Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18061 til 18080 af 119569
-
isoler x?
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c for hvilke værdier af a og b kan det ikke lade sig gøre?? Vil gerne have mellemregninger med -
bevis
Forumindlæghey.. har lidt svært ved at bevise disse to formeler: k = 2 × s2 × sinv/2 (Til beregning af korden i en keglestub) og v = (360° × b)/S2 (til beregning af v i en keglestub) nogen der kan hjælpe.. så i velkomne:D -
Sommersupplering - KVUC. vs DTU adgangskursus
ForumindlægHej, jeg mangler matematik A, for at kunne påbegynde min ønskede videregående uddannelse. I den forbindelse har jeg i sinde at tilmelde mig et "sommerhold" i matematik B -A. Jeg har desværre ikke rigtig en naturlig flair for matematik, jeg bestod knap B-niveau karakteren 02. KVU... -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
Mængde
ForumindlægHvordan kan denne mængden skrives på denne form: a < x < b -
11 eller 13
ForumindlægHejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13? -
NG
Forumindlæghar virkelig brug for gode noter til naturgeografi.. har svært ved at forstå alt inden for klima:S håber en vil hjælpe mig... -
Kompendie - FSA
ForumindlægHey folkens ;D er der nogen herinde, som fik kompendier/noter dengang de var oppe i biologiprøven sidste år, som de ville/kunne sende til mig? (: -
reaktionsordener!
ForumindlægHej.. har stærkt brug for nogle noter om reaktionsorden og aktiveringsnergi.. håber der er nogen der sidder med nogle de lige kan sende til mig..!SS -
KULTURHISTORISK SKOLE?
ForumindlægJeg skal kunne noget om "Den kulturhistoriske skole" (skulle stå i et kompendie der kaldes "brørup") men har jeg desværre ikke. - Nogen der kan fortælle mig noget om det? :s -
bestem koordinatsættene
ForumindlægHej :) jeg har en opgave der lyder: bestem koordinatsættet til hvert af punkterne B og c. De punkter jeg har fået opgivet er: A(2,3) og vektor v=(4,1). Punkterne b og c er bestemt ved AB=V og BC=(0,2). Jeg ved, at koordinatsættet for vektor BC=(x2-x1 , y2-y1) Og nu si... -
Har du studeret på universitetet i udlandet?
ForumindlægKære alle på studieportalen! Jeg søger desperat én eller flere, der har erfaringer med at søge ind på en hel bachelor i udlandet. Jeg går på nuværende tidspunkt i 3.g, og min plan/drøm er, at tage hele min bachelor i Spanien. Men da jeg søger hele bacheloren samt i et lidt "atypisk&q... -
National defence.
ForumindlægHey! Jeg skal op til mundtlig engelsk her onsdag, og sidder og forbereder mig. Jeg er lige rendt ind i emnet Gun Pilotics in the US. og skal forklare hvad National defence er. Er der en kærlig sjæl der vil hjælpe? -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
Sandsynlighed
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
En forklaring
ForumindlægHvorfor gælder udtrykket ((x∈A) ∧ (x∈B)) ∧ ((x∉A) ∨(x∉C)) hvis og kun hvis ((x∈A) ∧ (x∈B)) ∧ (x∉C) ? Er det fordi, at x∈A og x∉A ikke kan eksisterer samtidigt i dette tilfælde, derfor er x∉A falsk? -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Enkeltfag varighed?
ForumindlægJeg står i den situation, at min studie som jeg ønsker at søge ind på kræver Matematik A, hvilket jeg ikke har haft. Derfor vil jeg selfølgelig tage matematik som enkeltfag, men er det muligt, at jeg kan nå det inden vi skal søge om studieplads her d.5 juli, så jeg altså kan komme ind på mit stu... -
Forberedelse til niveau A.
ForumindlægHej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv... -
Sætte uden for parentes - opgaver?
ForumindlægHej alle! Håber meget I kan hjælpe mig med matematik. Jeg går på STX, og det er på C-niveau. Der er nogen opgaver, hvor man skal sætte uden for parentes, men jeg forstår det simplethen ikke. Håber meget, der er nogen der kan hjælpe mig! Opgaverne er: 1. 4 + (b − 5) 2. a + (&m...
