Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18141 til 18160 af 169995
-
24 timers! dk's placering i EU.
ForumindlægMit emne er DK's internationale placering i en eupæisk sammenhæng. Jeg har bl.a. fåer udleveret tekster om maastricht -og rom traktaterne. Om for -og imod meninger om EU. men er helt lost over hvilket problemstillinger jeg skal stille til emnet. PLEASE nogle hjælp mig.. alle ideer kan bruges.... -
Metoder?
ForumindlægHej folkens De mundtlige eksamer er lige rundt om hjørnet, og i den forbindelse har jeg et kort spørgsmål omkring metoder i AT. Jeg har nemlige skrevet om klimaforandringer og international politik, hvor jeg har brugt fagene naturgeografi og samfundsfag. Og hvis jeg blandt andet har brugt fors... -
Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse?
ForumindlægJeg skal til DIO-eksamen (Det Internationale Område på HHX) på mandag, men jeg er blevet i tvivl om en ret grundlæggende ting i min opgave :(( Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse? Hvis jeg fx skal redegøre for en historisk begivenhed, kan jeg så finde kausale årsagssammenhænge, ell... -
Klage over skriftlig karakter i biologi? - Kan du læse min eksamensopgave igennem?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har som alle andre lige fået offentliggjort mine skriftlige karakterer igår. Jeg blev meget overrasket, da jeg så min karakter for skriftlig biologi. Jeg har igennem 3 år på gym fået 12 i biologi skriftlig på både 1. standpunkt, 2. standpunkt og årskarakter (nogle af opgavern... -
Renteformlen
ForumindlægHej Jeg vil gerne i min mundtlig eksamen kunne drage en sammenligning mellem renteformlen og potensligninger. Men hvordan gør jeg det smartest - uden censor opdager jeg er en dør til potensligninger :) Er der nogen der har et godt råd? -
At devaluere kronen
ForumindlægVi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :) -
Hvad er din plan ?
ForumindlægHej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m... -
Kinas historie????
ForumindlægHej. Jeg er igang med en opgave hvor jeg skal beskrive arbejdsforholdene i kina under planøkonomi(Mao) og kapitalistisk økonomi(nu).. Er der nogen der ligger inde med viden om dette og evt. artikler/hjemmesider som beskriver disse..? -
Christiania
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med Christiania i projekt, og det ville være dejligt hvis der var nogen der vidste noget om deres økonomi.. Får de løn for deres arbejde? hvordan får de penge? Bruger de kun LØN , eller også danske kroner? Hvis ja, hvordan får de danske kroner? Det ville være dejligt hv... -
Efterskole?
ForumindlægHej! Vil gerne på efterskole når jeg er færdig med 8. klasse, men mine forældre siger vi ikke har økonomien til det. Så har i nogen gode råd til hvor jeg kan få min "Drøm til at gå i opfyldelse? MvhFrederikChristensen ... -
Karakter
ForumindlægJeg ville gerne vide, om der er nogen der ved, om ens årskarakter bliver regnet sammen med eksamenskarakteren, om den kommer til at stå alene på eksamensbeviset, eller om det kun er eksamenskarakteren der er gældende? På forhånd, tak. -
Tangenter for to funktioner med samme hældning
ForumindlægHej, jeg står med en matematik opgave, hvor at jeg skal bestemme den afsætning hvor tangenterne til graferne for de to funktioner har samme hældning. (De to funktioner er: C(x) = 13/72x^3 - 25x^2 + 1850x og R(x) = -10x^2 + 2000x) Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kommer frem til result... -
Ate/áte udtales?
ForumindlægHvordan udtales ate? - eller er det áte? Dvs.: tryk på a- eller -te? -
Samfundsfag og Religion - tværfaglighed og begrænsninger
ForumindlægHej Jeg skal op i AT mandag d.26. maj og jeg har skrevet i fagene Samfundsfag og Religion. Jeg har udgangspunkt i Huntingtons forudsigelse om et civilisatorisk sammenstød. Denne teori er sat over for Amartya Sens teorier om identitetsdannelse, med specielt fokus på islam. Jeg er overbevist om, a... -
Mikroøkonomi hjælp/tutor
ForumindlægHej jeg er lidt desperat efter noget hjælp til mikroøkonomi. Jeg står lige nu til helt sikkert at dumpe, så vil hører om der ikke er en der kan hjælpe mig gennem pensum. Jeg læser HA (kom) på CBS. Mit problem er ikke så meget forståelsen af mikroøkonomi, men de matematiske udregninger -
Tysk bedømmelse
ForumindlægGod dag alle sammen. Min søster var i dag til tysk eksamen (A-niveau) og hun har været lidt små syg, og hun ved ikke rigtigt hvordan det er gået. Er der en, som vil kigge kort på det, og give en bedømmelse. Jeg har kigget lidt på det selv, og jeg synes det ser ok ud, men det også længe siden j... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægJeg skal redegøre for denne trigonometrisk funktion: f(x)=a•sin(bx+c)+k Hvad kaldes funktionen, og hvad kan man fortælle om den? Skal op til matematik A eksamen , haster. -
Perfectum, Imperfectum m.m.
ForumindlægJeg forstår ikke forskellen på, Perfectum, Imperfectum, plusquamperfectum og præteritum, Er der en venlig sjæl der vil forklare? og måske med nogle eksempler, har en eksamen torsdag :-) -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;)
