Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18121 til 18140 af 169995
-
Kildekritik
ForumindlægHej, Er der nogle, der har en skabelon for kildekritik? Altså hvordan skal man bygge det op osv? Og hvordan kan man have et flow i sin SRP, når man skal inddrage en kilde? Håber virkelig, at I kan hjælpe. TAK! -
Hvad er et residualplot?
ForumindlægHvad er et residualplot? Og hvordan tegner man et residualplot for en regression? -
Antal eksamener i 2020
ForumindlægHalløj alle :) Er der nogle, der ved hvor mange eksamener, vi skal op i, hvis vi afslutter gymnasiet i år 2020? Og er der en specifik fordeling af mundtlige og skriftlige eksamener? -
Biologi-geni - kig her,
ForumindlægDette her er min sidste mulighed for hjælp. Jeg forstår mig IKKE på biologi, ligemeget hvor meget jeg læser, tager notater osv. Jeg er så i den uheldige situation at skulle op i det til eksamen. Da jeg er meget bange for at dumpe håber jeg der er en der gider og har tid til at hjælpe mig. Evt ov... -
dansk 9. klasse
ForumindlægKære allesammen. Jeg spørg vedrøende dansk. Jeg skal inshallah op i dansk hr til sommer, og har desperat brug for jeres hjælp!. Kender i nogen hjemmesider, hvor jeg kan finde gratis opgaver til 9. klasse niveau. Blandt andet de skriftlige genrer, har jeg desperat brug for hjælp til! og jeg tænk... -
Tæller standpunktskarakterer?
ForumindlægHej, når man regner sit snit ud tæller standpunktskaraktererne så? eller er det kun årskaraktererne og eksamen? -
Kandidat
ForumindlægHej derude, jeg skriver da jeg har et spørgsmål angående hvilken kandidat jeg evt kan søge efter økonomistudiet. Jeg startede med at læse 2 semestre på softwareingeniør men valgte at skifte til økonomi på grund af forskellige årsager, bla studiemiljø og at jeg mistede interessen for at programmer... -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Ang. terminsprøver
ForumindlægHej ! Vi skal jo snart til terminsprøver på handelsskolen, og jeg vil derfor høre om jeg ikke har ret i at de skrft. opgaver er eksamensopgaverne fra sidste år?Hvis det er, kan i så fortælle mig hvad opgaveoplæggene gik ud på, i bl.a. Tysk, Eng. og Dansk. Jeg er 3. års, så der er tale om A fag.Mv... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit sidste år på STX. Jeg har planer om at holde et sabbatår efter sommerferien, hvor jeg bl.a. vil læse mit matematik B-nivaeu til et A-niveau, men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt den gymnasiale supplering kommer til at påvirke mit karaktergennemsnit fra min studente... -
Jeg er færdig med srp - Jeg har ikke sovet i over 25 timer! :p
ForumindlægJ E G E R F Æ R D I G M E D S R P ! ! ! ALDRIG MERE SRP!!! :D ... -
Hvordan har verdensordenen ændret sig og Huntingtons verdensbillede
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med et projekt i samfundsfag om international politik. Jeg har lidt svært ved, at forstå hvordan verdensordenen har ændret sig 2. verdenskrig og huntingtons syn på verdensordenen. Er der nogle der kan hjælpe mig til, at forstå disse to ting en smule mere? Tak ... -
HASTER: Fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik
ForumindlægHej alle :) Sidder med en 24timeres samfundsfags opgave om "aktuelle tendenser i dansk og international økonomi" og ville høre om der muligvis var nogle der kunne bidrage med lidt hjælp til fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik Hilsen Rita -
Den nye karakterskala er jo ikke fair ?
Forumindlæg7 svarer til 8-9 på den gamle skala. Hvis jeg får en masse 7-taller og et enkelt 10 ville mit snit ligge på 7.1 ca. Hvis jeg derimod havde fået en masser 9-taller på den gamle skala og et enkelt 10 tal så ville mit snit ligge på 9.1. Der er stor forskel, og meningen var at det skulle være nemmere... -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
Dumpet/bestået???
ForumindlægJeg har dumpet matematik A. Men bestod sidste år med fine karakter. Har jeg så bestået matematik A? -
Kvinderne i 60-70'erne - hvad skal jeg sige??
ForumindlægHejVi har opgivet nogle kilder om kvinder i 60-70'erne.Den ene fortæller hvor hyggelig der er både at passe arbejde og hjem - lidt biedermeier idyl, men den anden fortæller hvor hårdt det er både at skulle passe børn og hjem, samtidigt med arbejde.Jeg kan godt se at det er 2 modsætninger - me... -
Unionister vs suverænister
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med min eksamens opgave. EU i international sammenhæng. I vores undervisning har vi snakket unionister og suverænister. Jeg er klar over hvad begge begreber betyder, men vi har snakket meget om, at unionisterne går en skjult vej imod et fælles europæisk union. J... -
Plastic af Mette Thomsen
ForumindlægJeg er en IB studerende (international student) som skal op til den afsluttende eksamen om 2 uger. I dansk skal jeg bl.a. skrive om Plastic, men indtil videre har jeg fundet den meget forvirrende, og jeg ville hører om der var nogle der evt. sad inde med nogle notater der kunne give lidt lys på t... -
HURTIGT svar tak!. DK's internale placering i eu's sammenhæng
ForumindlægMit emne er DK's internationale placering i en eupæisk sammenhæng. Jeg har bl.a. fåer udleveret tekster om maastricht -og rom traktaterne. Om for -og imod meninger om EU. men er helt lost over hvilket problemstillinger jeg skal stille til emnet. PLEASE nogle hjælp mig.. alle ideer kan bruges....
