150 -0,75y A) Vis at y = 200 + k *e ^-0,75x er løsning til differential ligningen. (Denne opgave er lavet) Jeg er kommet på bar bund hvad angår de 3 næste opgave... -
Sildeben | Matematik formelsamling
KompendieEt sildeben i matematik er et udtryk, der knytter sig til linjens ligning og til funktioner. Et sildeben er et nyttigt værktøj til at beregne de hjælpepunkter, man skal bruge for at afbilde en funktion grafisk i et koordinatsystem.Et sildeben anvendes især i forbindelse med lineære funktioner, me... -
Uddybing af tanget opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal forklare hvad der er sket? og kan virkelig ikke se det nogen der kan hjælpe mig Man har a = 15 og ha = 10 . Så gælder tan(B) = tan(C) = 10/(15/2) = 20/15 = 4/3 , hvorfor B = C = 53,1301º og dermed A = 73,7398º obs. det er ... -
Hjælp!!!!!!!!!!
ForumindlægHEJ...SKAL OP TIL MUNDTLIG MATEMATIK PÅ ONSDAG, OG TÆNKTE....HVORNÅR FÅR MAN EGENTLIG 03???PÅ FORHÅND TAK. -
Tysk hurtigt hjælp!
ForumindlægHej guys! Har brug for hjælp, kan I hjælpe mig lidt på vej? Når jeg skal sige: Eleverne er seje, er det så: 1. Der Schülers sind cool Når jeg skal sige: Han begynder i en nye klasse, er det så: 2. Er beginnt im neu Klasse Passer det, hvis ikke kan I hjælpe??
