Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 1801 til 1820 af 154032
-
Rhesus? Biologi hjæælp
ForumindlægHejsa, jeg har et spg til jer angående min biologi rapport. Hvilken genotype og fænotype får et barn, hvis forældre har henholdsvis blodtype rhesus-positiv og rhesus-negativ? Jeg tænker, at Rhessus positiv er dominant, hvilket gør at deres afkom kun kan blive rheusus positiv? eller er jeg ... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i biologi på c-niveau. Jeg er gået igang med forberedelsen, og har tænkt mig at læse det udgivede pensum igennem samt tage noter. Er der ellers andre,der har nogle ideér,til hvordan man kan forberede sig bedst muligt? Det skal lige siges,at det er en mundlig eksamen. På forhånd ma... -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
Hjælp til skriftlig dansk
ForumindlægHejsa alle sammen! :) jeg kunne rigtig godt bruge noget øvelse i at skrive nogle flere dansk stile. Kender i nogle hjemmesider, hvor unge kan skrive opgaver og få noget feedback? det behøver ikke være fra lærer, det må også gerne være fra andre unge... :):): -
Oplæsning af matematik på A niveau
ForumindlægJeg har overvejet kraftigt at læse mit matematik op på A niveau når jeg snart er færdig på gym. Baggrunden for mine overvejelser er at det er et krav for mange videreuddannelser og at jeg dumpede matematik B skriftlig eksamen. Problemet er bare at jeg med sikkerhed skal op i både skriftlig og mu... -
Skriftlige standpunktskarakterer
ForumindlægHvis man nu (rent hypotetisk selvfølgelig) kun har afleveret én aflevering ud af 4 i et givent fag med elevtid, og man får 7 i denne, er læren så ikke nødt til at give 7 i standpunkt, da det er eneste bedømmelsesgrundlag? Eller må han/hun så give mindre pga. manglende afleveringer på trods af, at... -
skriftlig fremstilling
ForumindlægEr der nogle, som har 2 mellem tolv? altså en skriftlig fremstilling af den ( maj 2019) -
Mundtlig matematik A eksamen
ForumindlægHej, jeg skal snart op til mundtlig og skriftlig matematik eksamen på STX, A-niveau. Jeg ville høre om der var nogle, der havde nogle tips og ideer til eksamen, f.x. hvordan man bedst udnytter tiden under den skriftlige eller hvordan den mundtlige håndteres. Måske er der nogle med egne erfaringer... -
biologi opgaver
ForumindlægHej!!!Jeg vil gerne at I hjælper mig med den biologi opgave.1. arbejde kræver energi. hvordan producerer kroppen energi og hvilke stoffer indgår? 2. hvorfor kan en trænet person optage mere ilt i lungerne end en utrænet?3. hvorfor er pulsen lavere hos en trænet person i forhold til hos en utrænet... -
Latin/græsk på A niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne uddanne mig som arkæolog, men har har fået af vide man skal have haft latin eller græsk på A niveau, hvilke mit kommende gymnasium ikke tilbyder. er der nogle af jer som ved om der er nogle aften skoler eller lignede (i københavns området) hvor man kan have latin eller græsk på... -
dansk skriftlig
Forumindlæghey, skal op til dansk skriflig på mandag, kan i komme med gode råd som jeg kan bruge og tak på forhånd :D -
Skriftlig dansk
ForumindlægNogen der har skrevet stil fra eksamenssættet fra 2000 i aug-sept. som evt. kan give lidt inspiration til nr. 3, hvor man skal skrive et essay. -
Skriftlig fremstilling
ForumindlægHey allesammen, skal til skriftiglig fremstilling her i morgen, terminsprøve. Så er lidt spændt, første gang vi prøver det nemlig. Har i nogle råd til hvordan jeg kan klare mig godt? Har aldrig haft en før. Hvad vil i helst skrive, en novelle etc. Tak på forhånd :D -
Hjælp til model (skriftlig)
ForumindlægHej jeg skal lave en model i Samfundsfag med 5 faktorer og kan virkelig ikke finde flere end en faktor. Opgaven er vedhæftet. -
Skriftlig fremstilling
ForumindlægHej folkens Jeg skulle lave en stil i dag til eksamen, som så skulle være et brev. Jeg lagde en kildeliste ind, fordi jeg er blevet fortalt af min lærer at det er noget man skal have hvis man har brugt nettet. Men mine venner sagde så derefter at jeg ikke skulle have en kildeliste fordi det ikke... -
Skriftlig fremstilling
ForumindlægHej SP Jeg er igang med at forberede til skriftlig dansk eksamen her på onsdag, og jeg har lidt problemer med at kunne helt præcis se forskellen mellem en kommentar og et debatindlæg, da jeg ser det nærmest, som at begge genre skal kommentere en andens synsvinkel på et emne, også at man kommer me... -
BIologi - Blodsukker
ForumindlægHej jeg skriver om blodsukker, men jeg forstår ikke dette spørgsmål, og derfor kan jeg ikke svare på det. Håber i kan hjælpe. Hvordan reguleres blodsukkerkoncentrationen? -
Metode i biologi
ForumindlægJeg har valgt et emne om vaccination mod livmoderhalskræft. Jeg skal fortælle om et forsøg, hvor man undersøger en udtaget celleprøve for kræft. Teoretisk ved man bl.a., at en stor cellekerne er karakteristisk for en kræftcelle og udfra sådanne teorier vurderer man, om der er tale om en kræftcell... -
Biologi: Kvælstofforurening
ForumindlægHej :) Hvad er jeres forslag omkring følgende: Hvordan man kan mindske nitratudvaskningen i søer og vandløb? Alle forslag - små som store - modtages! :)) -
A-fag mht. medicinstudiet...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har virkelig brug for jeres erfaringer mht. valgfag i 3g. Jeg vil gerne ind på medicinstudiet (selvfølgelig kun hvis jeg får snittet). Lige nu har jeg science-linjen, dvs. kemi B og fysik B. Jeg vil gerne på SDU eller Aarhus universitet. Jeg kan kun vælge et fag på A-nive...
