Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 18121 til 18140 af 20009
-
hjælp de haster meget!!!
Forumindlæghej ville i ikke godt hjælpe med at oversætte denne tekst til tysk: Brøderne Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender. den består af folkeeventyr, som de har hørt. Hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven? eller snehvide, som heksen giver et æble? eller tornerose, som prinsen... -
4 sætninger
ForumindlægHej. Nogen der vil rette denne oversættelse :) ? Dansk: 1. Tekstens forfatter, Milena Moser, bor og arbejder i Zürich. 2. Historien stammer fra samlingen ”Mörderische Erzählungen”. 3. Den handler om en 35-årig kvinde, der vil opleve noget nyt og derfor rejser væk. 4. Hun forbereder sig ... -
Rettelse
ForumindlægSkal oversætte fra tysk-dansk Drei kleine Hexen Dreit kleine Hexen, die wollten gerne mal zum grossen Freimarkt in Bremen. Drein kleine Hexen, die wollten bummeln gahn und endlich mal feiern, das könnt ihr wohl verstehen! Fahren Karussell, essen Karamel, und richtig laut und lustig sein in Brem... -
ret tal
ForumindlægFra tysk-dank Spix, spax, spexen Es gibt keine Hexen; Das sind nur alte Frauen Die verängstigt schauen. Da gibt es nichts zu rennen, da gibt’s nichts zu verbrennen, da gibt es nur zu sagen: Kann ich helfen tragen Bis zu Ihrem Haus? Dann ist die alte Frau – fein – Raus! Spix, spax, spexen (tryll... -
Er der en dygtig spansk hjælper please den skal afleveres imorgen :(
ForumindlægEn lille oversættelse D. Brugen af gustar § 1.10 1. Jeg kan lide at rejse, men jeg kan ikke lide at rejse i tog. 2. Mange tyskere kan lide Danmark. 3. Kan du lide den nye musik? 4. Vi kan ikke lide fulde svenskere. Primero Me gusta viajar, pero no me gusta viajar en t... -
Gå 1.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg er kommet i den situration at jeg pga. længerevarende sygdom er kommet lidt bag ud i enkelte fag i 1.g. Det eneste fag jeg føler mig slemt bagud i er tysk, da jeg i forvejen har svært ved sproget. Det er nu sådan at min tysklærer mener jeg skal tage 1.g om da hun ikke mener at det... -
2. del
ForumindlægNu er jeg tilbage igen! :-) Jeg vil meget gerne have, at I kigger på det og påminder mig om mine stavefejl, kommafejl etc. Tysk: Das ist selbstverständlich nicht natürlich, zu als auch die Junge und die Erwachsene versuchen zu die Aufmerksam keit auf sich ziehen an unterschiedliche die Methoden. ... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam... -
Rettelse.
ForumindlægNogen der vil rette dette ? ”De andres liv” er en tysk film, som foregår i DDR i 1980’erne og starten af 90’erne. Før filmen kendte jeg STASI for dets overvågning og registrering af borgerne samt omfattende anvendelse af meddelere. Dette indtryk blev ikke mindre. Og dette indtryk blev ikke mind... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej med jer : ) ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig en oversættelse , dansk til tysk. Det handler om relative pronominer . Oversættelse, relative pronominer´ Vi kender en ung pige, som har store problemer med sine forældre. Den opdragelse [som] de har givet hende, har været st... -
5 hurtige sætninger !
ForumindlægHej alle! Her er 5 sætninger på tysk, som i meget gerne må rette for mig! På forhånd tusind tak for hjælpen! 1. I må vide nu, om I rejser. Ihr müsst jetzt wissen, ob ihr reist. 2.Hvis du skal fortælle sandheden, hvad vil du så fortælle? Wenn du sollst die Wahrheit erzählen, was willst du dann ... -
HJÆLP TIL TYSKEKSAMEN! MEIN BLICK auf DEUTSCHLAND! PLEEEEEEASE!
ForumindlægHej smukke mennesker... Jeg skal til tyskeksamen her på fredag! Og jeg har trukket emnet mein blick auf Deutschland.. og har som underemne valgt: Das Oktoberfest.... kan i evt. hjælpe mig med hvad jeg kan fortælle om: BRD, DDR? DIE MAUER WIRD GEBAUT? DIE MAUER F¨ALLT? DIE... -
Analyse af :Canan Büyrü - Macht der Kulturen
ForumindlægHej Guys :) Jeg skal op i mundtlig tysk i morgen tidlig. Det kunne være lækkert med lidt hjælp, da jeg synes teksten er en smule svær. Teksten er her : http://www.bpb.de/lernen/unterrichten/grafstat/134673/m-03-10-macht-der-kulturen Under præsentationen (analyse og fortolkning) af den u... -
Hvad mente Orla Lehmann specifikt med denne del af sin Falster Tale?(står inde i spørgsmålet)
ForumindlægFalster Talen 1841 " Nok, den sejrede, og der ved var adelens magt knækket. Ja, knækket lige overfor kongerne; men monstro også lige overfor bønderne? Spørg historien, og den vil svare Dem, at over bønderne beholdt adelen sin gamle magt, ja at den fik ligesom til trøst en hel del nye rettig... -
oversættelse!
Forumindlæghej er er lige en oversættelse fra tysk til dansk håber der er nogen der lige vil rette den danskevation på forhånd tak Mein grösster Wunsch zum Geburtstag war das neueste Handy. Doch mit dem Mobiltelefon begann das drama. Bald war die erste Telefonkarte leer, und das Handy musste mit einer n... -
rettelse af fejl =)
Forumindlæghejsa alle sammen .. har temlig meget brug for at nogen ser denne her oversættelse som jeg har siddet og lavet igennem for fejl. vil være yderst taknemlig :) Dansk version: Folkevognen Allerede før Hitler kom til magten, havde han en ide om en bil, som en almindelige tysker kunne køre i. det ... -
Eksamens-læsning
ForumindlægJeg er så heldig at skulle tage mine afsluttende 3.g-eksaminer i tysk + de to fag jeg fra start havde bandlyst, nemlig historie og biologi. Om fire dage starter mine skriftlige, men jeg har fuldkommen tabt pusten. De mundtlige er tre A-niv. og de to af dem er simpelthen direkte uoverskuelige ford... -
AT 2012 - hvordan gribes det an? Med Historie og Idræt?
ForumindlægHej derude Jeg skal op i AT og jeg har en helt masse spørgsmål. Hvordan griber jeg det an og hvad er en god idé at starte med at lave. Overemnet i klassen var: Iscenesættelse under 2. Verdenskrig og jeg fik tildelt undermenet: Josef Mengele (Nazi lægen fra Auschwitz) Min problemstillin... -
rette
ForumindlægHej alle. Jeg er en dreng p å15 år som har brug for lidt hjælp.. Min tysk lærer går helt amok hvis man ikke kan skrive en hel stil på en side uden fejl.. jeg her skrevet starten til min opgave: Es war einmal ein wunderschön Mädchen. Sie lebte in einem Schloss in einem grossen Wald. Sie heisst Ger... -
Oversætte
ForumindlægNogle der vil oversætte det til tysk ? Sabine skulle vælge en kjole, til imorgen til hendes fødselsdag, hun skulle holde hos hendes onkel, hvor hun har inviteret 6 personer. Zehra og Emine var der også da hun skulle vælge en kjole, da Sabine fandt en rød kjole, sagde Emine at den var supersexet....
