Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 18281 til 18300 af 48931
-
Radioaktivitet - Alphapartikelhastighed
ForumindlægHej,\n\nHar brug for hjælp til flg. opgave:\n\nEn 204-Ra henfalder til 100-Rn under udsendelse af en alphapartikel\n\nAlphapartiklen udsendes med en kinetisk energi på 7 MeV.\n\n204-Ra ligger stille før processen.\n\nBeregn alphapartiklens hastighed.\n\nFind hastigheden af 200-Rn efter udsendelse... -
Redegørelse - hvordan?
ForumindlægHej folkens.\n\nJeg skal til at skrive en stil, hvor jeg skal redegøre for to artikler og siden diskutere emnet. I bestræbelserne herpå har jeg læst nogle af de redegørelsesopgaver, som er tilgængelige her på studi.dk, men jeg er stadigvæk i tvivl: Hvor vigtigt er det, at man indfletter citater t... -
søger råd til skriftlig dansk eksame
ForumindlægHeej , jeg skal op til skriftlig dansk eksame- ligesom mange andre herinde formoder jeg !! :) Jeg er dog kommet i tvivl om en helt banalt ting og søger en der evt. har en oversigt over hvike elementer fra undervisningen man kan inddrage i stile. Et eksempel til nyere tekster er self at kan man i... -
Dynamik
ForumindlægEn limtræbjælke på 370kg skal løftes. Hvad bliver trækket i kranens kabel, når bjælken hænger stille? for at kunne løfte bjælken i en vandret position fastgøres to wirer som vist på tegningen. Wirerne har vinkel på 45 ved vandret. Hvad bliver trækket i hver af de skrå wirer? jeg har et problem... -
Projekt om mode (tøj)
ForumindlægMig og min veninde laver et projekt om mode. Hvor overemnet er fortid, nutid, fremtid. Og vi vil gerne høre om i ikke ville svare på et par hurtige spørgsmål. -(spørgsmål til 20+) Hvad synes i om de unge ( 13-16 årriges tøj stil? -Hvor køber du for det meste dit tøj? (nævn gerne fle... -
Forældre og teenager ..
ForumindlægHEJ! Jeg har en opg for, om hvilke problemer, skænderier osv. der er/kan være imellem forældre og teenager.. Jeg har 3 spg. jeg ville stille jer, for at se jeres synspuknt om forældre og teenager, som jeg kan bruge til min opg. Det ville være super dejligt hvis I kunne komme med jeres argumenter... -
Grundtvig og skole
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig lidt, I'm lost. Jeg skal skrive en dansk stil: Jeg skal skrive et essay om Grundtvig, skole og indlæring, hvori jeg også overvejer Grundtvigs betydning for nutidens syn på skole og indlæring i Danmark. Men jeg er helt væk, for ved slet ikk hvad jeg skal skrive... -
Hjælp til afleveringsopgave.
Forumindlægopgaven lyder således: find nulpunkter (skæring med x-akse) og lokale minimumog lokale maksiumum for funktionen f(x)= 0,75x3 - 3x2 - 7x + 4. jeg har forsøgt at løse opgaven og står nu med følgende tal Ymax = -68,76877369 Ymin = - 85,2312263 Xmax = - 1,763834279 Xmin = 1,7638343 problemet er så ... -
HJÆLP!! Krydsningskema.
ForumindlægHej, Jeg har ret svært ved at kunne svare på disse to spørgsmål i min biologi rapport, da jeg simplehen ikke aner hvordan jeg skal kunne svare på det. Jeg har fået stillet disse spørgsmål i mit rapport: 1)Jeg har blodtype B negativ. hvad er ens egne genotyper ud fra viden om ens fænotype. ... -
Bremsesvigt
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til den her opgave. Har lavet a) og b), men kan bare ikke forstå, hvordan jeg skal lage c). Pludselig svigter lastbilens bremser, og chaufføren kører derfor ind på et opadgående nødspor som vist på figuren. Ved indkørslen på nødsporet er lastbilens fart 110 km/h. På v... -
SOP: Bilbranchen
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til at komme i gang. altså hvordan jeg stiller mine taksonomiske niveauer op i kan se min problemformulering her: Lav en markedsbeskrivelse i forhold til bilbranchen med fokus på den historiske udvikling. Hertil ønskes en kort karakteristik af virksomheden Ejner He... -
Kemi B eksamen HTX
ForumindlægHej alle, Jeg går i 2.g på HTX og har trukket mundtlig kemi B til eksamen. Min lærer har ikke rigtig forklaret, hvordan eksamen kommer til at foregå. Vi har fået uddelt spørgsmålene, og jeg ved at vi trækker et af dem og får et bilag til, hvorefter vi har forberedelsestid, før vi skal op og præs... -
HJÆLP (:
ForumindlægGår i 3.g nu. I mine stile (spansk) plejer jeg oftest at få 4 og sjælden et 7 tal. Føler jeg kommer ned igen på et 4 tal. Hvad gør man, for at komme op på et 7 eller 10 tal gerne o_O Med hensyn til verberne kan jeg godt bøje dem, OG ved godt at man skal lave så simple som ligt sætninger. ... -
Hooliganisme i Storbritannien
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om Hooliganisme i Storbritannien Da det er et emne som mange har beskæftiget sig med, ønsker jeg at kunne gøre min SRP lige dét mere speciel. Altså finde på noget fancy og interassent som kan være lærerens interesse for alvor. Jeg har prøvet at skrive rundt ... -
Fysik opgave
Forumindlæg1.?En laser er stillet op med et gitter med 300 linier pr mm foran. Der er 54,1 cm fra gitteret til skærmen bag gitteret. På skærmen ses udover pletten der også er der når gitteret er fjernet endnu to pletter, hvoraf den anden er 225 mm til højre for den stationære plet. Der er 58,6 cm fra gitter... -
Mundtlige eksamen
ForumindlægEr der nogen der gider at rette det her til min mundtlige eksamen om 2 uger? I have chosen to talk about the satellite because I think it is the greatest invention, because it has had and still has a big influence on our lives, and there has been developed many things from the satellite, e.g. Th... -
Find, 1 fejl, pr. sætning - og forklar den grammatiske terminologi ..
ForumindlægJeg sidder og kæmper med noget engelsk grammatik lige nu. Der er 7 sætninger, og jeg har kun lavet 1 af dem. Derfor "poster" jeg kun de 6 af dem her. 1)Derek begins to think more about that he has to sort things out with Karen. 2)Sometimes tragedy strikes without warning, and the death... -
Abstract - meget kort
ForumindlægNogen der vil rette dette igennem for fejl? Det er meget meget kort. På forhånd tak :) Abstract In this project I want to explain what a folktale is. Among other things I want to talk about fairytale’s history and what characterize a folktale. After the statement I will analyse and interpret to ... -
Retning af engelskopgave
ForumindlægHej til alle sammen jeg er en 9 klasser som tror at jeg har misforstået en opgave og har brug for nogen som kan rette min opgave da jeg ikke er sikker på at det jeg har skrevet er en essay eller omhandler det jeg skulle skrive om Opgaven er lige under Essay Skriv et essay om det r... -
grammatik, eksamen
ForumindlægHej! Jeg har fået en tekst som jeg skal oversætte fra dansk til engelsk. og derefter skal jeg vælge to sætninger som jeg skal fortælle om hvordan jeg har opbygget sætningerne, oversat ord, vendinger og anvendt min viden om grammatik. Jeg har oversat teksten, men ved ikke rigtig hvilke grammatik...
