Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18161 til 18180 af 34067
-
Fransk hjælp søges ...
ForumindlægJeg har et stykke jeg godt kunne bruge lidt hjælp til :Det er en oversættelse fra Dansk-Fransk det er altså det franske jeg har brug for hjælp til. Om filmen "L'indochine". god film. -
Marathon
ForumindlægKære alle medstuderende. Jeg er en 17-årig person, som har utrolig meget motivation på, at løbe et marathon. Jeg har dog aldrig prøvet at løbe mere end 13,3 kilometer, hvilket jeg klarede på en time. Det er dog ved at være længe siden nu. Her i sidste måned løb jeg så 6 kilometer på 25 minu... -
kender i det?
ForumindlægMan vågner en morgen efter en fest, og kan egentlig ikke huske hvad man har foretaget sig hehe?? -
SU
ForumindlægEj hvor er det daarligt at jeg faar mindre i SU. Arrh!! Hvad sker der for liberalşismen HAHA! Danmark fattig?? 1800 kr. jeg fik 2300 for :( Hvad kan vi göre for at bevare vores penge. -
Binomial test
ForumindlægKan ikke lige finde ud af denne opgave omkring binomial test. Har forstået det er en dobbeltsidet test med 2,5 %, i hver side, men kan ikke rigtig komme igang med den. Her er opgaven: Et firma producerer et produkt og en stikprøve på 40 produkter indeholder 1 defekt produkt. Nulhypotese (... -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg meget snart skal have valgt videregående uddannelse og den 5. juli er der deadline for ansøgning til de videregående uddannelser. Jeg har endnu ikke helt 100 % fået afklaret hvad der skal ske efter sommeren. Jeg har altid haft i hovedet, at jeg gerne ville... -
Differentialligning?
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med en opgave, så jeg kan ikke komme videre Opgaven lyder således: "I en model for udviklingen af befolkningstallet i Mexico efter 2007 antages det, at den årlige vækstrate r er en funktion af tiden t (målt i antal år efter 2007), som tilfredsstiller d... -
Analyse og fortolkning af en Johannes V. Jensen Digt
ForumindlægHej! Jeg er virkelig screwed! Jeg skal fortolke og analyser et digt af Johannes V. Jensen "Naturens Afsked" og jeg fatter INTET Er der ikk nogen der gider hjælpe mig med den eller evt. har en analysering og fortolkning? Det skal inddrages i SRP opgaven, og den skal afleveres på fredag d... -
Delprøve
ForumindlægHey Er der nogle der kan hjælp mig med at finde fejlene i følgende sætninger? 1. It is a good idea to prepare in groups, but you will have to take your exam individual. 2. Bob Geldolf, which daugther Peaches died of an overdose, blames himself for her addiction. 3. He stayes up watching the ... -
I tvivl om valg af studie
ForumindlægHer nogle få måneder før tilmeldingsfristen er jeg pludselig blevet meget nervøs for at vælge molekylær medicin studiet, som jeg egentlig ellers så småt var ved at have affundet mig med. Jeg vil egentlig rigtig gerne forske, men er naturligvis lidt bekymret for, om der er andre alternativer. Jeg... -
Kan man tage flere uddannelser?
ForumindlægHej allesammen, Kan man godt tage flere videregående uddannenlser? Jeg tænker ikke kun på kandidater. F.eks. Jeg vil gerne tage en kandidat i fysik. Kan jeg så efter jeg har taget den uddannelse, læse på forfatterskolen, som tager 2 år? Jeg ved godt at man kun har 70 SU-klip, men kan man ... -
Sekstakkorder
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring sekst-akkorder. Min lærer har givet mig fejl for en Em6, hvor jeg har skrevet tonerne: e, g, c#. Nodeknækkeren og diverse søgninger på nettet har givet det samme resultat, som det, jeg har skrevet. I rettelsen har han skrevet noget, der ligner "Em6 er med en lille... -
Hvad er jerntæppet?
ForumindlægJeg skal forklare kort og præcist om jerntæppet. Hvad er det? Hvem ville have det? osv osv. Håber i vil hjælpe! -
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü... -
Skriftlig dansk - er det fair?
ForumindlægHej Jeg sidder her, og er en smule (for ikke at sige meget) skuffet over min skriftlig dansk karakter.. Det er fra min afgangsprøve fra 9. klasse, og jeg valgte at skrive et essay. Her er stilen: Det smukke ved Danmark er… Marina Cecilie Roné har skrevet et essay om hvad hun synes er det smukk... -
Nemme ligninger!!!
ForumindlægHej jeg går i ottende klasse, men kan ikke rigtig finde ud af at lave ligninger fx : 6x + (3x - 7) = 4x + (4x - 1) Hvordan regner man den ud? (Taget fra matematikbogen.dk. IKKE FRA EN OPGAVE!) -
Fuldkommen konkurrence
ForumindlægJeg sidder og kigger på en opgave hvor jeg skal nævne et par brancher med fuldkommen konkurrence. Det vil sige, at der skal være mange udbydere og ingen/minimale præferencer. Jeg har personligt tænkt lidt forskellige madvare som kartofler, persille o.l. Men er jeg helt ude og "skide"? :... -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr...
