Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18281 til 18300 af 158493
-
Differentialregning.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i matematik, men har et eksamens spørgsmål, som jeg har svært ved at bevise. Spørgsmålet lyder: Jeg skal udlede differentialkvotienten for f(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe med at bevise det for kan ikke finde det i bogen, da der i dette bevis kommer et a på. ... -
HJÆÆLLP!!!!!
ForumindlægHejsa jeg går på HTX 3 år Her i morgen skal jeg aflevere hvilket emne jeg vil arbejde med. Af fag har jeg valgt Fysik A / Dansk A Jeg ved at jeg vil lave noget om Atomkraft / Atombomber / Radioaktivitet NOGEN DER HAR ET FORSLAG TIL HVAD JEG KAN SKRIVE OM??? -
Spørgsmål til faget psykologi på C
ForumindlægHej jeg går på HTX på biotek A- Mat A linjen. Jeg overvejer enten at vælge psykologi eller design C, dog er jeg bange for at psykologi bliver for tungt. Jeg vil derfor gerne spørge jer derude, om nogle af jer har haft psykologi og om hvad i syntes om det? Var det et tungt fag? Var der for meget l... -
Please hjælp, jeg er så forvirret! :(
ForumindlægJeg har lige aflsuttet 9.klasse, og skal til at gå på htx efter sommer. Jeg tog optagelsesprøve og blev optaget. Nu handler det bare om, at jeg aldrig nogensinde have villet gå på HTX, men STX, og jeg vil gøre alt for at flytte hurtigst muligt. Så jeg tænkte på, kan jeg godt sige, at jeg vil fly... -
En funktions middelværdi over intervaller
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for en funktions middelværdi over intervallet [a,b] Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Jeg er færdig med srp - Jeg har ikke sovet i over 25 timer! :p
ForumindlægJ E G E R F Æ R D I G M E D S R P ! ! ! ALDRIG MERE SRP!!! :D ... -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
Lave FSA i Excel
ForumindlægHej Allesammen. Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg skal have en problemregning i morgen. Men men men, jeg vil meget gerne lave den i excel, da det vil gøre arbejdet meget nemmere, men desværre så er vores lærer meget "Old-Fashioned" så vi har hverken fået kurser i det ell... -
Statistik HA
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige et spørgsmål angående statistik I, på HA! Sidder her og sejler i det. Er der nogen der kan hjælpe med følgende: A Telemarketer sells magazine subsciptions over the telephone. The probability of a busy signal og no answer is 65%. If the tleemarketer does... -
Komme igennem gymnasiet?
ForumindlægHalløj! Efter sommerferien starter jeg i 1.g på et gymnasie, og jeg glæder mig sindssygt. Dog har jeg nogle få tanker der nager mig helt ekstremt, eller faktisk kun én. Kan jeg komme igennem gymnasiet, når jeg er sprunget 8. klasse over? Ved jeg så nok, til at kunne følge med? Bliver jeg for un... -
HA Almen, CBS
ForumindlægHey guys! Ville blot høre om folks erfaringer med HA Almen? Jeg har gået på HHX, hvor fag som Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A og International økonomi B i særdeleshed interesserede mig, hvorfor jeg også fik 10 - og 12-taller i disse fag. Mht. til Matematik fik jeg 7/7 i årskarakterer og 10 ... -
Beregning af pH
ForumindlægHej SP, jeg kan virkelig ikke finde ud af denne opgave og søger derfor hjælp: 1. I et bægerglas er der 150 mL 0,3 HCOOH a) Beregn pH når pKs for HCOOH er 3,7. Der tilsættes 100 mL 0,2 HCOONa. b) Beregn pH nu. Der tilsættes 25 mL 0,1 HCl. c) Beregn pH nu. MANGE TAK PÅ FORHÅND! -
maa
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en opgave "ved fodring af hunde med et bestemt foder er sammenhængen mellem hundens vægt x målt i kg og den anbefaldede daglige fordermængde f (x) målt i gram bestemt ved potensfunktionen" f(x) = 25 *√x a) hvor meget foder anbefales der til e... -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej alle, Jeg går i 3.G og ønsker allerede nu at finde ud af, hvilket emne jeg vil skrive SRP i. Jeg ønsker at skrive SRP i Bioteknologi A, som jeg har tænkt mig at kombinere med enten Proces A eller Matematik A. Jeg ved allerede nu at jeg vil skrive om medicin, med fokus på smertestillende... -
Skæring ml. ret linie (parameterfremstilling) og en vektor
ForumindlægJeg har fået stillet til opgave at bestemme vinklen mellem en en ret linie og en vektor men forstår ikke fremgangsmetoden...Opgaven lyder som følger:I et koordinatssystem har en ret linie m parameterfremstillingen(x) = (5) + t(4)(y) = (4) + t(3)og en vektor a er bestemt ved a=(2 4)Beregn gradtall... -
Variable
ForumindlægHEJ jeg vil høre om det en rigtig udregning a) Jeg bruger en eksponentiel funktion y= b * a^x fordi der er en fast vækstrate. B= 950 individer i 2010 A= 1,034 (r +1) X= antal år efter 2010 y= 950 * 1,034^x b) For at finde fordoblingstiden skal jeg bruge formlen y= 950 * 1,034^x.e -
Potensfunktioner
ForumindlægSøger hjælp til denne opgave:for ethvert tal a er en potensfunktion f givet vedf(x) = x^a , x > 0.1) Bestem a, når der oplyses, at f(2x) = 5*f(x)2) Bestem a, når der oplyses at f(x) øges med 20%, når x øges med 10%Tak (: -
sso
ForumindlægHvad skal man skrive i en indledning i sin sso når man skriver i matematik? -
Ægyptisk mat
Forumindlæghey derude ! er ved at skrive en srp opgave om ægyptisk matematik i his-mat A, men er sgu helt lost. opgaveformuleringen lyder redegørelse for samfundsopbygningen i oldtidens egypten, og kildeanalyse en analyse og vudering af egypternes anvendelse af mat. og beskriv herunder de fire regneoperatio... -
Problemregning
ForumindlægHej allesammen, jeg har nemlig en problemregning test. Jeg vil lige spørge om, hvordan man kan forberede sig til sådan en test. Og mon i eventuel har nogle links til nogle sider hvor man kan øve. Tak på forhånd.
