Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18381 til 18400 af 153151
-
Almen studieforberedelse 2019: Havet - Forslag? HJÆLP!
ForumindlægHej derude Jeg har svært ved at finde ud af, hvad for et emne, jeg vil skrive om. Årets AT emne er "havet". Jeg vil gerne have faget dansk med. Nogle forslag til fagkombinationer (med og uden dansk)? Eller til emner? Håber i kan hjælpe! :) -
årsopgave om bosnien
ForumindlægJeg ville bare spørge om der evt. var nogen der har haft om Jugoslavien og/eller Bosnien. Som har lyst til at fortælle om deres viden omkring emnet. Har virkelig brug for hjælp! -
Matematisk bevis (Euklid)
ForumindlægHej,\nJeg er i fuld sving med at besvare min SSO opgave, og har brug for noget hjælp, da jeg er i tvivl om jeg er på vej i en forkert retning. Jeg ved mange af spørgsmålene er subjektive vurderinger, men jeg har før set mange herinde komme med utrolig fornuftige iagttagelser.\n\nJeg skriver om ge... -
Hjælp til kvindekampen (rødstrømperne)
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om kvindekampen (rødstrømperne) i slutningen af 60érne og 70érne i min dansk/historie opgave, men jeg skal have skrevet en problemformulering. I min problemformulering vil jeg gerne lægge vægt på to forskellige sagaer, digte m.m. som omhandler kvinder og deres form... -
DHO tjekliste
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og er næsten færdig med min DHO som jeg skriver i Dansk og Historie. Men da det er første gang jeg skriver så stor en opgave, finder jeg det utroligt svært at ''tjekke'' den for fejl, da jeg ikke ved hvad jeg sådan helt konkret skal kigge efter (udover gra... -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Religion og Kildekriik??
ForumindlægHej... sidder lidt i saksen med hensyn til Metode i religion? Som metode i religion kan man så bruge kildekritik, hvis ja er det så den samme som i Historie? På forhånd Tak -
Layout som i LaTek
ForumindlægSkal skrive 3.g opgave i mat.Har tænkt på at skrive i LaTek i lang tid men må indrømme at jeg regner med at skrive i Word, simpelthen fordi jeg er bange for at det tager for meget tid af selve opgaven og at det skaber tekniske problemer til sidst. Derfor tør jeg ikke tage chancen og skriver i ste... -
Emner til EP
ForumindlægHej. Jeg står og skal skrive EP her i foråret og skal allerede vælge fag onsdag d. 15/1 Jeg tror jeg vælger Dansk & Historie (Har ellers kun engelsk B og kemi C at vælge imellem, grundet enkelfags studie) Har i nogle forslag til emner? Jeg er generelt ikke historisk intresseret, men synes ... -
SRP om polarisering
ForumindlægHej derude... Jeg sidder disse dag og brainstormer på min kommende SRP opgave. Da jeg er hjemsendt, og mangler lidt hjælp til at formulere nogle mere konkrete opgaveformuleringer, hendvender jeg mig herinde.:) Jeg skriver i fagene sanfundsfag A og engelsk A Jeg vil skrive om noget politisk pola... -
Demokrati
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave om demokrati hvori jeg bliver bedt om at diskutere udsagnet: "Idealet om at alle borgere, uanset forhold som socioøkonomisk status, uddannelse, køn og evne til at formulere sig, skal have lige muligheder for at få politisk indflydelse i et demokrati, er forme... -
En indledning ..
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en historieopgave, men kan simpelthen ikke komme igang med en indledning. Er der nogen som kan hjælpe mig med at komme igang? Evt. give nogle ideer til hvad jeg kunne skrive i indledningen? På forhånd tak :) -
MÅ MAN??!
ForumindlægHeej. Jeg skriver om diabetes 2 i biologi og historie, vedrørende den generelle samfundsudvikling, vores leveforhold, osv. Mit spørgsmål lyder på om jeg må indsætte et afsnit omkring hvad der kan gøres ved problemet, konsekvenser osv. til sidst i opgaven, når det ikke står i min problemformule... -
Engelsk film/tekst-hjælp
ForumindlægHej Dette handler om filmen "In the name of the father" og teksten "Proved Innocent." Hvis nogle havde fået den samme opgave: Fortæl resten af hans (Gerry Conlon) historie. Altså den tid han var i fængslet? -
Redegørende afsnit - hvor langt? (SRP)
ForumindlægHej venner! Jeg skriver i øjeblikket SRP i engelsk og historie om musikkens indflydelse på ungdomsoprøret i 1960'erne. Jeg ville lige høre, om der er en tommelfingerregel i forhold til, hvor lang den redegørende del af en SRP-opgave må være. Opgaven må i alt være mellem 15-20 sider, og i ø... -
Vietnam krigen
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive en historie rapport på 5 sider om Vietnam krigen Ved i noget om krigen?:) -
Eksamen
ForumindlægHej Er der mon nogen der ligger inde med eksamens noter til hhv. old og religion??? - Eller nogen som kender et godt link??? -
Sofokles
ForumindlægHej.Sidder og terper med den typiske læsning til den typiske old-eksamen.Jeg ville høre om nogen derude tilfældigvis vidste, hvorfor det lige var at Sofokles og de andre tragi-forfattere kun skrev om konger, dronninger eller kongebørn? -
andenårsopgave
Forumindlæghejsa. jeg kunne godt tænke mig at skrive andenårsopgave i matematematik. Er der nogen af jer som har et forslag til et emne?? -
Hvad er fortolkning?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvad fortolkning helt præcis er. Jeg skal lave en fortolkning af 'Den lille pige med svovlstikkerne', og hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, ville det bare være super fedt!
