Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18401 til 18420 af 48880
  • Hegn om dyrene, hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej Til lektie har jeg fået at vide at jeg skal hører på en podscast hvor jeg i podcasten hører om at det er unaturligt og dårligt for dyrene at der sættes hegn omkring dem. Hvorfor er det unaturligt og hvorfor er det en ulempe for økosamfundet?
  • Definition af Det moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig? Jeg har nu siddet med den her opg i to dage, og kan stadig ikke finde ud af den.... Det ville være en rigtig stor hjælp, hvis der var nogle der ville hjælpe mig med en definition af Det moderne gennembrud. På forhånd tak :D
  • Forstår ikke figur 1? - HASTER!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en aflevering for til i aften, men jeg er helt gået i stå med en figur. Billede vedhæftet Nogen, der kan forklare mig, hvad figuren viser?
  • Hjælp til analyse af Læreplads af Kim Fupz Aaekson

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til alt angående min analyse af Læreplads af Kim Fupz Aaekson da jeg er helt fortabt og er ekstremt tidspresset da jeg kun har en dag tilbage til at blive færdig. Så hvis der er nogen som før i tiden har lavet en analyse af lærepladsen ville jeg sætte STORT pris på hvi...
  • SOP, idehistorie og bioteknologi kombineret.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at skrive SOP hertil oktober,, men jeg vil gerne have en ide, omkring hvad jeg kunne skrive. er der muligvis nogen der har nogen gode emner man kan kunne skrive omkring?
  • Demokrati inspiration - oplysningsfilosoffer? HJÆLP?

    Forumindlæg
    Nogen der kan svarer på, Hvordan man kan sige at demokratiet i danmark var inspiret af oplysningsfilosofferne feks. Locke og Montesquieu?
  • Monetær union med forskellig pengepolitik?

    Forumindlæg
    Er det muligt at have en monetær union, som EU-landene, hvor de enkelte lande selv kan styre deres pengepolitik? Hvad er konsekvesen? Grunden til eurokrisen skete var jo, at man førte den samme pengepolitik i lande, som havde brug for forskellige indgreb.
  • øknomisk kredsløb

    Forumindlæg
    hvordan kan øget offentlige investeringer påvirke det øknomisk kredsløb, så efterspøgslen og forbruget falder staten vælger at lave en bro, ansat en til det, som har brug for ansatte for at udfører arbejdet, køber varer fra virksomheder, så ---- det giver ikke mening er der nogen der kan hjælp...
  • Hej er denne sætning en metafor?

    Forumindlæg
    At lukke øjnene for det had som mange nærer til ham
  • Debatindlæg

    Forumindlæg
    Hejsa Hvis jeg skulle lave et svar til et debatindlæg hvordan ville man så starte det https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art6857793/Ro-p%C3%A5-mor-jeg-slukker-lige-om-lidt-Men-hvad-med-dig-selv Det er det her debatindlæg jeg skal lave et svar til
  • Demokratiske udfordinger

    Forumindlæg
    Hej hvad vil i sige er den største udfordring for demokrati på global plan?
  • Magt og ligestilling?

    Forumindlæg
    Hey Vi har 9.klasses projektopgave og overemnet er 'Magt'. Min gruppe har så valgt emnet 'Magt og Ligestilling'. Er der nogen, der ved hvem man kan kontakte om emnet? Hvor vi kan finde hjælp til opgaven? Eller bare ved noget om emnet? Der er måske nogen, som har ideer til proble...
  • Projektopgave-Bæredygtig energi

    Forumindlæg
    Hey jeg har projektopgave lige nu og mangler svar på et par spørgsmål håber i kan hjælpe Hvilke udfordringer er der ved at nå målet i Danmarks klimalov af reducering af drivhusgasser med 70% inden 2030? Hvad bliver der gjort lige nu for at Danmark når målet om reducering af drivhusgasser med 7...
  • napster

    Forumindlæg
    hey everybadyEr det mon en god ide at downloade napster 2,0, har ikke forstand på det der.takker
  • Kort engelsk rettelse

    Forumindlæg
    Hej er der ikke nogen der har lyst til at kigge dette her igennem for fejl? På forhånd tak!1. “Same knife, same cuts, same killer”2. Anyone who uses a knife.3. The letter about the ears.4. Robert lees describes that the killer has got two faces and one of the faces is a monster face and the other...
  • Odalisk?

    Forumindlæg
    hej .. noge der vil være søde at forkalre hvad det lige er odalisk er ? :) -tak
  • Metroseksulatitet

    Forumindlæg
    Kom til at tænke på begrebet "metroseksualitet". Nogen der ved hvad der ligger i det?På forhånd takMvh. Trine
  • fortolkning af novlle

    Forumindlæg
    hey.. jeg sidder pt og "nørkler" med en fortolkning af novellen "betragtning" af Naja Marie Aidt. jeg ville lige spørge om der er nogen der har læst den og evt kunne give noge tips da jeg er ret på bar bund..Manley
  • at snyde Staten..

    Forumindlæg
    hej. Mit spg er, mister staten penge hvis man fx. snyder dem med su?. altså man er hjemboende, men man får det samme som udboende.. ? og hvor får staten deres penge fra?.
  • Historie Opgave - Hjælp til problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt overemnet "Det gamle Grækenland" og underemnet "Demokratiets Opståen", men mangler nogle gode idéer til en god problemformulering... nogle forslag :)?