Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18181 til 18200 af 119569
-
Ligninger
Forumindlægnogle der kan hælpe mig med opgave a og b? En smedelærling er lige flyttet på kollegium. Lærlingen skal beslutte, hvordan han vil betale varmeregning. Lærlingen kan vælge mellem: A: 825,00 kr. i faste omkostninger pr. år + en fast afgift på 90,00 kr. pr. målestreg. B: Betale 125,00 kr. pr. måles... -
Studieretningsprojekt
Forumindlæghej. min studieretning hedder mat a, kemi b og naturgeografi c... derudover har jeg lov til at skrive i biologi dansk og historie.. Jeg ved at jeg skal skrive i matematik, da dette er det eneste a-fag i min studieretning så der er ligesom ikke så meget andet at vælge imellem. Men hvertfald går j... -
eksamen
Forumindlæger der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde eksamenssættet "2009 Maj - Matematik - STX A" ? jeg har været i i studienet, men der er kun besvarelserne. Jeg er ude efter selve opgaverne. tak på forhånd -
Vektor regning
ForumindlægJeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x) -
Uddannelse i USA
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med nogle legater man kan søge hvis man kun har afsluttet stx og gerne vil gå på college i usa?? -
Andengradsligninger
ForumindlægHey. Har brug for lidt hjælp til det her matematik /: som jeg ikke forstår så godt! 1. Hvordan kan man vise, at 1 er løsningen til andengradsligningen: 2x²-5x+3=0 Hvilken af de her tal -1,0,1,2 og 3 er løsningen til : 2x² -10x+12=0 og hvordan finder man ud af det? Hvordan kan man lø... -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Statistik og sandsynlighedsberegning
ForumindlægHejsa kære SP brugere. Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål, til sandsynlighedsregning. Nu har jeg set, at der er mange opgaver, hvor der står, at man skal opstille en såkaldt "Nulhypotese". Er der nogen der kan forklare mig, hvad det er? Evt. med et eksempel? Derudover, hvad bety... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Er der en som kan hjælpe mig med at forstå, hvordan man ud fra et sildeben kan vise at der er tale om en eksponentiel udvikling? -
2 mat. opg. HJÆLP
ForumindlægHej er der lige nogen der gider hjælpe til matematik..? Jeg er igang med opgaven, men kunne ikke finde ud af de to første opgaver :S http://img153.imageshack.us/img153/1314/unavngivetad8.jpg -
Mærkelig ligning + spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med disse to opgaver, og kan simpelthen ikke lige se løsningen i dem, så lidt guide ville være fedt :) Første problem: Ligningen: (2x - 4) * ln(x - 1) = 0 . Spørgsmål: Vinkel C= 90 Vinkel A & B = 45 grad Kateterne er ukendte. Hypotenusen: 6√2 Opgaven lyder følg... -
valgfag
Forumindlæghej vil spørge hvilken af fagene religion c , histori b og og samfundsfag er sværeste håer for svær -
Hjælp!!!!
ForumindlægJeg har det her matematik projekt, som jeg ikke har haft de store porblemer med indtil jeg kom til denne opgave: Ligning: a(xT-k)2+b(xT-k)+c=a(xT+k)2+b(xT+k)+c Denne ligning skal udregnes, det er en andengradspolynomium. Jeg har virkelig brug for hjælp Opgaven skal afleveres 1/6-... -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
indbegreber i ligevægt
ForumindlægHej vi er igang med et emne om indgreb i ligevægt og jeg er blevet i tvivl om hvad de følgende indgreb betyder: - ændring af stofmængdekoncentration - ændring i temperatur - ændring i volumen Jeg har prøvet at søge på nettet, men dog uden held.. Er der nogen som har styr på, og vil forklare ... -
standardkurve og absorbans ved høje koncentrationer.
ForumindlægKan en standard-kurve med Absorbans som funktion af koncentration forventes at blive en ret linje, hvis koncentrationerne er store ? -
Hjælp til kemi meget vigtig ..
Forumindlæg1. Opskriv et reaktionsskema for dannelsen af ethen ud fra ethanol og et reaktionsskema for dannelsen af ethanol ud fra ethen. Hvad hedder disse reaktioner? (Tips: vend tilbage til sider 132 og 133, hvis du ikke kan huske disse reaktioner) Er det rigtigt det der står her: CH3 CH2 OH + 3 ... -
tvivl omk. eksamen
ForumindlægHej.Står og skal snart til eksame i samfundsfag på b-niveau og er blevet lidt i tvivl om hvordan det foregår.Trækker man bare en artikel og gennemgår de spørgsmåle der er til den?Derudover.. udover alt teorien om de forskellige ting har vi også læst div. artikler. Nogle af disse er opgivet i mit ... -
Linjler....
ForumindlægHej alle ;) En matematik opgave er formuleret således: "Bestem b så linjerne med ligninger l: y = 3bx + 8 og m: y = (b – 2) ??x – 11 er ortogonale." Har igen anelse hva man skal gøre... nogen der kan hjælpe..? På forehånd mange tak.. -
Hf-eksaminer
ForumindlægHvor mange skal man op i, både mundtligt og skriftligt? Tak på forhånd.
