Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18421 til 18440 af 325233
-
bioethanol
ForumindlægHvordan kan det være at Danmarks politikere ikke kan finde ud af at støtte bioethanol, når vi i Danmark p.t. er førende i verdenen indenfor området? Hvorfor har de allerede i lande som Sverige og Brazilien bioethanol på tankstationerne og de svenske busser bruger kun bioethanol? Kan de virkelig v... -
Stil - Jeg troede....
ForumindlægHej. Skal have hjælp til en stil, der skal skrives på denne måde: "Jeg troede at alle folk i lapland hade lapper på tøjet og at alting i tyrkiet var turkist. Jeg troede nøh-landet var et rigtig land, og at manden inde i tv-avisen kunne se, at ejg stadig brugte sut." Så er problemet b... -
fotolkning
Forumindlægplzzzzzz hjælp teksten er ikke særlig lang. Jeg skal giver en fortolkning af teksten, jeg har virkelig problem at forstå teksten rigtig. Jeg har læst den mange gang.Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at fortolke den lidt. Tak på forhånd Terje Nordberg: intelligente mennesker keder sig a... -
Oversættelse
ForumindlægHar 6 sætninger som jeg meget gerne vil have hjælp til at oversætte.. Den gamle mand døde for to år siden. Eftersom han ikke havde børn, søgte man nogle nevøer og niecer til at arve. Der var ikke noget testamente, men han havde en stor formue. Politiet prøvede længe at finde arvinger, men fo... -
Euklids algoritme - bevis
ForumindlægHej, Jeg har følgende opgave "Lad a, b, c, x, y være naturlige hele tal og lad c være andet end 0. Antag at c|a og c|b. ( Antag at c er divisor i a og c er divisor i b) Vis, at c | (ax+by). ( Vis at c er divisor i (ax+by)) Jeg tror det har noget at gøre med euklids algoritme,... -
? I tvivl
ForumindlægHej jeg går i 2.g og har den matematiske linie, men jeg har jeg har det helt vildt svært med at følge med, og synes selv,at jeg er rimelig dårlig! føler tit at jeg har taget den forkerte linie, men nu må i ikke tro, at jeg ikke kan lide matematik, føler bare jeg ikke er god nok. Helt seriøs hvad ... -
Skift af uddanelse
ForumindlægHej Jeg står i den situation at jeg er et par uger fra at afslutte 1.g. Jeg besluttede her i sidste uge efter lang tids tænkning, for at skifte til en erhversskole til efter sommer, da gymnasiet simpelthen ikke er noget for mig. Mit spørgsmål lyder: Er der nogen grund til at afslutte årprøverne... -
Reaktionskinetik og acetylsalicylsyre?
ForumindlægHej kære brugere Jeg er en studerende på HTX som skal til at skrive mit studiretningsprojekt, og jeg kunne godt tænke mig at foretage noget undersøgelse af reaktionshastigheden for hydroliseringen af acetylsalicylsyre (eller dets lignende) under forskellige temperaturpåvirkninger. Jeg har ikke... -
Metoder og teori
ForumindlægHey jeg sidder og forbereder mig på min AT eksamen i morgen. jeg har hørt at der bliver lagt stor vægt på metoder og teori problemet er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal sige om det. mit emne er global opvarmning - om et er menneskeskabt eller naturlig i fagene fysik og historie. i min opgave ... -
Sin og Cos relationerne
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre hvornår det er bedst at bruge cos og hvornår det er bedst at bruge sin, hvis der er mulighed for at bruge dem begge. Der er noget med at man ikke skal bruge en af dem da der findes 2 trekanter eller sådan noget lign. kan bare ikke huske hvordan det lød og hvorfor. Jeg ha... -
HasteR - Syrechlorid?
ForumindlægHey :) -Hvorfor er det at syrechloridet burde give højere temp. end ved brug af selve syren? Den burde jo ikke skulle bruge energi på at afgive sit H eller? -Det ex vi har i vores kopier er at: R-CO-Cl + NH3 -> R-CO-NH2 + HCl Og der står så nedenunbder, at det dannede HCl reagerer med NH3 så ... -
Elefanten i rummet..
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg går pt. ikke i skole, derfor er mit spørgsmål ikke skolerelateret. Vidste bare ikke lige hvor jeg ellers skulle stille det? Hvis siger der er en elefant i rummet, betyder det så ikke at der er noget som man ikke kan tale om - noget som begge ved er der og som er me... -
Kan jeg møde op til eksamen og dumpe med vilje?
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i old i morgen. Det er en sygeeksamen fra sidste år, da jeg blev ramt af langvarig hjernerystelse, og af den grund har jeg heller ikke haft overskud til selv at læse hele pensum op i år. Jeg vil virkelig gerne undgå at sidde til eksamen og få en dårlig oplevelse, fordi j... -
Hvad med sabatår???
ForumindlægHJÆLP! Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal tage et sabatår eller gå dierekte videre til min bachelor uddanelse. Hvis jeg tager et sabatår er jeg bange for både ikke at kunne finde arbejde (ved heller ikke hvad for noget arbejde det skulle være) men jeg er også bange for at ende med a... -
prøve
ForumindlægSkal til prøve i morgen! Kan I fortælle mig hvad er nødvendigt at vide her?? -
Velfærdsstasmodeller
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at skrive lidt om de tre velfærdsstatsmodeller? :) -
er gået i står med oversætte den sætninge
ForumindlægJeg har altid intereseret mig for at spille teater. -
jødernes syn på Jesus
ForumindlægHvem mente/mener jøderne at Jesus er? -
5^?
Forumindlæg5^0,5 Hvordan beviser jeg at det er irrationalt? -
Frigørelse >< Undertrykkelse
ForumindlægMange mener, at kvinder som bærer tørklæde er undertrykte, og at vestlige kvinder er langt mere frigjorte. Men medier og samfund stiller masser af krav til vestlige kvinder om at gå i bestemte typer tøj, fjerne kropsbehåringen mm. - Hvorfor ses det at tildække sig som undertrykkende og det at s...
