Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18321 til 18340 af 39570
-
Antal betydende cifre??
ForumindlægHej alle,Jeg har fysik på Højniveau på gymnasiet og skal derfor til skriftlig eksamen på tirsdag. Min lærer har hele året lært os, at foranstående et-taller ikke er betydende cifre - Altså, at tallet 1,72 m/s kun har TO betydende cifre osv. Hvilken holdning har dem af jer, som har forstand på det... -
Logos.ethos og pathos i sokrates forsvarstale
ForumindlægHej Alle Jer, der også læser op til Old eksamen. Jeg sidder med Sokrates`Forsvarstale og skal analysere følgende afsnit: 2, 3, 5, 6, 9, 10, 14, 15, 19, 20, 26, 29, 31 og 33 ud fra, om det er LOGOS, ETHOS eller PATHOS, som Sokrates bruger i de enkelte afsnit. Har du mulighed for at hjælpe mig iga... -
En lille teori
ForumindlægHey allesammen... Jeg har en lille teori, der vedrører hvordan man kan være optimal forberedt til sin mdt. dansk eksamen. Lyder det helt hen i vejret at finde analyser til samtlige tekster som de forfattere man har arbejdet med i dansk har skrevet...? Der skulle vel være en go chance for at komme... -
Kilder i historie
ForumindlægHej alle, jeg har et problem ... Da jeg engang skrev mit synopsis til mit AT projekt, har jeg ikke kunne finde nogen form for kilde ( jeg har historie som det ene fag) men nu hvor jeg skal op til eksamen her på mandag, har jeg fundet en perfekt kilde til mit projekt. Hvad gør jeg? - Skal jeg præ... -
mdt. Engelsk B
ForumindlægJeg skal op i engelsk her i 2.g på fuld pensum. Hvordan foregår det præcis? Hvad skal jeg have med? Jeg har hørt rygter om at jeg kan blive spurgt om alt fra pensum i de to år, hvilket er et problem for jeg sprang 1.g over, og jeg har ikke lavet nok i 2.g :p , så vil de sige at jeg skal til at s... -
Logaritmer + kvadratsætninger
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig eksamen i matematik på B-niveau næste uge, og der er to ting, som jeg er virkelig, virkelig meget i tvivl om... Jeg forstår ikke, hvordan og til hvad jeg skal anvende logaritme-regnereglerne og kvadratsætningerne? Er det i øvrigt noget der forventes, at jeg skal... -
Synopsen er for grundig?
ForumindlægHej derude, Jeg skal til at-eksamen på mandag, og jeg har været alt for grundig i min synopse, og har faktisk problemer med at komme ind på noget , som ikke står i den. Jeg har lidt nyt information, og noget jeg havde gjort forkert i synopsen der nu er rettet. Men det er ikke særlig mege... -
kortfilm hjælp
ForumindlægHejsa :) Jeg trak " kortfim " som fordybelses emne i dansk til eksamen :( Jeg har lavet en synopisis Hvor jeg vil komme ind på følgende: Kortfilmens genre Persongalleri Personkrakratistisk af hovedepersonen Miljø og tid Filmens opbygning : Berettermodellen og aktantm... -
Jævn- og vekselspænding?
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik/kemi eksame om få dage og er ved at lave disposition. Hvis nogle kunne hjælpe mig ville jeg blive glad, har problemer med at huske de grundlæggende forskelle mellem jævn- og vekselspænding? - og hvor bruges de hver især? Det vil også være en stor hjælp, hvis nogen havde no... -
Hvor kan jeg få en gratis PDF af min engelsk-bog?
ForumindlægHej, jeg blev syg til en eksamen for en uge siden, og jeg får nu tillagt en sygeeksamen i engelsk B-niveau, mundligt. Dog skal jeg aflevere min engelskbog før jeg skal op, da året er omme. Jeg er nysgærig omkring hvorvidt jeg kan få fat på bogen i PDF-form. Nogen der kender en side hvor man kan ... -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
Tilvælge ekstra eksamener?
ForumindlægSagen er den, at jeg har fået 4 i Billedkunst (c-niveau, 1.G) i årskarakter. Hele året har jeg fået 7 og fået at vide at hvis jeg fortsatte som nu, så ville det ende ud i et 10-tal. Så jeg er ret utilfreds, da jeg ikke har sløset eller taget det useriøst overhovedet. Problemet er så bare, at jeg ... -
Hjælp - Opfyldningskrav til teori
ForumindlægHey Folks, Jeg skal op til AT- eksamen på onsdag og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hvert begreb som man skal bruge fo... -
forsøg
Forumindlægjeg kan risikere at komme op i svininger på 10 klasse level. Jeg kan den grundlæggende om svingninger, men vi har altså kun fået udleveret 2 forsøg af vores lærer (og hun er ikke engang lærer, måske derfor). Det er for sent at bede om nogle flere, og derfor ville jeg spørge om der var nogle som k... -
Proteinsyntesen
ForumindlægKommer til eksamen op i bla. proteinsyntesen, og efter vi har repeteret det i klassen har jeg lavet lidt ekstra re-search for at få et bedre overblik over proteinsyntesen, men jeg syntes den bliver præsenteret lidt anderledes.Det er selvfølgelig materiale for 8 kl. så måske forenkler de bare det ... -
integralreging og stamfunktion
Forumindlægjeg fået følgende eksamens spørgsmål. gør redefor begrebe stamfunktion, her under regneregler for ubestemte integraler. i redgørelsen af begrebet stamfunktion. skal jeg bare sige at i integral regning benytter man sig af stamfunktion, fordi i integral regning der har man den aflede funktion og ma... -
Afstemning af redox reaktion
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i uorganisk kemi, og regner gamle eksamenssæt som træning. Jeg er dog stødt på en redox reaktion jeg ikke rigtig kan få hul på Jeg er lidt på bar bund, og kan ikke rigtig bestemme jerns oxidationstal. Er der en der har nogle tips til denne type opgaver? De mer... -
AAB College?
ForumindlægHej Studis :) .. Jeg har taget et friår efter min 10.klasses eksamen og min tanke er nu at starte på gym med fornyede kræfter og glæde. Nu er det således, at jeg gerne vil fortsætte med at spille fodbold på højt plan samtidig med at jeg studerer, og derfor er jeg meget interesseret i at høre, o... -
kilder til manhattanprojektet
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Historie A, fyisk B a) Hvordan fungerer en atombombe, og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki? b) Hvilke politiske og militære motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombombe... -
mundtlig matematik - 15 min?
ForumindlægHej. Det her er spørgsmålet jeg skal lave disposition til i mundtlig matematik... Har i nogle ideer til , hvad jeg mere kan komme ind på, for mit oplæg skal vare 15 min. og det gør det nok ikke når jeg kun redegører for den aksiomatisk deduktive metode og beviser en sætning.. eller er det n...
