Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18341 til 18360 af 135324
-
tutor søges
Forumindlægjeg mangler en tutor til matematik på A, stx, et par gange om ugen frem til januar, og helst ikke virtuelt men hjemmeundervisning mod betaling enten i århus eller vejle.. send gerne en privat besked, hvis du er interesseret :) -
Er der en hjemme side der kan regne brøker?
ForumindlægHej, jeg fandt engang en hjemmeside der kunne regne brøker. Men det er ret lang tid siden, er der nogle der måske kender til sådan en side, da den var en god hjælp når man lige skulle det basale matematik. Undskyld overskriften hjemmeside* -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og vi har ikke fået at vide hvad vi skal op i til eksamen endnu. Hvis man ikke kommer op til nogen, kommer man så op til en af dem i 2g? Altså jeg afslutter matematik, bio, fysik og billedkunst på c, er det så årskaraktererne der gælder eller skal man op til en af dem i 2g? -
Notater?
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til matematik skriftlig eksamen på b niveau imorgen. Vil høre om nogle af jer, har nogle gode notater liggende, som jeg må låne, eller om i kan nogle steder hvor man kan finde relevante notater. Mange tak på forhånd. :) -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
1. standpunktskarakterer - STX
ForumindlægPå onsdag skal jeg have mine 1. standpunktskarakterer i gymnasiet(1.g). Lige nu spekulerer jeg over hvordan de kommer til at se ud. Jeg er ikke så tilfreds med min mundtlige deltagelse indtil videre. Jeg har det med at blive meget nervøs, når jeg skal snakke ved større forsamlinger, derfor har je... -
Matematikspørgsmål
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til matematik mundtlig årsprøve på B-niveau d. 11/6. Jeg har dog et par spørgsmål til nogle de opgaver, vi kan trække, som jeg håber I vil hjælpe mig med at forstå - jeg be39;r altså ikke om konkrete svar, blot med at få uddybet, hvad der menes med opgaven. 1) grafisk løsnin... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g39;erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
HJÆLP,:III
ForumindlægHej alle sammen, jeg er lige pt. i gang med en matematik aflevering, og jeg har 4 opgaver, som jeg simpelthent ikke forstår. Så er der nogle som er super dejlige og vil hjælpe mig :)) Her er opgaverne: Undersøg, om punkterne A og B ligger på linjen m, når Opgave 1 a) m: , A(2,3) og B(... -
Intervaller
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver lidt matematik, da jeg går i stå ved denne opgave: Ved en regneprøve med 21 spørgsmål havde 7.klasse flg. antal rigtige: 18, 15, 18, 6, 9, 11, 19, 11, 16, 16, 10, 8, 10, 6, 13 , 9, 9, 14, 10, 10, 17, 12, 7, 16 Hvor mange elever deltog i prøven? (24) Find middeltallet... -
f(x^2) ????
Forumindlæghey :) og glædelig jul :)har en opgave hvor jeg skal løse en ligning som hedder f(x^2) = g(x)hvor f(x) = 2,4 * x^1.7og g(x) = 3 * x^2,3Det at løse ligningen er ikke det store problem... men..hvad er "formelen" for f(x^2) ?? hvad skal sættes i anden?? det hele??håber der er en som kan hj... -
Ligning
ForumindlægDer er givet ligningen: Hvad bliver løsningen? 3 3√x = 24 -
oxidation af alkohol
Forumindlægjeg skal afstemme/lave en redoxreaktion på denne: Cr2O^7(2 som er "nedløften")+CH3CH2CH2OG ----> CH3CHO + Cr^3+ -
reducering
Forumindlæg-14-3 x -3 = 51??? -
SSO
ForumindlægSSO tæller kun 3%. Hvad menes der med det? -
nogen som vil hjælpe?
Forumindlæg1 _ skriv som decimalbrøk .. 3 -
(SRP) Fysik A - enme og fag? HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
ÅRSPRØVE! :)
ForumindlægHej jeg sidder og skal til århusprøve i skrfiftlig matematik her imorgen.. Og tænke på er der nogle der har nogle ideer om havd jeg kan bliv udsatpå, både for færdighed og problemløsning? :) Nogle ting der er værd at kunne/læse om? Og ja, den karakter jeg får for opgaven, kommer den til at st... -
SIR-modellen
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge fag til min SRP. Jeg overvejer at vælge biotek og mat, hvor jeg undersøger en pandemi, såsom corona hvor jeg undersøger det inden for bioteknologisk viden. Hermed vil jeg inddrage matematik, hvor jeg anvender SIR-modellen og min lærer sagde at jeg kunne sammenligne cor... -
Tandplejer/tandlæger
ForumindlægHej. Jeg er en pige der går i 8 klasse, og er ved at tænke over hvad jeg gerne vil være samt uddannelser osv. Jeg har overvejet at blive tandplejer, for det lyder bare lidt nemmere end “tandlæge”. Er der nogle tandplejer eller tandlæger herinde? Som kan svare på mine spørgsmål?: Hvor læste i henn...
