Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18061 til 18080 af 156873
-
Kassekredit / Kontantlån
ForumindlægHar de to typer lån ovenover variabel eller konstant ydelse/rente gennem hele løbetiden? Har også lige brug for forklaring på disse begreber: Afdrag og ydelse Jeg ved: Ydelse = Rente+Afdrag på lån Afdrag -> Man betaler af på gælden Jeg synes bare personligt ordene er svære for mig at sk... -
Empiri i SOP
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad empiri er. I min SOP skriver jeg i idehistorie, hvor jeg har er analyserer ud fra et interview, er det empiri? -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Kemi syre base
ForumindlægHvorfor er phenolphhalein en velegnet indikator til Titring af eddikesyre med natriumhydroxid -
Essayskrivning
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, som har en rigtig god trin for trin plan over hvordan et essay skal skrives. -
Evt. spørgsmål v. mundt. årsprøve
Forumindlæghej!da jeg skal til mundtlig årsprøve i biologi her snart, ville jeg høre om der er nogen der har eller kender til steder, hvor jeg kan finde eksempler/rigtige spørgsmål fra den mundtlige eksamen.jeg har slet ikk set nogen før, så det ville være en meget stor hjælp.jeg går i 2. g og har det på hø... -
basalt spørgsmål
Forumindlægmin veninde og jeg gik lige ind fordi vi kedede os og tjekkede om tekster fra en bog kunne tjekkes for plagiat, vi brugte siden http://plagiattjek.dk/ jeg undre mig bare lidt over hvorfor det ikke er muligt at et program ikke kan se at det er plagiat. Hvilket program bruger lærer for at plag... -
Hvordan udregner jeg dette?
ForumindlægVed nedkørslen til Blokhus strand ligger der et ishus, hvis ejer vil have tegnet en isvaffel på gavlen af ishuset. På figuren ved siden af er isvaflen tegnet i et almindeligt koordinatsystem på følgende måde: tegningen er symmetrisk omkring y-aksen spidsen er placeret i (0;0) den øver... -
Coca-cola
ForumindlægJeg har lige et par spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at høre andres mening i ang. Coca-Cola. Hvad gør Coca-Cola for at være den førende producent af Cola og hvad er det der gør deres markedsføring så speciel? Hvordan er det muligt for Coca-Cola at være så populær i hele verden endnu? Hvord... -
Arbejde af modstandskræfter
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå denne her opgave, men jeg har mere eller mindre lavet a og b. Jeg er nået frem til, at: Det vil altså sige, at hvis motorens effekt er konstant, så resulterer det i, at jo større hastighed bilen får, jo mindre ved den kraft, der skubber den f... -
Hjælp til abstract
ForumindlægHej Jeg skal aflevere en opgave i forbindelse med min uddannelse og har brug for hjælp til abstract. Jeg er god til engelsk, men ikke skriftligt. Er der nogen der er god til engelsk skriftligt der kan hjælpe mig? -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
AT boycottes
ForumindlægHey jeg har hørt at 21 gymnasier boycotter Almen studieforberedelse har i hørt noget? -
Disposition til fællesfaglig problemstilling vedrørende landbrug
ForumindlægNogen der har styr på dispositioner? Vi har til opgave at lave en disposition vedrørende vores problemstilling, som skal afleveres på fredag næste uge. Vi er dog lidt i tvivl om hvordan sådan en disposition skal sættes op, hvad den skal indholde mm. Problemstilling: Hvilken effekt har gødning på... -
SRP - Engelsk A og Samfundsfag A
ForumindlægHey, jeg har valgt Engelsk A og Samfundsfag A som fag til SRP og jeg vil gerne indrage Pierre Bourdieu i min opgave. Derfor vil jeg høre om der var nogen som have ideer til hvilken retning jeg kunne gå. Jeg har overvejet noget omkring social arv, racisme eller noget med USA. Tak på forhånd. -
Eksamen
ForumindlægHej alle Skal op til skriftlig matematik b om 7 dage, noget jeg skal være opmærksom på? Hvis I sidder med nogle gode tips må I gerne dele dem. Og jo, skal nok huske vand og læse op. -
Kugleafsnit + overfladeareal
ForumindlægNogen der kan give mig et hint, eller som direkte kan vise mig hvordan man laver en formel for overfladearealet på et kugleafsnit.Kugleafsnittet skal skæres ud i 4 lige store dele, hvis i kan følge mig i at det skal forestille at være en ostepakke, lidt ligesom buko ost, hvor man kan få dem i såd... -
Samlede arbejde?
ForumindlægEn kasse slæbes hen ad en vandret gulv. Gnidningskraften (Fgnid) fra gulvet på kassen kan udregnes vha. denne formel:Fgnid=gnidningskoefficient*tyngdekraftGnidningskoefficient= 0,5 Masse på kassen: 12kga)Beregn størrelsen af gnidningskraftenb) Find det arbejde, som gnidningskraften udfører på kas... -
Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF er motivationen god nok?
ForumindlægHejsa... Er i gang med en psykologi- rapport og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening til dette spørgsmål:Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF ? og er motivationen god nok? -
Skrifttype
ForumindlægHvilken computer-skrifttype er bedst velegnet til stile m.m. i Word?:-)
