Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18421 til 18440 af 32822
-
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Hvad sigr funktionen?
ForumindlægAf Folkesundhedsrapporten fra 2007, udgivet af Statens Institut for Folkesundhed, fremgår det, at udviklingen i forbruget af antal sengedage for børn under 16 år på danske hospitaler kan beskrives ved funktionen f (x)= -9959x + 650584, hvor x betegner antal år efter 1978. a) Beskriv, hvilken in... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Sammenhængen mellem areal og stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for Sammenhængen mellem areal og stamfunktion. Så skal jeg vel bevise sætningen A'(x0) = f(x0) ikke ? og hvad kunne man ellers ? -
2. ordens differentialligninger og pendulet
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg følger en øvelsesvejledning, som har taget mig lidt af vejen mod udledningen, men jeg kan ikke komme videre fra denne differentialligning: ... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre. Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet, Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium) Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym. Jeg vil vir... -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
differentiering af kvardratrod.
Forumindlæghej. jeg har virkelig svært ved denne opgave. har ingen anelse om hvad for nogle formler man skal bruge til at løse den. så håber der er nogen der kan hjælpe. opg: differentier: f(t) = 331 * kvardratrod t+273/273 -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
trekanter og enhedscirkel
ForumindlægHej alle Kan man bruge en enhedscirkel til at beregne sinus og cosinus til en vinkel for vilkårlige trekanter eller gælder det kun for retvinklede? -
Skifte gymnasium!
ForumindlægNogle der har erfaringer med at skifte gymnasium? Og evt. inden 3.g.Jeg skal selv gå i 3.g på et nyt gymnasium efter sommerferien. Og jeg er liiidt nervøs for, hvordan det kommer til at gå. både socialt - men også med hensyn til pensum osv. -
hurtig hjælp til opgave om ligning.
ForumindlægJeg har en aflevering til imorgen og jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg beregne dette. opgaven lyder.a) En linje l har ligningen 3x-y-4=0 beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen. jeg håber det er nogle som kan hjælpe med en formel eller en forklaring på hvordan man lige gør det. Jeg er ... -
lim f(x)
ForumindlægLadf(x) = (x^2 - a^2)/(x - a) for x ikke lig med a og 0 for x = ahvor a er et tal forskelligt for 0. Undersøg om limf(x) x->a eksisterer. Undersøg om f er kontinuert i a.ER ikke helt sikker på hvordan denne skal gribbes an, så hvis der er nogle der har forslag vil de blive modtaget m... -
Ligning
Forumindlæg10 mønter i sin pung, der er kun 1 og 2,euro'er.1 euro vejer 7,5. 1 - 2euro vejer 7,75.. ialt skal de veje 76,5hvor mange mønter af hver slags har manplease skal aflevere imorn -
integralregning
Forumindlæghej jeg har om partiel/delvis integration... Jeg har tænkt over hvilken integraler der med fordel kan løses med partiel/ delvis integration, og hvilken valg af f(x) og g(x) som er bedst?? Tak // Stasia -
Vektor i potens?
ForumindlægHej, Kan denne løses:(vektor)x^2=(-1,0) -
Leibniz og Newton differentialregning
ForumindlægEr der en der kan forklare meget kort, hvordan Leibniz og Newton lavede differentialregning, og hvordan metoderne var forskellige? -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau?
