Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18061 til 18080 af 31756
-
Probemformulering til James Cook
ForumindlægHej :) Jeg ville være lykkelig, hvis jeg kunne få lidt hjælp, eller gode idéer til en problemformulering omhandlende James Cook og hans navigation. Jeg skriver i matematik og historie. Hvis der er en, som skriver om det samme, ville jeg synes det er skønt, hvis man kunne snakke sammen om opgaven. -
Færdighedsregning - Eksame - Facitliste 2015
ForumindlægHey.! Som i nok ved, skulle alle 9'klasser, op til eksamen i dag (Færdighedsregning, Matematik) Nogen som har facitlisten? Vil rigtig gerne se den, vil bare gerne se hvad jeg kommer til at få som karakter, da jeg ikke kan vente. -
hjælp
ForumindlægJeg er en dør til matematik og det som plager mig mest er at dividere de lette som fx 27:3 dem kan jeg godt men det er mer det som 2784:37=?? Jeg fatter ignenting har virkelig brug for hjælp -
Genetik
ForumindlægEn eksempel til 2. gens nedarvning, kan det ikke være eksempel den ekperiment Mendel selv lave den med gul,rund ært og grøn,rynket ært? + hvordan skulle man foklare det matematiks ? plsss someone help me :D -
10.kl prøven fra 2011
ForumindlægHej Er der nogen ved hvilken opgaver, men fik i 10.klasse prøven fra 2011. Jeg har meget bruge for dem. Matematik prøven fra 2011 Dansk prøven fra 2011 Tysk prøven fra 2011 Engelsk prøven fra 2011 Tak forhånd. -
Potensfunktion
ForumindlægHeej ! Jeg er total matematik spasser , så har virkelig brug for hjælp ! :S y = 5 · x −0,3 Hvad er x når y = 0, 5 ? Jeg vil helst gerne se udregningen , så jeg også lærer noget :D - På forhånd tak ! :) -
Procent
ForumindlægHej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd! -
Substitution af integraler
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig! -
At indsætte boks med definition
ForumindlægHej Alle.Jeg skriver SSO i matematik, og vil gerne lave den velkendte grå/røde boks til mine definitioner eller sætninger og jeg vil også gerne kunne tegne eksempelvis en linje til monotoniforhold.Kender i programmer, der kan den slags? -
Hurtig hjælp..
ForumindlægHvad betyder "1900-t"..?Her ses sammenhængen:"Euklids hovedværk Elementer i 13 bøger var indtil 1900-t. grundlag for ethvert studium af matematik som systematisk deduktivt system."- Betyder det 1900-tallet.? -
Gruppeteori?
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min indledning til min SSO i matematik...Skal skrive om algebraiske strukturer, og komme ind på grupper, og homomorfi/isomorfi.Nu er jeg så blevet lidt i tvivl:Er homomorfi/isomorfi en del af gruppeteori?? -
Normalfordeling-Spredning? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en matematik aflevering, og jeg er kommet i det problem at jeg ikke helt kan huske hvordan man aflæser på et normalfordelingspapir, hvordan man finder spredningen? Det haster virkelig det her, da afleveringen er til imorgen, uheldigvis.! Tak på forhånd Hilsen Maggie. -
HASTER .
Forumindlæghejsa . jeg skal løse en opgave i matematik .. i to ensvinklede trekanter ABC og DEC er siden AC=21 , CE=5, DE=6 og AB=18 . jeg skal beregne længden af CD og længden af BE , jeg håber på at I kan hjælpe mig ... :) -
fortegnsvaration? - HJÆLPP
Forumindlæghej (; jeg er i gang med at skrivet en emneopgave i matematik, men jeg skal finde ud af de her tal en fortegnsvartion, men jeg kan desværre ikke huske hvordan man gør. håber I kan hjælpe mig Tallen er her: f(x)=3,2*1,2x -
Differentialligning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver. Problemet er ikke matematikken bag differentialligningen, men selve forståelse af hvad jeg skal gøre med mine partikulære løsninger. Skal de sættes sammen, indsættes i differentialligningen, trækkes fra? Håber nogen kan hjælpe! :) -
Logisk system
ForumindlægHej Jeg undrede mig over følgende spørgsmål: hvorfor siger man, at matematikken er opbygget som et logisk system af aksiomer, definitioner og sætninger? Er det fordi der er et sammenhæng mellem dem? man argumenterer jo at sætningerne er sande, udfra definitoner og aksiomerne. Er det måske der... -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der noges som har et links til studieretningsopgave i musik-matematik og tonesystemets historiske udvikling og beskrivelse af Bachs H-dur præludium Das Wohltemperierte klavier, Opgaven blev bla. a. givet januar 2007 på Odense Katedralskole. -
Vækst..
ForumindlægHej.. Jeg sidder og arbejder på nogle opgaver i matematik.. Jeg Skal beskrive potens vækst, men kan ikke rigtig finde en forklaring jeg forstår. Hvad er forskriften for potensvækst? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.. På forhånd tak:) -
Målestoksforhold
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave jeg sidder med. Der er en to figure i hver opgave og jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet og arealforholdet mellem figurene er. Er der nogle der vil være så flinke at hjælpe mig? Jeg har fundet ud af hvad målestoksforholdet er, men kan i... -
En hurtig opgave i mat!
ForumindlægHejsa!Er lige kommet i tvivl om en forholdsvis nem og hurtig opgave i matematik...Skitser grafen for en ikke-kontinuert funktion, som er defineret i R, og som antager værdierne -1 og 7, men ikke værdien 3.Hvad menes der med "antager værdierne..." Hvordan skal jeg løse den???!!!Tak på fo...
