Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18061 til 18080 af 22746
-
Fang Saltet - MnCO3
ForumindlægHej alle ! Jeg har været med min klasse inde på HCØ's ungdoms lab. og sidder nu og laver rapporten til. Men der er lige en enkelt ting jeg ikke kan finde ud af, og gør desværre at jeg ikke kan komme videre og færdiggøre de sidste tre spørgsmål :( Så har nogen af jer lavet samme slags forsøg, ... -
Spørgsmål
Forumindlæghej :) jeg har et par enkelte spørgsmål som jeg har undret mig over ved min rapport skrivning, håber i kan hjælpe mig. Metoden når man fremavler den heterozygote mutante plante. Hvorfor fremstiller man ikke denne plante ved at krydse to homozygote planter med hinanden? hvilke mutagener kan man... -
SRO. Hvordan skal den skrives?
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive min SRO, men jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive den. Vi har fået at vide at vi ikke må gøre ligesom en rapport, men at det skal være en -flydende- tekst :/ Men når jeg kigger på forskellige SRO opgaver, så har folk gjort opdelt med overskriftet. Er der noge... -
hjælp fremlæggelse så er i søde ):
Forumindlægjeg skal fremlægge imorgen min projekt, og jeg skal fremlægge i 10-13 minutter og aflevere disse sider i filen neden under som rapport. og jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde eller sige. her neden under har jeg en dukoment. Er der nogen søde der vil skrive noget ud fra det , så jeg kan fremmelæ... -
CD's rilleafstand
ForumindlægJeg skal nu her skrive en rapport om et forsøg vi har haft lavet ved CD'ens rilleafstand. Vi har sat et lys ca en meter væk lige ud fra CDen og skulle så notere vinklerne ned for hvor der startede en ny orden. Jeg har nogle vinkler, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal komme videre... -
5 spørgsmål til samf. hjæælp !!
ForumindlægHej, jeg skal besvare disse spørgsmål, men har det svært med det. Kan i måske skrive lidt om det? Bare så jeg forstår det :) Lav en rapport, hvor du besvarer disse spørgsmål. 1. Hvad er det økonomiske kredsløb? 2. Beskriv med egne ord de tre klassiske ideologier. 3. Beskriv de tre økonomiske mod... -
Eksterne forhold
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en stor rapport, hvor der under dansk skal skrives om afsætning. Er ved at skrive om SWOT analysen, og har fundet en masse om de Interne forhold, man kan ikke finde noget om hvad de eksterne forhold er. Skal bruge en oversigt over hvad det kan være, og hvad emnet indeholde... -
oxidation af Ethanol??
ForumindlægHey - Jeg har liget et hurtigt spørgsmål til en rapport jeg er igang med:) Jeg skal finde ud af om ethanol oxideres til ethanal eller ethansyre, og til dette skal jeg med resultat fra en titrering finde stofmængden af ethanol som har forbrugt noget af den tilsatte dicrom.. men hvis jeg havde ha... -
Osmose
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse to spørgsmål angående en rapport om osmose i kartofler. Giv et bud på koncentrationen af osmotisk aktive stoffer i kartoffelcellerne, idet koncentrationen angives i % NaCl. Begrund svaret (cellerne indeholder en lang række salte, sukkermolekyler og andet, men vi... -
Merkur-Hvordan blev den opdaget? hjælp!!
ForumindlægHeii Jeg har brug for hjælp jeg er igang med at skrive en fysikrapport om Merkur (8.klasse). og der er et spørgsmål jeg skal svare på, det lyder således: "Beskriv, hvordan Merkur blev opdaget." Jeg har søgt på nettet og jeg har også lånt en bog, men kunne desværre ikke finde noget, som ... -
masse%
Forumindlæghej sidder her og laver kemi rapport og sidder fast ved den anden sidste databeregning spørgsmålet lyder: beregn masse% i de to andre forsøg(har jeg gjort) beregn gennemsnittet af de 3 resultater(kig første resultat i opgaven lige over) dette er således masse% af jern(2) i jern(di)sulfatheptahyd... -
Forsæbningstal
ForumindlægHej jeg er igen med rapport over fedtforsæbningstal og tror jeg er kørt fuldstændig gal i det. Jeg har fået følgende forsøgsvejledning og skal regne de opgaver der er i den, for at nå frem til forsæbningstallet, her er den: http://www.lru.dk/kemi/eleveksperimenter/Au2_V8_3.pdf De resultater jeg h... -
Afhænger nyttevirkningen af massen ?
ForumindlægJeg er igang med at skrive rapport om mikrobølgeovnens nyttevirkning. Det er forsøgets formål at undersøge om mikrovnens nyttevirkning afhænger af den vandmasse der opvarmes. Der belv opvarmet hendholdsvis 0,5L. 1L. og 1,5 L. vand i 2minutter. Og derefter har jeg beregnet nyttevirkningen,... -
Fysiologi - hjæælp mig!
ForumindlægHey folkens Tænkte på, om der var nogen, der lige havde et par minutter til at hjælpe mig med en rapport jeg har for. Er gået i stå med 3 spørgsmål, så ville være dejligt hvis i lige kunne hjælpe :) Forklar den fysiologiske baggrund for den lineære sammenhæng mellem puls og iltoptagelse. Forklar... -
Forsøg med spændingsrækken
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at lave en rapport om forsøget med spændingsrækken, hvor man skal finde ud af spændingsrækkefølgen mellem Mg Zn Fe og Cu. Vi har anvendt en brøndplade hvor der er blevet tilsat pulver af de forskellige metaller og har derefter tilsat en flydende opløsning af stofferne ne... -
!!??Metoder i Erhvervsøkonomi??!!
ForumindlægHej!! Jeg har rigtig svært ved at finde ud af, hvilke metoder jeg har benytte mig af i erhvervsøkonomidelen i min AT-opgave. Jeg har kigget i en årsrapport, på nøgletallene, og har også set på det de selv har skrevet i rapporten, og ud fra de to ting fundet informationer om hvordan det går firmae... -
Proteinsyntese
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at skrive en rapport om ELISA - metoden. Min lærer har dog fortalt mig at jeg også skal sørge for at skrive noget om proteinsyntesen i teoriafsnittet, men jeg forstår ikke, hvad ELISA-metoden har noget at gøre med proteinsyntesen overhovedet, da man i ELISA sætter fok... -
Dafnier og nikotinpåvirkning
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en rapport om, hvordan nikotin påvirker dafnier. Dog er vores teori baseret på nikotins påvirkning på mennesker. Jeg har fået oplyst, at eliminationshalveringtiden på nikotin i blodet hos mennesker er på omkring 2 timer. Dog tænker jeg ikke, at denne viden kan bruges om... -
Atomfysik - optisk gitter og spektrallinjer
ForumindlægHej :) Jeg har lavet et forsøg, der gik ud på at finde ud af hvilke stoffer der er i en spektrallampe og en sparepære. Til rapporten skal man skrive et teori-afsnit og lysets afbøjning i et optisk gitter og om spektrallinjer. Jeg har indtil videre skrevet dette: "Et optisk gitter opdeler... -
varmelegme
Forumindlæghey. Jeg er ved at lave en rapport, hvor jeg skal ha opvarmet 11m3 vand fra 20 til 80grader på 6,42 timer. Jeg vil gerne bruge et varmelegeme, gerne i form af en dyppe koger. Men jeg kan ikke finde noget varmelegeme i den størrelse. Er der nogen der ved, hvor man kan finde data på sådanne varmel...
