Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18421 til 18440 af 117955
-
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
Musik
ForumindlægJeg skal op til musik eksamen vil bare lige høre, hvad man kunne forberede sig inden eksamen? -
SRP - kemi - råd?! :)
ForumindlægHej :) JEg skal i gang med SRP, og har kemi A som det ene obligatoriske fag (går på htx) - der der nogen der kunne give ´mig nogle ideer og råd til hvilket andet fag jeg kan vælge samt hvilke emner der kunne være interessante jeg kan vælge mellem teknik, Biologi, engelsk, dansk, idehist... -
Mikroskopi af en celle?
ForumindlægVi har i biologi fået en opgave, hvor vi skal angive målestok på et billede af en celle fra et mikroskop. Billedet er forstørret 20.000 gange, Jeg skal indtegne målestok på billedet der svarer til længden af 1 mikrometer (um). Men jeg ved ikke helt, hvordan jeg kommer frem til dette.? Nogen d... -
Dumpede
ForumindlægJeg dumpede til psykologi eksamen og skulle bestå for at komme videre på pædagogseminariet. Har nemlig bestået dansk, engelsk og samfundsfag. Det er noget lort og jeg er grædefærdig.. -
Akut hjælp! Matematik opgave.
ForumindlægHejsa! Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Både a og b? Har siddet og knoklet med den i 2timer nu. -
haster skal op kl 12 .30
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Skal op i AT imorgen og har ikke helt styr på det hele endnu. Har koblet dansk og biologi sammen. jeg ved ikke hvordan jeg skal start og hvordan det for går i hos min lærer.. p.s det er åresprøver... har skrevet om aldous huxleys fagre ny verden. -
racehygiejne bio/hi
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om racehygiejne i fagene Biologi og Historie. Der vil være fokus på racehygiejne i Danmark i perioden 1920-1956, derfor vil jeg gerne have lidt litteratur, ideer osv til mit emne, håber at folk kan hjælp. Mvh Dan -
FYSIK A
ForumindlægHej til alle jer derude! Jeg sidder med opgave 4 a og 4b( teegaardens stjerne) i et fysiksæt, men kan simpelt hen ikke overskue hvordan den skal løses. sættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Ud... -
Ti-89 titanium
ForumindlægJeg skal til at bruge min Grafregner til at finde toppunkt og Støttepunkter og lign. men hvordan får jeg den til det?Alle forslag er velkommen.Jeg tror i øvrigt at det er en eller anden instilling for jeg kan godt finde den "knap" jeg skal trykke på men der sker absolut ingen ting!på fo... -
Opgaver med facit
ForumindlægHejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b... -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
24 timer eller 24 minutter?
ForumindlægHvilke eksamener er 24 timers-eksamener, og hvilke er 24 minutter? -
Påvise eksponentielle sammenhænge
ForumindlægHar fået til opgave at "påvise eksponentielle sammenhænge" men er lidt i tvivl om hvad spørgsmålet går ud på? Er der en der gider komme med en forklaring på let dansk da det er et godt stykke tid siden jeg har haft om det. Tak -
Hvor meget vægter mine karakterer?
ForumindlægHej Her kommer en lille forhistorie. Jeg fik 10 i skriftlig og mundtlig årskarakterer på matematik B. Min eksamen(som var i går) gik virkelig dårlig, selvom jeg var op i virkelig nemme opgaver, synes jeg i hvert fald selv. Jeg har aldrig oplevet, at være så nervøs, at jeg ikke kunne holde en bl... -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ... -
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
Hvordan?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvor og hvordan man skal regne sit gennemsnit ud? -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak
