Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18121 til 18140 af 158923
-
Reduktion i antallet af eksamener fra næste år!
ForumindlægOrientering/debat Måske er det gået nogens næser forbi. Det har kun ganske kort (og meget upræcist) blevet beskrevet i medierne og rundt omkring på skolerne. Det er ihvertfald min opfattelse af kun de færreste er klar over at der fra næste år (gælder for dem der går til eksamen næste sommer) er e... -
Hvor går DU?
ForumindlægJa, hvor går du henne?Kan du lide stedet?Fortryder du dit valg? -
Hvad kan én få til at dumpe til ekamensprojektet?!
ForumindlægFor at gøre en lang historie kort, så er jeg virkelig på skideren. Jeg valgte et emne jeg ikke skullet have. Aldrig vælg et emne man synes er spænende, altid tjek hvad pokker der ligger bag al éns fascination... Skip længere ned hvis at du ikke vil have baggrundsinfo Jeg er så gået hen og vælge... -
Spansk eksamen
ForumindlægHej Er det muligt at finde de tidligere eksamenssæt i skriftlig Spansk fra STX, så man kan forberede sig på den skriftlige oversættelsesdel, del A? Eller er der nogen som har nogle gode råd til hvordan man bedst forbereder sig til skriftlig spansk ? Mvh Lømlen -
Tysksæt fra 2008
ForumindlægHej:) Er der nogen, der ved om man kan finde opgaveformuleringen fra eksamenssættet i 2008 A niveau. Har lgie været til terminsprøve, og synes det gik rigtig dårligt, så tænkte, at jeg ville øve noget, ved at skrive den fra sidste år, men sættet er ikke til at opdrive. -
Finde fejl i sætning
ForumindlægHej Hvor i nedenstående sætning, er der en fejl: The grandfather could hardly recognize his little granddaughter because she was grown a lot. Sætningen stammer fra et eksamenssæt, og jeg kan ikke selv identificere nogen fejl. -
Geometri.
ForumindlægHej jeg har et problem i opgave 7a i dette eksamenssæt fra 2002 a-niveau. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdf er der nogen der kan hjælpe mig i gang? (opgave formuleringen står lige så i linket ~ det er på side 4 af 4) Mvh. Sune -
Beregning af minimum scrapværdi
ForumindlægJeg sidder med Eksamenssættet fra august 2010 VØ A Jeg mangler kun en eneste delopgave, og det er spørgsmål 3.4. Spørgsmållet omhandler hvor stor scrapværdien skal være for at investeringen stadig er lønsom. Opgaven er vedhæftet (: (dog med mine markeringer og svar) -
Svært spørgsmål i eksamensopgave
ForumindlægHej alle Jeg har svært ved denne opgave i et eksamenssæt. Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej? (Tror ikke det er rigtigt, men jeg ville skrive f(x,y)=45000x+25000y i opgave a.) Det er så langt jeg er kommet:) På forhånd tak! -
KARAKTER - HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har lige en hurtigt spørgsmål som skal besvares idag da det er MEGET MEGET vigtigt. Jeg tænkte på, jeg går 3. år i STX og bliver student imorgen efter en Matematik A mundtligt eksamen. I min årskarakter fik jeg 02 i mundtligt og 4 i skriftligt, I eksamen har jeg fået 00 i skrif... -
Gange med 1,08
ForumindlægEr det rigtigt- hvis jeg får et snit på 9,0, og skal ind på universitetet så kan gange med 1,08- hvilket ca vil give 9,78- i snit? Er det rigtigt- Eller ...? I så fald- så er det jo alle tiders-- -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
Capsaicin - skriftlig eksamenstræning
ForumindlægHej Jeg sidder pt og øver mig lidt til skriftlig kemieksamen og ville høre om der er en der har lavet den første opgave i August 2000-sættet, og kan checke om disse svar er rigtige? Det er den der hedder Capsaicin. a)4-methyl-1-penten-3-ol b)Reduktion. Aldehyden reduceres til en primær alkohol ... -
stamfunktion og integrale
ForumindlægHejsa jeg har svært ved at se en metode til at løse sådan en opgave, måske kan jeg få et spark fremad... Det er opgave g i denne her eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/0081uh.pdf -
Gruppearbejde - hvordan bliver det godt?
ForumindlægHejsaJeg sidder netop er ved at forberede lidt til noget gruppe arbejde, men ved at flere i gruppen knap ser på det.Kender I den følelse, at man synes at man kunne bruge tiden bedre?Jeg er ingen stræber, men ja...De andre grupper, er alle folk optaget af, at tingene skal laves ordentligt, så ja e... -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
hvilke uddannelse????
ForumindlægHej..Er der nogen herinde fra som kan anbefale mig til en god uddannnelse. Efter folkeskole gik jeg på teknisk skole. Men fandt hurtig ud af at det ikke var noget for mig. Jeg er mest interesseret i at arbejde med IT. Min ambition er at blive datamatiker/Software udvikler eller lign. Men jeg aner... -
Hjælp til mat opg. haster
ForumindlægJeg skal finde ud af hvor gammel en græsk matematiker ved navn Diophant.jeg får følgende ting af vide:som ung 1/6, som teen 1/12 og som voksen 1/7. 5år efter at han blev gift fik han en søn som døde 4år før ham selv..og sønnen var nøjagtig 1/2 så gammel som Diophant. jeg ved at det skal skrives s... -
SRO - konfidensintervaller
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRO. Jeg skal skrive min sro i musik og matematik. Den matematisk del lyder på: -Gør rede for hvordan man bestemmer statistisk usikkerhed ud fra meningsmålinger og for hvordan statistiske usikkerheder approximeres med udgangspunkt i binomialfordelingen, herunder...
