Generelt

Hvordan kan man få bedre karakter?

05. oktober 2017 af RasmusPeterse
Hej
Jeg går i 9 klasse i en skole med dårlig ry. Mange elever i skolen får ikke særlig nogle gode karakter. Jeg ville gerne få bedre karakter fordi mine forældre vil. De forventer at jeg bliver færdig med niende klasse med 10 og 12 taler. Men min standpunkts karakter er mere 4 og 7. Hvad skal jeg gøre for at få bedre karakter? Lærerne kræver også meget fra eleverne og det samme gør gymnasium også. Jeg er aktiv i timerne men nogle gange siger lærerne at vejen til 10 tal er ikke at være aktiv. Man skal bruge svære ord til at få 10. Det også ret sjældent nogen får 12 i min skole. Jeg synes at skolen er dårlig men jeg kan godt lide mine klassekammerater. Jeg ved ikke hvad jeg skal. Er det rigtig at man skal bruge mere svære ord end at være aktiv i timerne?

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2017 af Mathias7878

Er det vigtigt for dig, eller er det kun for dine forældre vigtigt, at du få gode karakterer?

- - -

 

 


Svar #2
05. oktober 2017 af RasmusPeterse

#1
Er det vigtigt for dig, eller er det kun for dine forældre vigtigt, at du få gode karakterer?
Det vigtig både for mig og mine forældre. Især da gymnasium er også svære end folkeskole.

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. oktober 2017 af Mathias7878

Man kan sagtens få gode karakterer i gymnasiet, selvom man ikke får gode karakterer i folkeskolen. Jeg afsluttede gymnasiet med et snit på 9,6 (10,4 med hurtigstartbonus) og  jeg fik ikke særligt gode karakterer i folkeskolen. Jeg tror, at mit gennemsnit i folkeskolen lå på 6-7 stykker, blot fordi jeg ikke rigtig gad samtidig med, at jeg ikke havde nogle gode lærer.

Det kan helt sikkert ændre sig i din gymnasietid! 

Håber det kunne bruges :)

- - -

 

 


Svar #4
05. oktober 2017 af RasmusPeterse

#3
Man kan sagtens få gode karakterer i gymnasiet, selvom man ikke får gode karakterer i folkeskolen. Jeg afsluttede gymnasiet med et snit på 9,6 (10,4 med hurtigstartbonus) og  jeg fik ikke særligt gode karakterer i folkeskolen. Jeg tror, at mit gennemsnit i folkeskolen lå på 6-7 stykker, blot fordi jeg ikke rigtig gad samtidig med, at jeg ikke havde nogle gode lærer.

Det kan helt sikkert ændre sig i din gymnasietid! 

Håber det kunne bruges :)
Tak Mathia:)
Jeg har også hørt fra nogen at man kan godt få bedre karakter i gymnasium end man kunne i folkeskole.

Brugbart svar (0)

Svar #5
05. oktober 2017 af Smut1

Hej :) Du spørger, om man skal bruge svære ord (eller såkaldte fagbegreber) for at få en bedre karakter. Det er meget forskelligt, hvor meget lærerne vægter terminologi, men et vist kendskab til fagbegreber kan du nok ikke komme uden om i gymnasiet.  Efter min mening er det dog kun ”dumme” lærere, der vægter fagbegreber højt, da udenadslære og reformuleringer, hverken viser omtanke eller selvstændighed. Man kan godt referere noget man ikke forstår, men man kan ikke analysere det, eller diskutere det.   


Svar #6
05. oktober 2017 af RasmusPeterse

#5
Hej :) Du spørger, om man skal bruge svære ord (eller såkaldte fagbegreber) for at få en bedre karakter. Det er meget forskelligt, hvor meget lærerne vægter terminologi, men et vist kendskab til fagbegreber kan du nok ikke komme uden om i gymnasiet.  Efter min mening er det dog kun ”dumme” lærere, der vægter fagbegreber højt, da udenadslære og reformuleringer, hverken viser omtanke eller selvstændighed. Man kan godt referere noget man ikke forstår, men man kan ikke analysere det, eller diskutere det.
Hmm. Ja der er nogle fagbegreber som er vigtig også i gymnasium. Min lære siger at 10 tal kommer fra bedre fagbegreber. Kan det være nødvendig for en 10 tal?

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. oktober 2017 af guzbak

Tal med de forskellige undervisere, og spørg hvad du kan gøre for at stige i karakter.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvordan kan man få bedre karakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.