Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18201 til 18220 af 33698
  • ''kvadratet på x''???? lineærregrassion??

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i matematik eksame om nogle dage-- er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare hvad lineærregression og ''kvadratet på x'' betyder??
  • ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT

    Forumindlæg
    Hej alle, har I nogen idé om hvordan jeg diskuterer om, hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik var nødvendig i Ægypten for netop at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed?????
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd.
  • Vektorens endepunkt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og laver en matematik opgave omkring vektorer i rummet. Jeg har behov for noget hjælp til opgave b - nogle der kan hjælpe? (Se vedhæftet billede).
  • Eksam. Hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der mulighed, for at jeg kan få nogle spørgsmål eller noget lignende, som man får til eksamen i matematik. Vil bare have noget som man typisk ville få til eksamen. Hvis ikke i ved det så bare skriv noget i tror : )
  • Analytisk geometri i 3D

    Forumindlæg
    En matematik opgave driller. Opgaven er vedhæftet. Forsøger at lave skitser over sådanne opgave, så vær venlig at forklare trin for trin hvordan opgaven løses. Tak
  • gå fra liter til mm

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder fast i en matematik opgave hvor de skriver "En dag med regnvejr falder der ca 15.000 liter vand. Hvor mange mm regn svarer det til?" God dag
  • Erfaring med at være selvstuderende??

    Forumindlæg
    Nogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell...
  • Gymnasial uddanelser- I tvivl!!

    Forumindlæg
    Ja jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati...
  • pytagoras

    Forumindlæg
    Hejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (:
  • Potensfunktion & eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak Lasse
  • Sinusralation

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til årsprøve i mundtlig Matematik imogen, og sidder og øver sinusrelationen. Jeg kan huske at der var et problem med sinusrelationen, er der nogen der kan forklare hvad det er.
  • Andengradsligning, betydning af parametrene?

    Forumindlæg
    Hej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp?
  • Potensfunktion & eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    Hej ppl. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak
  • rentesregning

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal til termins prøve i matematik på tirsdag, og har dette spørgsmål om rentesregning. Med udgangspunkt i din rapport om rentesregning skal du gennemgå kapitalformlen og annuitetsformlerne for opsparing og lån. Nogen der kan hjælpe mig? :-)
  • Differentiering af sammensat funktion

    Forumindlæg
    Skal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak
  • Differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Gør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast?
  • (√x * ln(x)

    Forumindlæg
    Hej er der en der kan give mig en detaljeret beskrivelse på hvordan man finde differentialkvotienten for (√x * ln(x)) og gerne differentialkvotienten også. Jeg skal fremlægge i matematik og vil gerne være sikker i min sag. Mange tak
  • eksponentielt aftagende funktion

    Forumindlæg
    hey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen
  • HJÆÆÆÆLP!!

    Forumindlæg
    Heej. jeg skal til eksame i matematik :S Jeg har et spørgsmål, hvor man skal forklare sammenhængen mellem stamfunktioner og arealer ? Hvordan skal jeg gøre det ? og dernæst skal jeg fortælle om anvendelsee af bestemte integraler