Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18061 til 18080 af 34042
-
Bestem f'(x)
ForumindlægHar en opgave der lyder sådan: Funktionen f er givet ved forskriften f(x) = x² - 8x Bestem f'(x) Er der nogen som kan hjælpe mig med den? Sætter stor pris på det :) -
Samtale på HHX
ForumindlægHej. Jeg skal på mandag til samtale på HHX, jeg fik af vide at jeg skulle tage mine årskarakterer med. Hun lovede ikke noget. Men sagde bare at jeg skulle komme ned og "så ser vi på det " sagde hun. Hvor seriøst tror i hun er. Tror i at hun har overvejet det når hun siger sådan. Hvad... -
Bestem en ligning for linjen samt koordinatsættet for skæringen mellem l om m
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe med opgave b)? Jeg fandt i opgave a) at y=0,5x-3 -
Gratis online hjælp tilbydes, folkeskole/gym
ForumindlægHej Hvis du er ligesom mig, kan du sikkert godt lide at snakke med en om dine opgaver og rapporter. På den måde får du en bedre forståelse for emnet og finder fejl og mangler. I sidste ende får du vel, med den forbedrede forståelse, en højere karakter, så mor og far bliver glade. :) Jeg vil g... -
er 0 et positivt tal?
ForumindlægHej SP. Er 0 et positivt tal? -
Whuuuuuuuut?!
ForumindlægHvad betyder det at sinus og cosinus er indbygget i cas ????? -
STX eller HTX?
ForumindlægKære Studieportalen. Jeg er en gut på 16 år. Jeg henvender mig i håb om svar på overstående dillema. Jeg står i situationen hvor jeg indebærer en overbevisning om valget angående studieretning, i mit tilfælde science. Mit nok så hyppigt stillet spørgsmål lyder på hvilken slags gymnasium ville vær... -
Supremum og infimum
ForumindlægBruges sætninger om supremum og infimum og brug af omegne ikke længere i matematikundervisningen, da opgaver og besvarelser på portalen (vist nok) sjældent nævner det? -
Løbende eksamen, hvad gør i?
ForumindlægHej alle, Jeg skal næste skoleår til at starte på HTX, og har lige gået i en form for 10. klasse på en erhvervsskole. I forbindelse med HTX ville jeg gerne så løbende forberede mig til eksamen, så der er langt mindre opgaver de sidste fx. 14 dage før eksamerne... Så hvad gør i for at forberede j... -
White or white
ForumindlægBlack or black. White or white. Skrives dette med stort eller lille bogstav? -
Isolering
ForumindlægHej, jeg har fået opgaven at isolere r. Opgaven lyder: "Isoler r i formlen: E= -G*_M*m___ r Forklar hvad du gør." Den dér streg er så en brøk streg, altså M*m/r Håber i kan hjælpe :) -
andengradsligning
ForumindlægHej Jeg sidder og er lidt lost i en andengradsligning, så det ville være fedt hvis der var nogen, som kunne hjælpe mig videre. Jeg er kommet frem til: 20x*2-x²-76=0 -
f mærke x
Forumindlæghej jeg skal bestemme f mærke x ud fra funktionen f(x)=1/3x^x-x^2-3x er der nogle der kan hælpe med udregningen for mig :) -
Funktionsforskrift for ekspotentiel funktion
ForumindlægOhøj! Jeg sidder og har lidt svært ved at forstå forskriftet: f(x) = b*a^x Jeg har nogle forskellige punkter, et af dem er: (926,2) Og nu skal jeg så opstille et funktionsforskrift for denne? Men hvad er hvad i henholdsvis: f(x) = b*a^x og (926,2) ? -
Beregn de resterende vinkler og sider?
ForumindlægHey alle sammen, Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? I trekant MNO er givet vinklerne M=30,3o og N=124,3o samt siden |MN|=9,68. Beregn de resterende vinkler og sider.? Tak på forhånd:=) -
Hurtig hjælp til aflevering i dag
ForumindlægFatter hat - hjælp mig -
Samfundsfag på A
ForumindlægHej, er der nogen, der ved hvordan det er at have samfundsfag på A? Altså er det svært? :)... -
Grundlæggende principper for matematisk bevisførelse?
ForumindlægHej! Tja.... Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvad er -de grundlæggende principper for matematisk bevisførelse- helt præcis? Er det aksiomer, definitioner, sætninger og beviser? Eller er det Den deduktive metode eller Induktive metode? Eller er det Det direkte bevis, skuffebevis etc.? .... -
Biologi B og Fysik B
ForumindlægHej! Mit spørgsmål går på om Fysik B sværere end Biologi B eller omvendt, og hvad jeres erfaringer er med fagene? -
Psykolog
ForumindlægJeg tager en hhx til august, og vil gerne høre om hvordan jeg kan uddanne mig videre til psykolog bagefter? Min seneste gennemførte uddannelse er 10. klasse
