Søgning på: Andet. Resultater: 18361 til 18380 af 91205
  • Cosinusrelationer

    Forumindlæg
    Hej folkens, det er anden gang jeg lægger denne opgave op, jeg fik ikke så meget hjælp ved den første. er der nogle der kan hjælpe med nogle formler og udregninger. Tak på forhånd
  • Opstil differentialligning ud fra Newtons 2 lov for positionen/udslaget s(t) for midten af et punkt.

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave hvor jeg skal opstille en differentialligning for et udslag, s(t) ud fra Newtons anden lov Jeg har fået Fres =Ffjeder og Ms=M/4. Hilfe?
  • Associatov lov

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen som kan hjælpe mig med at bevise den Associative lov? a + (b + c) = (a + b) + c om det er med vektorer eller andet lignende er ligegyldigt! Tak på forhånd :)
  • Hjælp! Jeg har du for din holdning

    Forumindlæg
    Hej Jeg er færdig med min stil, men jeg mangler at en anden, der vil kigge på den. Jeg ønsker en holdning om min kommentar, og hvis vedkommende kan give en karakter, så kunne det være rart, tak.
  • Hjælp til matematik

    Forumindlæg
    Jeg sidder og knokler med en matematik opgave som jeg simpelthen ikke forstår og kan finde ud af. Jeg håber en eller anden herinde kan hjælpe mig :) Jeg smider den ud som en pdf fil :)
  • Perspektivering til omsorgssvigt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal perspektiverer mit tema Omsorgssvigt,social arv & resilien til et andet psykologisk retning, tænker umiddelbart på psykoanalysen, men er der også andre retninger den kan perspektiveres til?
  • Jeg får to resultater?

    Forumindlæg
    Hej, jeg forstår simpelthen ikke det her. Jeg får et resultat for K, men når jeg tjekker resultatet får jeg en anden værdi. Hvad har jeg gjort galt, og hvad er rigtigt?
  • At finde skæringspunkt af to linjer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har to linjer. Den ene hedder: f(x) = - ½ x + 4 Den anden hedder: g(x) = 2 x + 3 Hvordan finder jeg deres skæringspunkt?
  • "dark"-mode indstilling på Studieportalen

    Forumindlæg
    Hej folket bag Studieportalen. Mange hjemmesider har en funktion der hedder "dark"-mode. Det kunne være smart at få implementeret sådan en på Studieportalen. Mvh Anders
  • Spansk billedbeskrivelse rettelse

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg går i 2.g og spørg venligt om en eller anden har mulighed for at rette min billedbeskrivelse på 185 ord? Billedet er i dokumentet! Tak på forhånd!!
  • Differentialkvofficent

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skal op til en matematisk test imorgen, hvor jeg blandt andet skal øve på Fortolkning af f'(x) som en vækst Er det muligt nogen kan forklare mig hvad det er evt? :-)
  • Bestemmelse af fortjeneste og koordinatsæt

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af at sætte billede ind som andet end fil, så spørgsmålene ligger i filen... Håber i kan hjælpe med især opgave b og c
  • Eksamensspørgsmål - differentialligninger

    Forumindlæg
    I forhold til hvad der forstås ved deres løsning, er det så bare at det er en funktion og ikke et tal? Eller er det noget andet min lære fisker efter(Har skrevet til ham, men intet svar endnu)
  • rejsetid

    Forumindlæg
    Hvordan beregnes rejsetid. Altså man rejser til et andet land fx. Fra Danmark rejser du til usa rejsen tager 10 timer og tiden i USA er 7 timer foran DK
  • Hvilke produkt ville passe bedst til en Kulturel Globalisering?

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg har virkelig brug for gode tips til hvilket produkt der ville være bedst til en kulturel Globalisering! Det omhadler om flygtinge som kommer med deres rettigheder ind i andens kultur! Håber I kan hjælpe! :)
  • Brint eksplosion

    Forumindlæg
    Når brint og ild mødes bliver en eksplosion dannet da brint af brændfarligt, hvad kan man bruge sådan en eksplosion til, eksempel har jeg skrevet brint bombe er der ellers andet? :)
  • Virksomhedspræsentation

    Forumindlæg
    Hvad skal en virksomhedspræsentation indeholde? På amino.dk fandt jeg et indlæg hvor de skrev at den skulle indeholde: Lidt historie. Hvad virksomheden laver. Infrastruktur. Nøgle tal og markedsandele. Men er der ellers andet?
  • ERP/SAP??

    Forumindlæg
    Nogle der kna forklare mig hvad ERP/SAP er? har brug for en anden forklaring, mere menneskelig forklaring, end hvad jeg kan læse mig frem til på nettet. På forhånd tak :)
  • SYRE-BASE opløsninger

    Forumindlæg
    Nogle der lige kan forklare, hvordan jeg skal tegne en strukturformel, når et eller andet stof kommer i enten en sur eller basisk opløsning - og hvordan ved jeg, hvilken den skal i? Nogle der kan komme med eksempler.
  • 2.gradsligning

    Forumindlæg
    Hej En opg lyder løs andrengradsligningen x^(2)-8x+7=0 .. men jeg er i tvivl om hvad a er? Er a=0, a=1 eller noget andet? På forhånd tak