Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18341 til 18360 af 39570
-
dansk mundtlig - stx
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk mundtlig eksamen på mandag. Har forberedt mig ved at læse op på pensum, og kigge lidt på de forskellige perioder og genre. Men det jeg frygter mest er den tekst vi får udleveret, som kan være på op til 8 sider. Hvordan skal man kunne nå at analysere en tekst grundigt på ... -
At glemme overskriften?
ForumindlægHej allesammen, jeg var til dansk eksamen i tirsdag. Og min PC frøs ca. 10min før tid.. "Heldigvis" havde jeg gemt en backup, men da jeg skulle afleverer fik jeg stresset mig selv så meget, at jeg ik nåede at få formuleret den afgørende overskrift til mit essay. Er der noget der virkeli... -
HALLOOOOOOOOOOO
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har et spørgsmål. Efter gymnasiet vil jeg gerne læse på en farmakonom skole. Men er der nogle krav for, at blive farmakonom i gymnasiet, Jeg har hørt, at hvis man får en studenter eksame så kan man godt komme ind på skolen, er det rigtig. Så har jeg også et andet spørgsmål.... -
AT-emne
ForumindlægHejsa derude:)) Jeg er ved at vælge til min AT-eksamen, hvor årets emne er "mennesket forhold til naturen". Jeg har nok tænkt mig at skrive i fagene biologi C og matematik A og overvejer at skrive om gødskning. I matematikdelen har jeg tænkt mig at benytte differentialligninger, men e... -
HJÆLP eksamenssnyd??
ForumindlægDet slår mig her dagen før min engelsk B eksamen på hf at jeg ud over 2 ordbøger på computeren har en translator liggende... (den kan oversætte sætninger nogenlunde på fransk, spansk og eng) Nu er jeg mega meget i tvivl om, om jeg må havde den liggende under den skr prøve i morgen hvor vi godt m... -
STATISTIK - behandling af grupperet observationssæt
Forumindlægjeg har fået udgivet mine eksamensspørgsmål til min mundt. mat. eksamen. Et spørgsmål lyder som følgende: 7. Statistik Gør rede for statistisk behandling af et grupperet observationssæt, gerne med udgangspunkt i et talmateriale. Jeg var oppe i statistik til årsprøven sidste år og fik 00, så je... -
Fysikfagets metoder og danskfagets metoder
ForumindlægHej SP, I min AT-opgave bruger jeg fysik A og dansk A. I fysik har jeg lavet et forsøg, og ud fra dette forsøg lavet grafer som jeg vil forklare til eksamen. Men jeg er dog i tvivl om metoden, da jeg også har søgt informationer omkring emnet på internettet. I forhold til dansk har jeg alvet en... -
Temaet i ''Gi' mig Danmark tilbage'' af Natasja?
ForumindlægHej alle venlige mennesker :D Jeg skal til Dansk eksamen på tirsdag. Jeg skal analysere digtet/sangen ''Gi mig DK tilbage'' af Natasja, men jeg mangler desværre lidt om følgende ting: - Budskab & tema. Budskabet er teksten i helhed. Hvad vil hun gerne have os til at forstå? På... -
Jeg dumper
ForumindlægHey SP . Jeg skal til engelsk B eksame imorgen , da jeg er mega elendig og har fået 00 - 00 i årkarakteren , giver jeg den ikke ret mange chancer imorgen ! Nu kommer mit spørgsmål: Jeg gider ikke pine mig selv derinde og ligne en idiot og jeg er ikke istand til at fører en samtale , når jeg træ... -
Differentialregning eksamenspørgsmål
ForumindlægHej (: Et af de mundtlige eksamensspørgsmål jeg kan komme op i, lyder således: I forlængelse af din redegørelse skal du bevise differentiationsreglen: f¨(x) = 2ax + b for funktionen f(x) ax^2 + bx + c (hvis du har tid, må du vise, hvordan man fastlægger toppunktet for en andengr... -
Karakter gennemsnit af et fag
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende karakter gennemsnittet af et fag. Det lyder således: Jeg skal bestå Spansk A for at komme ind på min uddannelse. I min årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 i mundtligt. Jeg skal til mundtlig eksamen. Hvilken karakter skal jeg have her for at... -
Socialrådgiver på AAU
ForumindlægJeg bliver student her til sommer og vil gerne læse socialrådgivning på AAU efter sommer. Jeg har desværre ikke den bedste gennemsnit; men den lægger på 2,9. Derudover har jeg heller ikke bestået Dansk A, da jeg fik 02 i mdt. samt 02. i skr. og til eksamen fik jeg desværre 00. Er det så stadi... -
SØGER privatunderviser til statistik på kandidatniveau
ForumindlægHej! Jeg søger en privatunderviser i statistik på kandidatniveau. Jeg skal op til en mundtlig eksamen slut januar 2021 og har brug for hjælp til resultat formulering og forståelse af enkelte grundprincipper bag bl.a. logistisk og lineær regression, overlevelsesanalyse og cox regression. Hvis du... -
Ang. Fysik på B-niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne ind og læse medicinalkemi på universietet efter sommeren 2015. Jeg går nu på VUC, hvor jeg til sommer har taget en Hf-eksamen og, så ville jeg supplere i sommereferien, hvor jeg tager fysik på b-niveau, men jeg har nu fundet ud af at jeg faktisk skal have fysik eller kemi på A-... -
"Alt det vi deler" analyse kampagne mundtlig dansk
ForumindlægHej med jer. Jeg er igang med at analyserer "alt det vi deler 1", som jeg skal til eksamen i om en uge. (https://www.youtube.com/watch?v=B3_52CULpJg&t=10s) Jeg har to spørgsmål, og hvis I vil hjælpe, vil det være utrolig sødt af jer og en kæmpe hjælp. Påforhånd tak. 1. Jeg er iga... -
Grundlag for klage? - dansk STX
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige fået min skriftlig eksamen offentliggjort (ligesom alle andre), men jeg er rimelig utilfreds med den. Jeg fik 7 for den, men jeg plejer at få 10 eller 12 i alle danskopgaver. Især i litterære artikler har jeg scoret højt. Ud af de to gange jeg tidligere har skrev... -
Perioder
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og skal i gang med at læse til dansk eksamen og har nogle spørgsmål. Er det sådan at man skal læse alle tekster grundig igennem? Eller er det mere sådan at man skal lægge vægten på de forskellige perioder? Jeg ved nemlig at for hver perioder der har man bestemte stilar... -
Nogen der ved?(Fransk)
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor meget man skal have i gennemsnit hvis man vil læse til fransk på uni. -
Kan man gå op i bio anden gang?
ForumindlægJeg var oppe i bio for et par dage siden, og det gik ikke lige efter mit hoved, jeg fik 6, hvilket ikke er det fedeste!Jeg har hørt noget om at man kan gå op i bio igen i 2g, altså at få en "ommer". Men passer det? Og hvis det gør, hvordan sker det så, bliver jeg bare selvstuderende, el... -
Hjææææææælp !
ForumindlægSkal til FSA Engelsk eksame og hved stadig ikke hvilken emne jeg skal vælge? Altså overemnet er racisme :/ Og det er bare virkelig mit svageste punkt .,. hjæælp derude, kan i komme på foreslag så I cute (:
