Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18381 til 18400 af 39570
-
Dansk årsprøve m. computer
ForumindlægHej..vi skal snart til årsprøve i dansk på HTX.jeg har bærbar som jeg vil tage med.MEN min lærer siger at der absolut ikke må ligge nolge dokumenter, af enhver art på den.Passer det ?skal jeg virkeligt slette alt ??jeg synes nemlig at det virker overdrevent.Andre der har erfaring med brug af comp... -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
Eksamensforberedelse 9. klasse
ForumindlægHej allesammen! :-) Kunne jeg få nogle tips til hvordan man på bedste vis kan forberede sig til sine mundtlige og skriftlige eksamener (9.klasse) ? - Hvad har virket bedst for jer? - Hvordan plejer i at gøre? - Har i nogle ips og tricks i plejer at bruge osv.. Jeg har 3 uger og 4 ... -
matematik hjælp søges
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige på 19 år, går i 2.g og har matematik på B niveau, som jeg afslutter her til sommer. Jeg vil meget gerne ha' noget hjælp til at forberede til skriftlig eksamen og eventuelt mundtlig eksamen. Jeg tænker 1-2 gange om ugen eller deromkring, men alt det der kan aftales nær... -
Adgangskvotient til Medicin
ForumindlægHej alle sammen (primært studiemindede/lægestuderende). Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ind på lægestudiet her efter sommerferien. Mit gennemsnit ligger på 10,3 og jeg mangler en sidste eksamen inden ferien. Er det muligt at blive optaget på Syddansk Universitet, hvor kravene sids... -
Et par spørgsmål om dansk stil
ForumindlægFor det første. Jeg har lige fået min sidste stil tilbage. Jeg fik 10 og læste derefter en pige fra min klasses stil om samme emne. De var vidt forskellige, vores fokus lå forskellige steder og vores disponering var også forskellig fra hinanden. Men det viser vel bare at der ikke er et edegyldigt... -
Vil i ikke lige kigge på min stil?
ForumindlægHej! :D jeg var til dansk skr. eksamen i går, og er bare mega nervøs for hvordan det er gået! Er der nogen der vil kigge på min stil, og give den karakter i synes den skulle have? ;D -fie -
Mellem Fantasi og Virkelighed
Forumindlæghej trak Mellem Fantasi og virkelighed til dansk eksamen nogle der eventuelt kan gå ind og hjælpe mig med en billede analyse af ``the Birthday´´ af Marc Chagall ? -
Hvad er mit Kvote 2 snit?
ForumindlægHvad er mit Kvote 2 snit? Jeg har søgt ind på Æstetik & Kultur via Kvote 2 i Århus. Deres kriterier vægter udelukkende på gennemsnittet af de studierelevante fag. Kvote 2 kvotient (2010) = 7,9 De studierelevante fag er: Dansk A Engelsk B Historie B Fremmedsprog B Jeg har fået følgende k... -
Nem reducering (kan Ti-83 hjælpe?)
ForumindlægI forbindelse med at jeg prøver at lære at differentiere, skulle jeg differtiere f(x)*g(x), og jeg brugte da "produktregelen".Og i det konkrete tilfælde endte jeg med følgende:(12x^4-24x^3+60x^2x^2+4x-10)+(4x^4-8x^3-2x^2-4x+x-2)Mit problem er her at jeg ikke kan finde i nogle af mine ma... -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
Hvad tror I?
ForumindlægDe seneste 3 eksamner i statistik har været fuldstændig magen til hinanden, bare med andet datasæt, men spgm har været fuldstændig de samme. Tror I dette vil gentage sig til den 4.eksamen? -
Old censor fra EGÅ GYMNASIUM
ForumindlægNogle som kender til læren Susanne Stubberup fra Egå gymnasium? Skal have hende som old censor nemlig. Kunne være skægt at høre om hun er strid eller rigtig sød MVH -
Tysk Terminsprøve
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål ang. tysk terminsprøve her d. 10 marts på højniveau. Nogle siger at man risikere at få en opgave, som man ellerede har skrevet før? Atlså at de ikke tager en ny tekst, men en gammel? Er der nogen, der har været oppe til tysk terminsprøve, og i så fald, hvad handler op... -
International karakterer
ForumindlægHey,Er det korrekt at man ikke kan gange sin A-niveau fag med 1.06, hvis man går på IB?Hvis ikke, vil jeg stille (måske et svært) spørgsmål: Hvorfor kan man ikke det?? -
Antal eksamener for STX
ForumindlægJeg har et par spørgsmål omkring eksamener, som jeg håber I kan hjælpe mig med at finde svar på. Jeg er i tvivl omkring hvor mange eksamener man skal op til i et almindeligt STX- gymnasieforløb på 3 år. Jeg overvejer stærkt at tage 5 A-niveau fag - kommer det til at betyde noget for antalle... -
Hjælp til at løse andengradsligningen x^2 + x −12 = 0.
ForumindlægHjælp til at: Løs andengradsligningen x2 + x −12 = 0. a=1, b=1 og c=-12 jeg ville finde diskriminanten først og dernæst x. d= b2-4ac = 12- 4*1*-(12) = ? den er uden hjælpemidler og er i tvivl om fortegnene, da jeg kunne forestille mig mit resultat: -49 ikke er rigtigt da opg... -
At aflevere opgaver, man allerede har afleveret
ForumindlægDet her er måske lidt langt ude, men... sidste år lavede jeg en analyse af noget renæssancemusik i faget musik. I år skal vi i dansk lave en opgave under emnet renæssance. Jeg har spurgt min dansklærer og jeg må gerne skrive om renæssancemusik. Hun ved ikke, at jeg har lavet en opgave sidste år. ... -
At få -3
ForumindlægFår man ikke bare -3, hvis man ike møder op til en årsprøve? Der sker da ikke andet - vel? Er der desuden nogle regler om oprykning til 3g? Er det ikke noget med, at ens gennemsnit skal være over 2? -
Ydmygende mundtlig matematikeksamen
ForumindlægI går var jeg oppe i mundtlig matematik (sprogligt højniveau på B-niveau i 3.g) Med det samme jeg kommer ind i eksamenslokalet ligger jeg mine notater på bordet ( som i øvrigt står helt ovre ved vinduet, ca. 4 meter fra hvor tavlen er). Jeg når kun at skrive første linie af mit bevis op (andengr...
