Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18141 til 18160 af 41162
-
hjælp til lille opgave
ForumindlægI et lille værelse er der en elektrisk radiator. Radiatoren er forsynet med en termostat, der tænder og slukker for radiatoren, således at rumtemperaturen holdes konstant på en ønsket værdi. Når radiatoren er tændt, afgiver den energi med effekten 800 W. en vindstille dag er temperaturen uden for... -
TYSK HURTIGT 1 Spg..
ForumindlægEr denne sætning korrekt: Sie ist zu Hause in ihren Zimmer, wenn das Telefon klingelt. oder ist es "ihrem" ? -
SSO
ForumindlægHej...Jeg vil være i god tid med sso og er begyndt at tænke på emner, men kan ikke komme på det helt rigtige. Vil gerne skrive i historie eller samfundsfag. Ved godt at det er lidt stort, men er der nogen der har en god ide? Jeg takker mange gange, for alle gode svar.Ps. skrev om socialdemokratie... -
heelp
Forumindlæghej, jeg tænkte på om en kunne hjælpe mig med at skrive en opgave i engelsk? den er virkelig svær og jeg er ikke taget i skole fordi jeg er så stresset med opgaven (jeg er 3 dage forsinket med at aflevere) -
Hjælp - hermaneutisk metode i historie!
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie, men jeg har et problem. Vi skal nævne metoder og jeg har styr på den naturvidenskablige, men jeg ane rikke hvad jeg skal skrive i historie. Jeg har ikke en tekst jeg kan analysere, så ved ikke hvad man skal gøre. Håber I kan hjælpe. -
cyklen
ForumindlægHej, sidder med en rapport om, cyklen som transportmiddel. Så vil hører jer om, hvordan man kan få folk til at cykle og hvad egentlig problemet er, for at de ikke cykler. Hvilke punkter jeg kan tage med i min rapport. Tak på forhånd:D -
Indefinitte pronominer
ForumindlægHejJeg vil gerne have rettet følgende sætninger. Opgaven går ud på at få styr på de indefinitte pronominer (ubestemte stedord), så det er mest dem der skal kigges efter... På forhånd tak!1.No pasa nunca nada en esta ciudad.2.Los jóvenes no tienen ningún lugar dónde encontrarse.3.No parece nadie p... -
Religionsfænomenologi
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der kan forklare mig hvad religionsfænomenologi er? Hvad går det ud på som metode i AT? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.. -
Lille stil... skulle være få fejl...
ForumindlægEr der nogen, der lige gider at se på teksten og rette evt. fejl...?Die 39-Jährige Mutter aus Frankfurt (Oder) heißt Sabine H. und hat dreizehn Kinder geboren, aber nur vier am Leben gelassen. Die Säuglinge waren durch 16 Jahren - zwischen 1988 und 1999 – umgebracht. Die Leichen waren in Blumen... -
Klassefährt Tysk rettelse på gramma osv
ForumindlægHjælp er der en som gerne vil rette mit tysk tak for grammatik..!KlassefährtMontag.Um Montag wie müssen um der Bahnhof, 10.30 uhr. Wie geht im der Bahnzug und so fährt wie . Wie färht im lang Zeit. Das was so langweilig, wie hat nichts machen. Wie färhten im 7 Stunde. Wie kam zu Hjørring und wie ... -
Haste ordforklaring...hjælp
Forumindlæghejsa jeg er stødt ind på et ord (anciennitetskort) og jeg forstår ikke begrebet. Jeg har slået ordt op, men jeg fandt heller ikke noget der desværre. Derfor ville det være mega fedt hvis der var nogle herude, som kunne hjælpe mig. Og hvor kan man anskaffe sig sådan et anciennitetskort?puk -
analyse af digtet "alle mine længslers mål" Ursula Andkjær Olsens
ForumindlægHej nogle som har en god dybdegående analyse på dette digt: jeg er gået helt død, har siddet i 2 dage nu og kan vitterligt ikke finde ud af det, nogle som er rigtig søde og hjælpe med dette? :) digtet er lavet af Ursula Andkjær Olsen "Alle mine længslers mål". Digtet står skrevet herund... -
privat lektiehjælp/undervisning
Forumindlæghej alle! jeg er på nuværende tidspunkt igang med at supplere min eksamen med matematik A. Da det er et halvårs hold, går det super stærkt og jeg er desværre meget bagud. Jeg bestræber mig på at blive færdig til sommer og har desperat brug for hjælp! jeg bor i København og søger en der kan underv... -
9 klasse eksamen i 10 klasse
ForumindlægHej, har omkring tre måneder til min 9 klasse eksamen og overvejer at vælge tysk fra, fordi jeg skal i 10 næste år og har hørt at man kan tage den samme eksamen i 10 som i 9 men er ikke sikker og hvis nu man ikke kan ville jeg jo ikke have en chance fo at komme ind på hhx som er min store drø... -
Hjælp?
ForumindlægOkay jeg stinker til til den her slags opgave men jeg skal følgende: Skal få bogstaverne til at blive til et ord? Det er et ord , hvor bogstaverene er byttet rundt. gilirous bakille laitenflinu tacdlebepesc Tak på forhånd :-) -
hurtigt spørgsmål vedr analyse!
Forumindlægheeeeejhvis der på tysk står "Mit zehn Jahre fährt sie nach..."hvad er "mit zehn jahre" så i sætningen?jeg vil mene at det er forholdsordsled, men er ikke sikker( 2) skal der ikke både være "bølgestreg" under forholdordsled og biled?) -
Kan nogen sige mig hvad skal stå foran elephants, tigres og girafes ?
Forumindlæghej :)jeg er list i tvivl hvad skal stå foran, om set skal være le, la des og så videre -
Opgave om Kay Bojesen - Mangel på materiale
ForumindlægHej derude.. Jeg står i den situation, at jeg er ved at skrive en danskopgave om Kay Bojesen, som de fleste kender godt. Det er en 100 % selvstændig opgave, hvor man selv skal stå for at indhente materiale osv. Jeg har fundet en masse materiale på internettet, men jeg tænker, at der også må være... -
SSO, værnepligt
Forumindlægville lige høre om der er nogen som ved om værenpligtens indførelse i Danmark og generelt værnepligtens historie gennem tiden kunne være et emne til den større skriftlige opgave??eller om nogen har andre spændende forslag?? -
Ligning
ForumindlægJeg har denne ligning... X2 – 8x + 18 = 0En der kan hjælpe og forklare hvordan?
