Dansk

Skriftlig fremstilling

07. november 2017 af Elninoo - Niveau: 9. klasse

Hey allesammen, skal til skriftiglig fremstilling her i morgen, terminsprøve. Så er lidt spændt, første gang vi prøver det nemlig. Har i nogle råd til hvordan jeg kan klare mig godt? Har aldrig haft en før. Hvad vil i helst skrive, en novelle etc. Tak på forhånd :D 


Svar #1
07. november 2017 af Elninoo

Bumpelele


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. november 2017 af Weeke (Slettet)

Jeg synes, at det er en god idé, at kigge sine gamle stile tilbage, og se hvad for en genre, man klarede sig bedst. Generelt bare med at læse lærerens kommentar på dine tidligere stile, så du ved, hvad du skal gøre og hvad du ikke skal gøre. 
Noget andet, som man kan gøre, er at kigge hvad der helt præcist kendetegner hver genre. Fordi der bliver lagt vægt på genrebevidsthed. Et godt sted kunne være iskriv.dk, også er der nogle genreplakater.


Svar #3
07. november 2017 af Elninoo

Hvis jeg vælger mulighedn i morgen for at skrive Essay, er det ikke en subjektiv holdning hvor jeg udtrykker min holdning? Har nemlig ikke skrevet et før. Hm


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. november 2017 af Weeke (Slettet)

Det er rigtig nok, at essay er subjektiv, hvor det er dine refleksioner og holdninger, som er i centrum.

Skriv et svar til: Skriftlig fremstilling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.