Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18081 til 18100 af 22746
-
calciumhydroxid
ForumindlægI min rapport "Ophedning af natron" har jeg skrevet: Det kan påvises, at natriumhydrogencarbonat ved opvarmning udskiller CO2, da der dannes et bundfald, hvis man leder de dannede gasser gennem kalkvand. Så har min lærer skrevet: Vis dette ved at opskrive reaktionsligningen Ca(OH)2 +... -
Lille spørgsmål ang. hypotese
ForumindlægHej, Jeg sidder her og er i gang med en biologi rapport om et gæringsforsøg. Vi har fået udleveret et stykke papir hvor der står en vejledning til hvad de forskellige punkter skal indeholde. Under hypotese står der følgende: Opstil en hypotese for sammenhængen mellem gærcellers aktivitet (målt so... -
Kigge journalrapporter igennem
ForumindlægJeg er i den situation, hvor jeg skal til eksamen til sommer i kemi B - niveau. Vores lærer have givet os i alt 2 journalrapporter (rapporter, som han ikke retter men som vi alligevel kan trække til eksamen). Disse fylder omkring 10 sider hver. - Er der nogen, der har lyst til at kigge dem ... -
Fysisk fortolkning af areal under graf.
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med at lave en rapport om 'Lodret kast'. Jeg sidder med et spørgsmål der lyder: "Hvad er den fysiske fortolkning af arealet over (t,v)-grafen, samt giv den fysiske fortolkning af arealet under den negative del af (t,v) grafen." Jeg er lidt i t... -
Blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
blodsukker øvelse
ForumindlægHej Alle Jeg har i biotek lavet et forsøg, hvor vi skulle møde fastende op, og derefter indtage forskellige former for kulhydrater men alle af 50g. Jeg står med en rapport, hvor jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg har svært ved at besvare: Hvorfor skal alle forsøgspersoner indtage 50 g k... -
Drivhusgassernes indflydelse på drivhuseffekten?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er godt i gang med en rapport om drivhuseffekten og drivhusgasser men sidder fast ved dette spørgsmål: Er det muligt at påvise drivhusgassernes indflydelse på drivhuseffekten? Er der nogen der ved lidt om dette? Desuden skal jeg også opstille et forsøg, jeg tænker over at lav... -
Bestem afstand mellem to kugler
ForumindlægHåber der er nogle klogehoveder derude der kan hjælpe mig lidt med min rapport. Der er tre spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om. 1) Bestem afstand mellem to kugler 2) Bestem projektionen af et punkt ind på en linje 3) Bestem den linje, som løber lige midt mellem to parallelle linjer. Så vil jeg ... -
Hey..... ja dig klik her, jeg har brug for din hjælp
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive rapport (om opdrift, forsøg med arkimedes) og foklare fhvordan man beregner tyngdekraften af den fortrængte væske Jeg ved at : mfortrængt vand = Vlod ⋅ 1,00 g/mL = mL og at Tyngdekraften fås ved at sige: Ffortrængt vand = mfortrængt vand ⋅ 9,82 m/s2 = N ... -
Kondensation ?
ForumindlægEr den nogle der kan hjælpe mig med spørgsmål 4 under forarbejde? Har lavet hele rapporten, undtagen den opgave - og så det sidste spørgsmål under forarbejde, som hænger sammen med dette. Men - kan jeg få hjælp til den, da jeg simpelthen ikke kan se det? Jeg ved godt, at ved en kondensations-r... -
Komplekse tal - det haster :(
ForumindlægHej allesammen! Vi er en gruppe, som har brug for jeres hjælp! Vi skal afleverer vores rapport om en time, og det kunne være rart, hvis i gad at hjælpe os, fordi vi forstår det nemlig ikke. Vi har brug for hjælp til øvelse 10, men for at kunne beregne øvelse 10, skal vi bruge øvelse 9. (Jeg har... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en rapport og har et spørgsmål som jeg virkelig håber på der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har blodtypen AB negativt. Beskriv den mulige arvegang for din blodtype (hvad kunne dine forældre teoretisk have af genotyper og fænotyper? Hvilke blodtyper ... -
Forsøg
ForumindlægHej Er igang med at skrive en rapport over et kemiforsøg, hvor vi skulle fremstille paracetamol ud fra ethansyreanhydrid og 4-aminophenol. Jeg skal forklare syntesen af paracetamol, så tænke, om der var nogen af jer, der kunne hjælpe mig? Først laver vi en opslæmning af 4-aminophenol i vand, og ... -
Mængdeberegning ..............
ForumindlægHejsa.. Jeg har et problem med at forstå det "klassiske" Natron forsøg... jeg skal finde ud af om jeg ud fra NaHCO3 danner Na2O, NaOH eller Na2CO3. Jeg har bare ikke forstået hvordan jeg beregner det... Vi varmede noget natrium op og vejede det både før og efter vi havde varmet det op..... -
Teoriafsnit =hjælp!
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig hastigt med at skrive et teoriafsnit. Min rapports formål er at bestemme et togs acceleration ved start og bremsning. Og jeg håber også nogen kan svarer på disse to spørgsmål: forklar bevægelsesligningen s=½a*t^2+v_0*t+s_0 hvorfor laves der en polynomial model når ... -
Evolution & naturlig selektion
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til et par spørgsmål i min diskussion til en rapport om evolution :-) 1. Hvordan påvirker naturlig selektion genetiske varianter i en population? 2. Hvad ville konsekvensen være, hvis vi indførte en mutationsrate? (At der jævnligt forekom en mutation) 3. Hvorfor sker det... -
svækkelse af stråling hjælpp
Forumindlægjeg har brug for hjælp til min rapport det et forsøg vi har lavet. det omhandler et forsøg med svækkelse af stråling, jeg kan ikke komme videre. vi havde et GM-rør og gamma kilde og et kalkunpølse imellem kilden og GM-røre. det er de 2 spørgsmål jeg ikke kunne komme videre med. hjælpp tak 1.... -
Gæring af glukose
ForumindlægHej... Jeg sidder og laver en biologirapport og jeg mangler to diskussions spørgsmål jeg er kørt total fast i.. det forsøg jeg laver rapport over er et forsøg hvor vi skal undersøge hvordan sukkermængden virker ind på gæringsprocessen. Det først spørgsmål jeg ikke kan knække er : Hvorfor kolben u... -
Kan fructose starte respirationen?
ForumindlægKan en celle starte respirationsprocessen, eller mere specifikt glycolysen, fra fructose, eller er der noget der gør at cellen simpelthen KUN kan starte processen hvis den får glucose som udgangspunkt? Skriver en rapport over den forventede svingning i blodsukkeret hos nogle testpersoner ud fra d... -
newtons 2 lov
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive en rapport om et forsøg hvor vi skulle eftervise newtons 2. lov. Her er der nu en formel der driller mig lidt. Den ”teoretisk bestemte” acceleration bestemmes som vist nedenfor: Fres = mlod + vogn * a Ftyn = mlod * g Ved at lægge de to formler sammen og is...
