Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18441 til 18460 af 48240
-
Dannelse af ester med duft af æble
ForumindlægHej kære folk, Så er den gal igen, og jeg kunne godt bruge noget hjælp! Jeg skal opskrive et reaktionsskema i strukturformler for kondensationsreaktionen for dannelsen af ester, som dufter af æble. Jeg er med på at dannelsen af ester er: carboxylsyre + alkohol <--> ester + vand. Men jeg ... -
Biologi A eller B? Er det en fordel?
ForumindlægHejsa Jeg er p.t igang med HF, og vil gerne læse videre til Bioanalytiker. Jeg har Biologi på B som valgfag næste år, men vi har lige fået muligheden for at tage b+a sammen, dog 5 timer mere ugenligt. Jeg har ikke brug for biologi på A for at komme ind som Bioanalytiker, men jeg har en meget sto... -
Faglige ord til NVG
ForumindlægSom overskriften hentyder, leder jeg efter en liste eller bare nogle gode fagord til NVG Tak på forhånd -
Organisk stof
ForumindlægHej, nogle der vil forklare mig hvad et organisk stof er? tak på forhånd -
reaktionsentalp
ForumindlægHej:) Hvad er helt præcist forskellen på entalpiændring og standardentalpiændring? De viser jo begge om det er en endoterm eller exoterm reaktion Tak på forhånd! -
Dumpet eller bestået??
ForumindlægHar man dumpet hvis man fik 02 i års karakter skriftlig matematik men 00 i prøven? -
Fedt der blev ikek oprettet et Bio B hold! :-(
ForumindlægJeg sidder her og er dybt skuffet over at vores gym ikke g´har været i stand til at at stable et bio b hold sammen :-( Det er en af mine stærke sider og havde eller set frem til at skulle have Bio B næste år, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre.. En af mine andre stærke sider, Kemi, har jeg v... -
Gode fysikbøger - Gym, STX, og grundskole niveau?
ForumindlægHej, Hvilke fysikbøger kan i anbefale til selvstudie både til Grundskole og GYM /STX Niveau? Jeg har hørt om disse bøger men ikke set indholdet og ved derfor ikke om de er gode til sevlstudie. Orbit C, B A Grundlæggende fysik - Erik Øhlenschlæger Gyldendals små opslagsbøger Fysik/Kemi H... -
Hvorfor skal et thesis statement ikke være et statement?
ForumindlægSom jeg forstår det, bør et thesis statement være den påstand, som en argumentative essay prøver at overbevise læseren om, formuleret præcist som den sidste sætning i en tragtformet indledning, der tager stilling til emnet. Altså noget alla: There is a fine line between science and snake oil; s... -
Eksportingeniør - hvordan er uddannelsen
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer at læse til eksportingeniør, jeg opfylder alle adgangskrav og har også gennemsnittet. Jeg har læst HD på CBS, som ikke helt var mig, da det var for kedeligt. Det var en økonomisk retning og jeg kunne godt tænke mig at få blandet økonomi sammen med noget andet interr... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Bioanalytiker
ForumindlægJeg har planer om at søge ind som bioanalytiker efter endt gymnasie tid, men kunne se på www.ug.dk, at de ikke kører efter kvote systemet, og er så i tvivl om hvordan jeg finde ud af hvad gennemsnittet osv. skal være.. Skal man ringe derind, eller er der nogen der ved om man kan se det et eller a... -
Fejltagelse.
ForumindlægJeg har valgt Matematik A, Biologi A og Idræt B. Jeg vil gerne studere medicin, men har fundet ud af kravene er Matematik A, Fysik B og Kemi B.Kan jeg på nogen som helst måde studere medicin med denne her studieretning? - Hvis jeg nu opgradere fysik til et b-fag og vælger kemi på B-niveau i valgf... -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej.. jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilke gymnasium der passer bedst til det jeg vil.. Jeg tænkter at jeg i fremtiden vil noget med medicin.. altså så det er noget med matematik, engelsk , fysik kemi osv.. ville det være bedst hvis jeg tog stx, eller htx? og hvis jeg vælger den studie retnin... -
Analyse af hindbærsnitter?
ForumindlægNogen der har trukket hindbærsnitter til dansk eksamen? hjælp mig -
Link til tidligere eksamenssæt??
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? -
Delkonklusioner - i punkter?
ForumindlægSvarene på problemstillingerne, er de såkaldte delkonklusioner. mit spørgsmål er bare, må disse delkonklusioner gerne stå i punkter, eller skal de være en sammenhængende tekst.. Bør man gennem "guldkornene" til mundtlig eksamen?? -
Fuld pensum???
ForumindlægHejsa, kan det passe hvis man er ved 15 timers fravær i et fag at man så skal op til eksame i de fag man afslutter i år? jeg er en 2.g'er nemlig.. på forhånd tak -
Haster - Iongitter
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak -
programmerings rapport
Forumindlæghei alle sammen.. hvordan laver jeg bedste mulig rapport til eksamens projekt i programmering C og hvis du har nogen ideer om den mundtlige fremlæggelse vil jeg meget gerne høre om.. mange tak ;)
