Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18101 til 18120 af 48240
-
Karakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som omhandler noget om årskarakter i gymnasiet. Eksempel: Hvis man har fået gode årskarakter i hele året, og man har fået ikke gode karakter i eksamerne. Kigger man så også på årskarakterne dvs. kan de hjælpe en hvis man har fået ikke gode karatker i eksamerne? Ell... -
Mundtlig Historie A - 3. G
ForumindlægHej SP! Jeg sidder lige nu og er igang med min 24 timers eksamens læsning til Historie A. Jeg har trukket emnet Indien - Fra koloni til demokrati. Her har jeg så fået et par tekster hhs. af et brev fra Ghandi til vicekongen Lord Irwin omkring hvordan hans forløb med saltmarchen i 1930. En tek... -
Hvornår lukkes en tråd?
ForumindlægHvilke kriterier benytter SP, når det besluttes at lukke en tråd? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=359314 Spørgeren i dette link forbereder sig til sin eksamen og jeg kan ikke se at det er snyd. -
Finde monotoniforhold for f(x)=(x-1)*e^-x
ForumindlægHej derude, Jeg tager matematik på a-niveau og skal til skriftlig eksamen på fredag. Jeg gennemgår lige nu monotoniforhold, areal mm. Jeg kan godt finde ud af hvordan man gør, men synes resultaterne er mærkelige. Jeg differentierer f(x) = (x-1)*e^-1 og det giver f'(x) = (2-x)*e^-x Det sætt... -
Kvote 2 HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker ... -
Hvad betyder AO?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse Farmaci næste år, men ved ikke hvis jeg kommer til at få de karakter der kræves til at læse det på KU så jeg tænker på måske at læse på SDU. Der står AO, og jeg ved godt at det betyder alle er optaget, men så når jeg kigger på adgangskrav så står der følgende: Karakterg... -
Tysk fremlæggelse...
ForumindlægHej... Jeg skal fremlægge om Günter Grass i morgen, og har prøvet at oversætte nedenstående tekst. Er der en sød sjæl som vil rette fejl i den?... In den 1960er Jahren er wurde politisch aktiv für die deutschen Sozialdemokraten SPD. Hier er shrieb Rede für den nächsten Kanzler, Willy Br... -
Hjælp til forberedelse!!
ForumindlægHej!Nogen der har et svar på min spørgsmål...Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksame i 10. klasse?Hvad skal man gøre til eksamen for at få gode karaktere?*Nørd* -
Inhomogen 2. ordens differentialligning
ForumindlægHvordan griber jeg denne differentialligning an d2y/dx2 +6y = 3e2x ? I opgaven står der: Bestem A. Hvilket siger mig, at jeg skal bruge nålestiksmetoden, men jeg synes, der mangler enten et b eller et c før jeg kan bruge den. Jeg er meget interesseret i begrundelsen for den metode, jeg skal brug... -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Gode råd - Historie
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen, ( det er min sidste på STX), men min lærer har slet ikke været god til at forklar os hvordan vi skal gribe det an, og om der er nogle ting man skal huske + om man skal lave en synopsis. Derfor håber jeg kan hjælpe mig med nogle gode råd :) -
Hvordan læser man op?
ForumindlægHvordan er det smartest at læse op til en religionseksamen? -til de religiøse emner altså. Jeg læser selvfølgelig tekstene, men er det ikke dumt at begynde at gennemanalysere dem, når man ikke kan trække lige den alligevel? Jeg tænkte på at skrive morale og sådan noget ned, så jeg hurtigt kan fin... -
identifikation af oraniske stoffer
Forumindlægjeg skal identificere x i det organiske stof C6H5CH2CH2x, ved hjæp af et massespektrum. det er opgave 2 i eksamenssættet fra 2002. http://64.233.183.104/search?q=cache:4s0vop2V-h4J:us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-3.pdf+2002-10-3+kemi&hl=da&ct=clnk&cd=2 men jeg kan simpelthen... -
bestå hf eksamensprojekt
Forumindlægskal hf eksamensprojektet beståes for at få en hf? eller tæller karakteren for det også bare med i det samlede gennemsnit? skal nemlig til eksamen i det imorgen, og har egentlig ikke fået forberedt mig ret godt, desværre, så er lidt nervøs .. :) men hvis man ikke behøver at bestå det er det vel l... -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, som skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemmer... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Spansk A....
ForumindlægHej Jeg har spansk på A niveau på STX. Går lige pt. i 2.g og er glad for det, men.... Mit spansk er ikke så godt, dels pga min lærer, men også min egen bekostning. Jeg hader når jeg skal have spansk fordi jeg er så dårlig til at lære nye sprog! Jeg frygter virkelig eksamen, især den mundtl... -
engelsk skr. noter
ForumindlægHej! så er det min afsluttende skriftlig eksamen i morgen, men har desværre fuldkommen glemt at spørge en lære vdr. nogle noter jeg har brugt gennem årene. Jeg har gjort brug af et PDF kompendie over grammatik regler som forklarer mere eller mindre alt jeg har skulle vide fra A-B. Den er dog ik... -
Areal og lorenskurver mat a, nødhjælp!!
ForumindlægHej, jeg er lige nået til opg 10 i mit eksamenssæt og jeg forstår ikke hvordan denne skal løses?? Indkomstfordelingen i et land kan beskrives ved en såkaldt Lorenzkurve. Funktionen L med forskriften L(x)=0,0075x2 +0,25x , 0≤x≤100 er estimeret ud fra indkomstfordelingen i Danmark i 2010, h...
