Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18301 til 18320 af 117955
-
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
For lave karakterer til læreruddannelsen?
ForumindlægHej jeg bliver student her til sommer og jeg har planer om, at læse til folkeskolelærer i 2012 efter et sabat år. Jeg er bare i tvivl, om mine karakterer er gode nok og kræver det noget bestemt snit? jeg har fx. 7 i mundtlig matematik på B niveau - og er det ikke noget med man skal have 7 i sit ... -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
Matematik A - dumpe?
ForumindlægHej alle Hvad sker der hvis man dumper til mat A skriftlig eksamen? - får man stadig sit fulde eksamensbevis? Og: hvis man vil søge ind på en uddannelse der kræver mat A, kan man så godt blive optaget hvis ens samelede snit for faget er på 2 - altså bestået? -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej, jeg har søgt ind på en uni uddannelse der kræver at man har bestået Matematik B. Jeg har haft Matematik A på HTX som jeg afsluttede sidste år, hvor jeg fik 02, 02 og -3. Ikke særlig imponerende det ved jeg godt, til den skritelige examen gik jeg ind, skrev mit navn og var ude før der var gå... -
Valgfag, Tysk A?
ForumindlægSkal snart til at vælge valgfag, og står tilbage med valgene: Matematik B og Samfundsfag A eller Tysk A og Idræt B. Ville helt vildt gerne have Idræt B, men er ikke en ørn til Tysk (jeg får 4 i både skriftlig og mundtlig, så mit spørgsmål lyder: Er der stor forskel på Tysk B og Tysk A? Hvad forv... -
Gibbs fri energi
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at løse nedenstående opgave, men den volder lidt problemer. Jeg har har prøvet at bruge formlen: ?G = ?H-T*?S. Problemet er, at jeg næsten kun kan finde tabelværdierne for H i min bog? Den eneste tabelværdi, jeg kan finde for S, er for H2O, men ikke de andre. Hvad gør ... -
hjælp ang. valg af fys vs bio på ku.
ForumindlægJa overskriften nævner næsten hele problemstillingen, jeg skal bruge hjælp til at beslutte mig om jeg vil læse fysik eller biologi nu til sommer på ku. Jeg finder begge fag interessante, på gym havde jeg dog ikke biologi på højere end c, hvorimod jeg havde fysik på a. Det er ikke fordi jeg er et... -
Matematik og Skizofreni
ForumindlægNogle der har en idé til hvordan man kan skrive i fagene Biologi og Matematik med emnet "Skizofreni"? På forhånd tak -
Eukaryot?
ForumindlægHej alle sider med biologi hvor vi har om eukaryoter men forstår ikke rigtig det de skriver er der nogen her inde der kan forklare det på en nemmere måde? Vh Pernille -
gen ... ??
Forumindlæghej ..er der nogen der har lavet en større projekt opg i 1.g i biologi om Genetik??hvis ja .hvad har i så skrevet om? Nogen der har om KloNing?? -
Engelsk rapport
ForumindlægHej, er der en der vil kigge min engelske rapport igennem - til engelsk mundtlig eksamen? :) -
rettelse af opgave
ForumindlægHey Jeg har skrevet en eksamens opgave som skal rettes for grammatik og sprog Nogen der har tid ?? -
Hjælp til forsøg med stråling
ForumindlægVi skal op i den tværfaglige prøve (fysik/kemi, biologi og geografi) hvor vi har trukket emnet stråling - vi er derefter i tvivl om vi vil have "Manhatten project" eller "behandling af kræft" som underemne Vi mangler et ordentligt forsøg inden for en af emnerne - håber i vil h... -
Terminsprøve ..!!
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg har snart terminsprøve, og jeg vil gerne forberede mig, men jeg ved ikke hvordan? Jeg skal op i: Engelsk skriftilige dansk stil fysik og kemi biologi geografi læseprøve diktat. Please hjælp det er første gang, og jeg har aldrige prøvet det før. Jeg vil gerne forberede mig, ... -
Hjælp til celledeling :)
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op i biologi i morgen, og det der med celledeling (mitose/meiose) vil bare ikke ind i mit hoved. Fx´. Det er noget med at cellen kopierer kromosomerne i interfasen - men er det så et kromatid der kopieres til to ved et enzym? eller det et kromosom der kopieres til 2? okay ... -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej.. jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilke gymnasium der passer bedst til det jeg vil.. Jeg tænkter at jeg i fremtiden vil noget med medicin.. altså så det er noget med matematik, engelsk , fysik kemi osv.. ville det være bedst hvis jeg tog stx, eller htx? og hvis jeg vælger den studie retnin... -
bio c spørgsmål
ForumindlægHey, skal op i biologi C eksamen.. så har lige nogle ting jeg skal have afklaret. 1)Glukose og aminosyrer optages i tyndtarmen til blodkarsystemet vha. ... aktiv transport eller faciliceret transport? 2) Nogen som simpelt kan forklare mig proteiners, kulhydraters samt fedts opbygning? Kemisk! F... -
Skæring mellem linje og cirkel
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med at læse op til den skriftlige eksamen i Mat A, og jeg har derfor kigget på eksamenssættet fra den 24 maj i år, men der er en opgave(vedhæftet), som jeg har problemer med. vh. Thomas B -
HJÆLP !
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal på gym her til sommer, men jeg har MEGET svært ved mat derfor tager jeg det så på C niveau. Men jeg ved bare ikke hvad jeg kan blive, hivs jeg kun har det på C niveau. Jeg har kommer til, at have følgende fag: Dansk A, His A, Engelsk A, Mat C, fys C, bio C, geo B, Id...
