Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18201 til 18220 af 33698
-
''kvadratet på x''???? lineærregrassion??
Forumindlæghej jeg skal op i matematik eksame om nogle dage-- er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare hvad lineærregression og ''kvadratet på x'' betyder?? -
ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT
ForumindlægHej alle, har I nogen idé om hvordan jeg diskuterer om, hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik var nødvendig i Ægypten for netop at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed????? -
Arkitekt
ForumindlægHej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd. -
Vektorens endepunkt
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver en matematik opgave omkring vektorer i rummet. Jeg har behov for noget hjælp til opgave b - nogle der kan hjælpe? (Se vedhæftet billede). -
Eksam. Hjælp
ForumindlægHej er der mulighed, for at jeg kan få nogle spørgsmål eller noget lignende, som man får til eksamen i matematik. Vil bare have noget som man typisk ville få til eksamen. Hvis ikke i ved det så bare skriv noget i tror : ) -
Analytisk geometri i 3D
ForumindlægEn matematik opgave driller. Opgaven er vedhæftet. Forsøger at lave skitser over sådanne opgave, så vær venlig at forklare trin for trin hvordan opgaven løses. Tak -
gå fra liter til mm
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en matematik opgave hvor de skriver "En dag med regnvejr falder der ca 15.000 liter vand. Hvor mange mm regn svarer det til?" God dag -
Erfaring med at være selvstuderende??
ForumindlægNogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell... -
Gymnasial uddanelser- I tvivl!!
ForumindlægJa jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati... -
pytagoras
ForumindlægHejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (: -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak Lasse -
Sinusralation
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i mundtlig Matematik imogen, og sidder og øver sinusrelationen. Jeg kan huske at der var et problem med sinusrelationen, er der nogen der kan forklare hvad det er. -
Andengradsligning, betydning af parametrene?
ForumindlægHej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp? -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej ppl. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak -
rentesregning
ForumindlægHej derude. Jeg skal til termins prøve i matematik på tirsdag, og har dette spørgsmål om rentesregning. Med udgangspunkt i din rapport om rentesregning skal du gennemgå kapitalformlen og annuitetsformlerne for opsparing og lån. Nogen der kan hjælpe mig? :-) -
Differentiering af sammensat funktion
ForumindlægSkal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak -
Differentialkvotienten
ForumindlægGør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast? -
(√x * ln(x)
ForumindlægHej er der en der kan give mig en detaljeret beskrivelse på hvordan man finde differentialkvotienten for (√x * ln(x)) og gerne differentialkvotienten også. Jeg skal fremlægge i matematik og vil gerne være sikker i min sag. Mange tak -
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen -
HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHeej. jeg skal til eksame i matematik :S Jeg har et spørgsmål, hvor man skal forklare sammenhængen mellem stamfunktioner og arealer ? Hvordan skal jeg gøre det ? og dernæst skal jeg fortælle om anvendelsee af bestemte integraler
