Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18181 til 18200 af 20689
-
Forslag til studieretningsprojekt
ForumindlægNu nærmer tiden til at mange skal igang med at skrive SRP. Man skal kombinere 2-3 fag fra sin studieretning. Jeg går på HTX. Min retning er: Mat A / Fys A. Synes det er rimlig svært, at finde noget man kan fordybe sig i, så vil spørge jer derude om i har nogle forslag til hvad man kan skr... -
hastighedsfunktion
Forumindlæghej håber en kan hjælpe. det er en opgave fra bogen: vejen til fysik B2. opgave 131. for en partikel der bevæger sig på en x akse gælder følgende sammenhæng mellem x og tiden t. X(t) = 0,35 t*2 - 0,27 t + 1,33 a) angiv en forskrift for hastigheden v(t) b) angiv en forskrift for accele... -
Forsøg
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave et forsøg i fysik. Jeg vil gerne beregne, hvor mange grader den stiger i løbet af 30 min. 1 time og 2 timer. Jeg ved efter 15 min. steg temperaturen 2 grader og efter 20 min steg den 5 grader. Er det muligt at beregne, hvor mange grader den kommer til at stige i l... -
hydrodynamik
Forumindlæghej.. Jeg sidder og læser fysik, og er faldet over et udregnings eksempel i min bog hvor der er noget jeg ikke helt forstår så håber der er en der kan forklare mig det.. opgaven lyder således: på et vandretstillet venturimeter er diameterforholdet lig med 2, og der måles trykkene 790mmhg ... -
Inertialsystem
ForumindlægDefinition herpå er i flg. wikipedia: I fysik er et inertialsystem er et henførelsessystem, hvor alle legemer uden ydre påvirkninger bevæger sig med konstante hastigheder. Der findes uendeligt mange inertialsystemer, der bevæger sig med konstante relative hastigheder. Er der nogle der k... -
Hvorfor falder trykket?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet et forsøg, som går ud på at varme lidt vand i en sodavandsdåse op, til det begynder at fordampe og herefter hurtigt smide dåsen over i en balje med koldt vand, hvorefter dåsen bliver krøllet sammen. Jeg ved, at det er fordi dåsen er blevet fyldt med van... -
Emne: Kryptering
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har matematik og fysik på a-niveau. Jeg vil dog helst skrive i matematik, og jeg har overvejet en kombination mellem matematik og historie, jeg vil gerne skrive om emnet kryptering. Så jeg ville høre om der er nogle der har skrevet om det emne ... -
Hjælp - Fysikopgave - tid/hastighed/energi
ForumindlægHejsa, jeg sad og lavede fysik indtil jeg gik i stå ved opgave c, er der nogle der kan se på det? Her er mine svar til a) og b): a) 0,50 N (m * g) b) v = 3,464 m/s (Fundet ved at finde kinetisk energi (potentiel energi i A minus potentiel energi i C) og derefter isolere v) ... -
HJÆLP, VARMEENERGI...
ForumindlægHjælp! Jeg er gået fuldstændig fast i den her opgave, jeg kan ikke komme videre, og jeg forstår intet, jeg ved hellere ikke om det er helt rigtig... Så hvis nogle vil hjælpe mig vil jeg blive rigtig rigtig glad! Jeg gik til min Fysik lære men hun kunne ikke rigtig hjælpe mig.. Jeg har størst pr... -
Afstandskvadratloven + Wiens forskydningslov ?!?!?!
ForumindlægHej alle, jeg håber der er et klogt menneske der kan hjælpe mig, da jeg virkelig er i nød!! Vi har en stor NV-rapport for, hvor vi skal besvare en række spørgsmål, og da jeg ikke er den største haj til fysik, kan jeg derfor ikke lige regne dette ud. Vi skal fortælle om afstandskvadratloven ... -
Undervisning i de naturvidenskabelig fag tilbydes!!
ForumindlægHej allesammen Jeg studerer farmaci på SDU på 3 år, og er efterhånden kommet godt ind i de naturvidenskabelig fag. Derfor tilbyder jeg nu privatundervisning til de elever, der evt. skulle have lidt svært ved fag som: -Matematik (folkeskole til A-nivaue gym) -Fysik (folkeskole til ... -
opdrift og acceleration
ForumindlægHejsa jeg sidder og fumler lidt med en fysik opgave som lyder sådan: en mand med en Volume på 109.7L ligger og svæver i havand, manden puster 1L luft ud, hvur hurtigt begynder han at accelerere mod bunden? jeg er lidt i tvilt om hvodan jeg finder accelerationen, ved at regne ud vil ... -
NV afsluttende rapport(eksame)
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal op i en afsluttende nv prøve på fredag.. Vægten skal ligge på min fysik rapport.. Jeg skal forberede mig derhjemme og fortælle 5-7 min. om min rapport.. Det der lægges vægt på er at jeg skal gøre rede for forløbets formål, gøre rede for udførelsen af de prakti... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med f... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med fo... -
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med fo... -
Hydrodynamik
ForumindlægHej hej.. Jeg sidder med en fysik opgave som jeg ikke kan finde ud af, så håbede lidt på at jeg kunne få lidt hjælp. En brandpumpe levere søvand til en sprøjteslange med d1=48mm koblet til et strålerør med en munding på d2=12mm. Strålerøret har en kontraktionskoefficient på 1,0 og sprøjtetr... -
Betydning af begrebet impulsbevarelse for opstillingen af raketligningen
ForumindlægHej, Jeg har som et af mine problemformuleringer skulle gør rede for begrebet impulsbevarelse og betydningen af dette begreb for opstillingen af raketligningen. Jeg har gjort rede for begrebet, men jeg kan ikke beskrive betydningen for opstilling af raketligningen. Man kan jo sagtens opstille r... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle! Jeg har spurgt en masse mennesker om dette og jeg får ingen svar. Jeg leder efter nogle forsøg omkring Transformation da jeg skal op til fysik afgangsprøve i morgen og det er lige præcis det jeg ikke vil op i. Jeg kender kun et forsøg og det er det med en lukket hjernkerne, strømkil... -
Reaktionsligning
ForumindlægHvordan ville man skrive en reaktionsligning, når man har saltsyre og vand ? Altså jeg undrer mig bare..... Fordi her forleden, da jeg var i gang med at skrive min fysik rapport og en af emnerne var (neutralisering). jeg besluttede mig at lave en reaktionsligning på dette emne, men så snart jeg...
