Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18441 til 18460 af 325233
-
Polære og upolære stoffer
ForumindlægJeg kom idag til at falde over molekylet H2S i en bog, som skrev at dette molekyle er polært, og jeg beslutter mig for at tjekke efter, og ved at se i mit periodiske system så finder jeg ud af at hydrogen har en elektronegativitet på 2,1 og Svovl 2,5... Mit spørgsmål er så om det ikke er rigtigt... -
Læsning i Dansk
ForumindlægER DER NOGEN DER VED HVAD MAN SKAL GØRE FOR AT OPNÅ BEDRE KARAKTER I DANSK LÆSNING ? -
Polynomiers division
ForumindlægFindes der en generel formel for polynomiers division, eller bliver man nødt til at tage det individuelle regnestykke for sig? -
Hvordan får man 12 i tysk B?
ForumindlægHej SP Hvad skal der til for at få 12 i mundtlig og skriftlig tysk? Jeg ligger på 10 lige nu, men kunne virkelig tænkte mig at komme det sidste stykke op, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal overbevise min lærer om, at jeg altså "fortjener" at få 12. -
Hvor skal der sættes kommaer?
ForumindlægJeg øver mig i denne tid i at sætte kommaer og vil gerne have hjælp til at sætte komma i denne sætning ud fra reglerne om det grammatiske komma: "Tror I ikke at mange der ikke er medlem af folkekirken sammen med slægtninge dukker op til julegudstjenesten?" Er det ikke sådan her? Tr... -
nok med kildekritik og hermeneutiske cirkel?
ForumindlægEr det nok at bruge kildekritik og den hermeneutiske spiral i faget historie? eller er der andre metoder? -
Hvad vil det sige?
ForumindlægHvad vil det sige at det er volumenøkonomisk ? -
reducere udtrykket
Forumindlæghjælp til at reducere udtrykket se bilag -
Ledsætninger og hovedsætninger?
ForumindlægHvordan ved man at det er en ledsætning eller en hovedsætning? -
demokrati
Forumindlæghvordan kan man se at man har demokrati i et samfund? -
Musikforum
ForumindlægHej Studieportalen Hvad med at lave et musikforum? -
Seriøs debat
ForumindlægHej alle. Hvad synes i om denne tekst? Jeg ser frem til en seriøs debat, uden at folk overdriver og er for racistiske. Personligt synes jeg selv at den er kanon fed, men går lidt over stregen. ;) http://youtube.com/watch?v=LJprmaVIgmg : Det Tragisk: At Danmark har så meget men i stadig vil ... -
hormonproduktion
ForumindlægHej!!Jeg er ved at lave opgave i biologi om hormonet cortisol.... er der nogen der kan fortælle mig hvorfor cortisol-konc. er højest hen ad morgenen?? Jeg har ledt alle vegne, men kan ikke rigtig finde et svar... Kan nogen mon hjælpe?? -
Rejser
ForumindlægVi har fået en stil om hvad, hvor vi skulle skrive om, hvordan det var at sejle med et krydstogtskib fra det 19 århundrede. Kunne I give mig nogle ideer til, hvad der sker på sådan et skib bl.a. spændende, trakisk, dramatisk og sjovt. -
vektorer...
ForumindlægHejsa! Håber der er nogle der kan give mig et hint til hvordan jeg finder vektor a og b, når jeg kender længeden a=2 og længden b=5. Desuden vides det at skalarprod. er a*b=7.Nogle der har nogle ideer? -
Antisymmetrisk og Transitiv
ForumindlægHejsa, E hurtigt spørgsmål: Hvis noget er transitivt er det så også antisymmetrisk. Prøvede at lave en transitiv matrix, som også blev antisymmetrisk. Er der nogen der ved om det er et tilfælde eller om det virkelig forholder sig sådan ? På forhånd tak. -
Lommeregner!!!
ForumindlægJeg har et stort problem med min TI-83 Plus.Jeg kan simpelthen ikke få slette nogen filer jeg har lagt ind i arkivet. Jeg ved godt hvordan man gør, men når jeg prøver at slette netop de filer sker der intet. -
x
ForumindlægHej :) jeg skal regne følgende ud, for f(x)=b*a^x : y=254. 254=29*1,154^x 254:29=1,154^x ... og hvad gør jeg så for at isolere x ? -
HJÆLP!
ForumindlægHej alle Er kommet ud for dette meget uheldige problem, at der hele tiden kommer reklamer frem på min macbook. Hvis jeg klikker på noget åbner den en ny fane med reklame! Er der nogle der ved hvordan jeg får dette væk? Håber der er nogle der kan hjælpe :) -
Tilføj opgave
ForumindlægHej...Jeg har en masse opgaver, som jeg egentligt gerne ville dele ud af, men hver gang jeg prøver at tilføje en opgave, udfylder jeg felterne og til sidst trykker tilføj, får jeg altid en fejlmeddelelse...nogen der kan hjælpe mig??
