Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18421 til 18440 af 33698
-
ekstremumssteder
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men har et eksamens spørgsmål, om jeg ikke forstår. Du skal beskrive hvordan en funktions ekstremumssteder kan beregnes.? Håber der er nogen, som kan svare på det. -
Funktioner.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har lige et spørgsmål. Jeg skal udlede formlen T2= log2/ loga. Vil høre om T2= log2/ loga er det samme som T2=ln2/ lna ? -
Haster! Kapitalfremskrivning?!!
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af kapitalfremskrivning. Er der nogle der har en god forklaring på hvordan man regner med det, så det er nemt at forstå? Skal til Matematik eksame på mandag, og er bange for at trække noget om lige det :/ Hjæææælp! -
Normalfordeling?!
ForumindlægHej alle. Sidder og skal op til matematik mundtlig eksamen i morgen. Men jeg ved stadig ikke hvad normalfordeling er? Er der nogle der kan forklare mig det på en meget børnevenlig måde? På forhånd tusind tak for hjælpen Fie :) -
Bestem længden af en side på Amalienborg
ForumindlægHej, jeg er i gang med en matematik aflevering og er kommet til opgave 4.4. Der står, at jeg skal finde længden på Amalienborg. Er det noget jeg selv skal bestemme eller skal jeg finde mig frem til det på en eller anden måde? Tak på forhånd. -
eksamensopgave
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogle der har nogle gode ideer til et eksamenprojekt i matematik på c niveau??? Jeg er helt tom for ideer og ville gerne have lidt tid til at tænke over det inden jeg skal i gang med det. -
differentialkvotient
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak. -
Det gode liv: Samf. og Mat?
ForumindlægUnder emnet 'Kampen for det gode liv' skal jeg vælge en sag. Jeg ønsker Samfundsfag A og Matematik B og tager imod foreslag med kyshånd :-) -
Variabelsammenhæng
ForumindlægHej allesammen Jeg ville spørge om, der er nogen af jer, som ved hvad denne sætning betyder? --- Gør rede for linæer sammenhæng mellem to VARIABEL? - hvad betyder variabel i matematik? (er det eksempler?? -
f'(2)
ForumindlægHej derude. Jeg er kommet sent i gang med matematikken. Jeg har en opgave som skal afleveres i morgen og jeg er helt blank. Derfor søges alt den hjælp som kan hentes!! Opgaven er vedhæftet! På forhånd tak :) -
Statistik - spredning
Forumindlægskal til mundtlig matematik B, og har spørgsmål omkring emnet statistik, grupperede observationer. hvad betyder spredning? hvad er det man finder ud af ved at beregne spredning..? på forhånd tak... -
Begrebet differential kvotient
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i matematik på B-niveau på tirsdag og sidder lidt fast i de sidste spørgsmål. et af spørgsmålene lyder følgende: Gør rede for begrebet differentialkvotient, men hvordan gør man lige det ? og hvad betyder det ? på forhånd mange tak -
Hurtig Mat hjælp!
ForumindlægHej jeg er i gang emd et matematik opgavesæt. Jeg har dog en del problemer med opg 3 i den vedhæftede fil. Er der nogen der kan hjælpe mig Mange tak på forhånd :) -
Differentialkvotienten og væksthastighed!!!!!! Eksamen i morgen..
ForumindlægJeg har fået følgende spørgsmål til min eksamen i matematik på B-niveau i morgen... Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotient og væksthasikghed... Er fuldstændig blank!! Nogen der kan hjælpe????:) -
fremskrivningsfaktoren og vækstrate.
ForumindlægHej jeg skal lave en matematik rapport og har fået det her spørgsmål. Har lidt svært ved af formulere dette, nogen der kan hjælpe??? forklar hvad der forståes ved fremskrivningsfaktoren og vækstrate? -
tallets kvadrat?
ForumindlægHej alle sammen :) Har lige en matematik aflevering, hvor jeg ikke lige forstår den ene opgave: Hvilke tal opfylder, at når man fra tallets kvadrat trækker tallet, får man 90? på forhånd tak :D -
Dumpe eksamen
ForumindlægJeg ved godt at mange af jer måske ikke kender til svaret, men hvor mange chancer er det man har på lærerseminariet i de 4 år hvis man dumper. Jeg dumpede forleden dag i matematik. -
Eksamens hjælp.
ForumindlægHej. Jeg går på studieskolen, og læser Matematik B niveau, som jeg skal bruge til at komme ind på HA. Jeg har aldrig rigtig sat mig ind i matematik, og det meste af min gymnasietid blev brugt på at have det sjovt. Jeg blev student fra Rungsted Gymnasium i 06, og har aldrig brugt matematik side... -
TI-89 søges! Hurtigt!
ForumindlægHej, Jeg søger en TI-89 / TI-89 Titanium til matematik på A. Er villig til at give 800-900 kr. Helst med alt tilbehør. Min mail: [email protected] -
Alexanders mørke bånd
ForumindlægEr der nogle som har skrevet teori om Alexanders mørke bånd? Som er området mellem den primære regnbue og den sekundære regnbue. Kan man koble noget matematik til teorien?
