Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18321 til 18340 af 27490
-
En fysikopgave
ForumindlægHvorfor er en sort klædning bedre at have på i ørkensolen end en hvid? -
Sabbatår med arbejde
ForumindlægHej Som overskriften siger, tager jeg et sabbatår fra bøgerne, lige får at komme lidt væk fra det hele, hvor jeg vil arbejde lidt. Problemet er at jeg ikke lige ved hvilket arbejde jeg skal have i det næste års tid. Derfor ville jeg lige høre om nogen havde gjort det samme som mig, og bare fundet... -
Radioaktivt affald
ForumindlægHej Jeg har undret mig over en geiger tæller... Sådan som jeg har opfattet det er den bygget til at registrere de små impulser radioaktive elektroner laver og hermed dannes en lille strøm som forstærkes af en forstærker, men hvorfor laver man ikke geigertællere på størrelse med en kroner, kæder... -
Forvirret
ForumindlægHej ;D Jeg går i 2.g, og fylder snart 18. Jeg har længe overvejet om jeg skulle tag mit kørekort nu eller om jeg skulle vente.? Der er vildt mange delte menninger om, at jeg skal vente med at tage det. De fleste siger at det bliver alt for hårdt at tage det nu, da det er 2.g, og andre mener at j... -
Komparative fordele??+
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at tolke dette her: Forskning i politisk økonomi viser, at der er stor forskel på, hvilke fordele virksomhederne i store og små lande udnytter i konkurrencen med hinanden. I de små økonomier - som den danske - opnår virksomhederne komparative fordele gennem kollektive god... -
Vil rette? Blot ½ side (Meget vigtigt)
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl, der gerne vil rette min halv sides stil igennem? Vedkommende må også gerne rette det sproglige indhold og endda slette det der forekommer irellevant for et portræt! Stilen kan ses her: http://peecee.dk/?id=65938 Jeg foretrækker helst at få sendt den til følgende mail... -
Hej søde folkens PLEASE hjælp - KIG :(
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af det :( Biologi på B . -
Efter gymnasiet
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg afslutter gymnasiet til sommer. Mit gennemsnit er med bonus pt. 13,0, og jeg forventer, det kommer til at ligge deromkring, når jeg bliver student. Jeg har, uden at pynte på sandheden, opnået dette gennemsnit uden på noget tidspunkt at have anstrengt mig, ... -
2. Verdenskrig
ForumindlægHej alle .. Jeg skal besvare nogle spørgsmål ud fra et kompendie vi har om 2. verdenskrig, men jeg er brændt fast i 1 til flere af de sidste spørgsmål .. "På et møde i januar 1942 besluttede de nazistiske ledere, at Europas 11 mio. jøder skulle udryddes. Man mener, at tyskerne slog ca.... -
tornerose analyser
ForumindlægEn analyse og fortolkning, hvordan er det nu lige det foregår :( ? Er helt lost. jeg skal analysere og fortolke tornerose. -
Saltvand og Ferskvandsforsøg
ForumindlægHej jeg er en dreng på 15 som sidder midt i en projektopgave hvor jeg skal bruge et forsøg, der kan påvise at Saltvand er tungere end Fersk, så ville det være rigtig dejligt, hvis der var nogen der vidste nogen om det og ville dele deres viden med mig om det :) -
Modelopgave lineære funktioner hjælp.
ForumindlægEr igang med at lave en emneopgave i lineære funktioner og kan simpelthen ikke finde ud af denne her opgave, kunne virkelig godt bruge noget hjælp :( en virksomhed agter at anskaffe sig en varevogn og overvejer to tilbud som lyder på følgende: 1) Fast omkostning pr. år på 28.000kr. og v... -
that has - that's?
ForumindlægIt’s the power of working together that has brought us humans to where we are now, on the top of the world. Kan man forkorte that has til that's så sætningen lyder: It’s the power of working together that’s brought us humans to where we are now, on the top of the world... -
procent
ForumindlægHej jeg har følgende opgave: En klasse har købt mel,gær,smø osv. for 504kr. ud af det har de bagt 120 boller. Hvor meget skal hver bolle koste for at de kan tjene 25%? Jeg vil gerne have en mellemregning så jeg kan forstå metoden på det tak -
ligevægt og ph :/
ForumindlægDen kemiske ligevægt H2PO4- + H2O ↔ HPO42- + H3O+ har en ligevægts konstant KS = 10-7,1 [mol/L] a) Opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Den har jeg lavet b) Bestem koncentrationen af H3O+ ioner i en vandig opløsning af fosforsyre hvor pH er målt til 5,0. Hvad er koncentratione... -
køling af fermentorindhold
ForumindlægHej, jeg har fået et projekt hvor en fermentors tank på 65 tons nedkøles i et ammoniakkredsløb. Selve tømningen tager to timer, så jeg kender min fødestrøm. Hvad jeg så er i tvivl om er at jeg skal finde min kølevandsstrøm og mit kølevandsforbrug. Jeg fik af hvide at min lærer at siden je... -
SRP - Utilfreds
ForumindlægHej, jeg har i dag fået min karakter tilbage fra min SRP-opgave, og jeg blev meget chokeret. Fik 02 og havde virkelig regnet med en højerer karakter, i hvert fald 4. Jeg ved ikke om jeg skal lave en klage, har ikke snakket med min lærer om det endnu. Spørger her inde da jeg ville høre om nogen ha... -
Optimeringsprojekt - opstilling af matematisk model
ForumindlægHej, nogle der kan give et lille start skub til, hvordan jeg skal lave denne opgave: -
teori
ForumindlægHej nogen som har en teori bag varmeleder? -
mekanik - skråplan
ForumindlægHej, jeg skal lave en opgave om en container der trækkes op af en skrå flade. Jeg er kommet frem til at de kræfter, der påvirker containeren er tyngdekraften, normalkraften, gnidningskraften og trækkraften. Er det korrekt eller er der noget der mangler? På forhånd tak.
