Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18401 til 18420 af 48309
-
noveller
Forumindlæghvad betyder det når en novelle starter midt i det hele? -
Oldtidskundskab - Herodot
ForumindlægEr der nogle herinde, som har læst bogen Herodot? -
herodot: Empirisk metode?
ForumindlægHej! Jeg har læst i mine noter at Herodot benytter sig af en empirisk metode, men jeg kan ikke huske hvad det vil sige.. Nogle der kan hjælpe? -
HASTER !En tid hvor børn var klædt som voksne, hvornår var det?
ForumindlægHEj som det fremgår af titlen har jeg svært ved at finde ud af hvornår den tid var hvor børn var klædt som voksne? Hvis der er noget der har et ca. årstla vil det bare være super... Det haster skal aflever i morgen. -
Rettelse i engelsk, tak!
ForumindlægKære venner! Er der ikke nogle der vil hjælpe med at rette anden del af min stil også.. Text 3: “Why I Travel” by Mark Moxon. Mark visited his friend who had just bought a new house. The friend’s bathroom was one hundred per cent peach. He had peach-coloured bath, a peach toilet, peach tiles on... -
Ris og ros til SRP!
ForumindlægFor alle dem der er færdige med deres SRP, og andre interesserede :) Kom med jeres umiddelbare oplevelser og følelser oven på de to ugers SRP skrivning? -
Fremtidens velfærdsamfund - samfundsfag og dansk
ForumindlægHej alle brugere Jeg er som sagt igang med AT-eksamensprojektet og mit emne er 'fremtidens velfærdssamfund'. Er der nogle af jer derude, som har nogle ideer til hvordan man kunne gå ind og behandle emnet i fagende samfundsfag og dansk?:) -
Selvvalgt værk?
ForumindlægHej, Jeg skal selv vælge en bog i dansk, hvori jeg skal lave en personkarakteritisk, samt en samtaleanalyse. Så er der nogle som kender en rigtig god bog, hvori der også er nogle go'e samtaler? Sys det er ret svært, må jeg nok sige... -
Fremlæggelse bog
ForumindlægHej allesammen, her efter efter ferien skal jeg "sælge en bog" i den forstand at jeg skal overbevise min klasse om den bog jeg har læst er den bedste. Hvordan burde jeg gøre det? Har ingen anelse -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko... -
Album - elendig serie
ForumindlægKom lige til at tænke på den danske mislykkedet serie Album Den er virkelig dårlig. Der sker jo ikke noget underholdende. Der er ingen sammenhæng, totalt sporadiske begivenheder.. og den kernen i den er SÅ tynd! han skriver om en han elskede i sine unge år og blabla... Det er da ikke noget speci... -
SSO
ForumindlægJeg skal skrive SSO i dansk. Tænker jeg vil analysere Tove Ditlevsens appelsiner og komme mere ind på jøderne. Hvilken retning ville i vælge udover analysen ? -
NORDIRLAND?! HJÆLP :-(
ForumindlægJeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for ''Den Nordirske Borgerkrig''. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A... -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Forklaring af Berlinmuren???
ForumindlægJeg er igang med et projekt, og jeg skal fremlægge om berlinmuren. jeg ved godt hvad det er lidt, men jeg har brug for en lidt mere detaljeret forklaring om hvordan og hvorledes det forgik. Måske om DDR og BRD? Er der nogen som kan give en forklaring på hvad DDR og BRD er? -
Polterabend - TIDEN HJÆLP :)
ForumindlægHar læst Polterabend af jan sonnergaard og vil gerne ha lidt hjælp om tiden den er skrevet i. Den er skrevet i 1997 nogen som har nogle fif til hvad jeg kan skrive om vedrørende den tid? -
Fsa maj 2010 aften i staten
ForumindlægHej, jeg har lige skrevet denne stil, men er usikker over, om den er god nok. Hvad synes i om den? Hvilken karakter vil i give mig? Mvh. Alvin Klokken var otte, og jeg for ud ad døren. Jeg hørte, at der var nogle, der så mig stikke af, så jeg sat-te tempoet op og spurtede alt, hvad jeg kunne.... -
Det moderne verdens billede idag - fysik
ForumindlægHej alle ! Jeg søger desperat viden om, hvordan det moderne verdens billede ser ud idag? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet og håber derfor i kan hjælp mig !! :) -
Det ondes problem?
ForumindlægGodaften (: Jeg har søgt lidt rundt på google, men vil gerne lige høre jeres mening om, hvad "det ondes problem" er? :) På forhånd tak! Mvh. Christine
