Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18161 til 18180 af 29671
-
Impuls
ForumindlægHej alle :) Så er man jo kommet i skole igen, og den første fysik aflevering er dumpet ind i indbakken. Jeg sidder lidt fast i den ene af opgaverne. En mand bliver skudt med et projektil. Projektilet har massen 4.5g og udsendes med farten 400 m/s. Manden der bliver skudt har massen 71kg. a. Hv... -
HJÆLP med oso opgaven
ForumindlægHej jeg går i 10 klasse og jeg skal lave en problemformulering i min opgave og over emne hed uddanelse. der har jeg valgt om it men jeg kan ikke finde på nogle spørgesmål til min problemformulering. og jeg vil bare spørge nogle der vil hjælpe mig at finde nogle spørgesmål til mig. jeg vil gerne v... -
AT
ForumindlægEr der nogen der har nogle generaler noter til AT? -
Diskussionen i SRP
ForumindlægJeg er ved at skrive en SRP-opgave i samf. A og dansk A, og er nu så småt nået til diskussionen. Jeg er bare i tvivl om, hvor meget af opgaven (15-20 sider) den skal fylde? Mvh. Line -
Eksamen sommeret 2007
ForumindlægHej alle sammen. Jeg ville høre om der er nogen af jer det har været oppe til danskeksamenen maj 2007 (den skriftlige) og som kort kunne fortælle mig noget om de emner der er opgivet i det hæfte man får udleveret. Det skal lige siges at det drejer sig om den daværende 9. klasses eksamen, det der ... -
sædelighedsfejden - da/his opgave
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om sædelighedsfejden i min da/his opgave, men jeg har brug for lidt hjælp til at komme igang. mangler et hovedespørgsmål og nolge under spørgsmål (de taksonomiske niveauer) så hvis i simpelhen brænder inde med nogen så sig det :) -
velfærdsstaten! plz hurting opg
Forumindlæghej venner. jeg har brug for at vide hvordan kan jeg lave en problemformulering? om velfærdsstaten. mine problemstillinger lyder således. ( men jeg ved ikke om de er gode nok eller kan overhoved bruges?) - Hvordan vil velfærdsstaten udvikle sig på sigt? - Vil velfærdsstaten være nyttig i fremt... -
DHO efter 2001 - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive DHO og mit overemne er "Danmark i verden efter 2001", herunder forstås 9/11, og de poltiske tiltag og ændringer, der skete i verden efter. Jeg har været meget i tvivl omkring hvad jeg skulle stille op, men valget faldt på at belyse fascismen og nyfacismen (som måsk... -
Krav til 2g-opgaven.
ForumindlægHej, jeg skal til at afl. 2g opgave i dansk, og har desværre smidt sedlen ud hvor kravene til opgaven står. Nogen der kan give et link, eller skrive det her på? Vil sætter meget pris på det :) -
Dommedag - religion og fysik
ForumindlægNu sidder jeg som de fleste andre 3.g’ere og prøver at få gang i min AT-synopsis. Jeg synes bare det er ufattelig svært at komme i gang og mangler desperat noget inspiration! Jeg skriver i religion og fysik, hvor jeg har tænkt mig at skrive om dommedagsprofetier. Jeg har både tænkt mig at kigge p... -
Journalist
ForumindlægSkal man ikke vælge at læse journalistik bare fordi man kun få 7 i danske stile? Skal man opgive sin drøm udelukkende derfor? Eller hvad mener du? Kh Ditte -
HJÆLP billedanalyse på fransk?
Forumindlæghej alle. Er der en af jer, som ved hvordan man laver en billedanalyse på fransk? -
Hvordan kan man få bedre karakter?
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse i en skole med dårlig ry. Mange elever i skolen får ikke særlig nogle gode karakter. Jeg ville gerne få bedre karakter fordi mine forældre vil. De forventer at jeg bliver færdig med niende klasse med 10 og 12 taler. Men min standpunkts karakter er mere 4 og 7. Hvad skal jeg... -
Nik og jay
ForumindlægHey .... Jeg sidder med teksten kan du høre hende synge og skal definere motiv og tema... Kan man sige at motivet er beretningen om en ensom piges barske vilkår og hårde vilkår. (motiv) Hvor temaet så er mobning og udstødelse mm. eller skal man i motivet være mere spcifik og sige motivet er e... -
Jeg mangler tekst til oplæsning
ForumindlægHej... Jeg har trukket - Medier, reklamer og hjemmeside Jeg skal arbejde med den levende reklame "familien grøn" fra tuborg. (Den kan evt. ses på tuborg.dk)Men jeg mangler en tekst til oplæsning. Jeg havde overvejet den tekst der er om tuborgs historie på deres hjemmeside men jeg har ... -
Observations Praktik
ForumindlægHej. Er der en lærer studerende der har laver en observations rapport, praktik opgave 1 års, som vil dele med mig, bare for at se opstillingen, indhold m.m. Er i tvivl om jeg er på rette spor... :) -
USA's demokrati (DEBAT)
ForumindlægHej. Jeg skal i en opgave skrive en diskussion om de stærke og svage sider der er ved det amerikanske demokrati. jeg vil derfor gerne have nogle forskellige synsvinkler, og opstiller derfor en debat. - Hvilke stærke og svage sider mener i, at det amerikanske demokrati har? Tak på forhånd. :) -
Dansk synopse
ForumindlægJeg skal her d. 11. juni til eksamen i mundtlig dansk og skal lave en synopse. Men, jeg er ikke helt klar over hvordan man opstiller sådan en synopse og hvad den skal indholde. Nogle der kan forklare mig det? - På forhånd tak :) -
hjææælp til sherlock holmes forsøøg!!!
Forumindlæghej :D jeg skal finde ud af hvilken stof de forskellige glas indenholder. det eneste jeg ved er at glassene indenholder de nedenstående stoffer. men hvordan kan jeg finde ud af præcis hvilken glas som er hvad?er der nogen som kan fortælle mig hvordan de forskellige stoffer reagere med hinande... -
English Disposition
ForumindlægHey, er der ikke nogle der kan hjælpe med at lave min disposition.. Sådan her ser den ud, og min lære siger der skal noget mere fyld på, og vil gerne ha' lidt hjælp til det... :D English Disposition Nam...
