Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18441 til 18460 af 31730
  • Angående pensum

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er der nogen, som kan fortælle mig hvad pensum på matematik A i 2g er.? altså hvilke emner skal man have gennemgået undervejs i 2g, hvis man har Mat på A? kunne i evt. skrive dem op, hvis du/i vidste det? Jeg siger: På forhånd tak fra mig :)
  • den deduktive metode

    Forumindlæg
    Hej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq
  • Reducer

    Forumindlæg
    Heey alle sammen .. Jeg er lige i gang med en afleveringsopgave i matematik, som ser sådan ud: 8a^3*b*a^-2/(2*b)^2 Er lidt på bar bund, så ville være dejligt hvis der var en som kunne hjælpe mig i gang? Tak på forhånd :D
  • Bestem differentialkvotienten for f(x)=1/x

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i mundlig matematik, og har fået et spørgsmål som lyder: Bestem differentialkvotienten for f(x)=1/x. Kan det virkelig passe jeg kun skal bestemme, uden at udlede? Det er Mat - A.
  • FIND VÆKSTRATEN (:

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556
  • Udled vha af tretrinsreglen..

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke ved helt hvordan jeg skal håndtere: Det lyder: Udled vha tretrinsreglen differentialkvotienten for f(x)=ax^2 Håber nogle kan hjæpe :) hilsen mig
  • FIND VÆKSTRATEN

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556
  • Dm og Vm og faktorisering..

    Forumindlæg
    Hej :) Sidder og skriver emneopgave om andengradspolynomier.. Jeg går på HH 1.år og har matematik på b-niveau. Håber I forklare mig lidt om definitionsmængde samt værdimængde.. Og hvad er formålet med faktorisering? Og det sidste.. Jeg skal forklare i ord hvad en fortegnsundersøgelse er. Det ...
  • Bøger på Ingeniørhøjskolen i københavn

    Forumindlæg
    Hejsa, Er der nogen af jer der ved hvilke matematik bøger man bruger på ingeniørhøjskolen i københavn på bygningslinjen eller har set et sted på nettet hvor det står ? Jeg kan ikke umiddelbart finde det på IHKs hjemmeside.... på forhånd tak
  • RUC bachelor ad.

    Forumindlæg
    Hej, når der nu står "Fag med yderligere adgangskrav i form af gymnasiale fag"- indepå RUCs hjemmeside betyder det så at fx. matematik B skal være bestået mens man går i gymnasiet, eller kan man godt tage det som enkeltfag på vuc efter?
  • HTX 1-10

    Forumindlæg
    Nu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D
  • Ft=m*g

    Forumindlæg
    Hej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..?
  • Noter til eksamen søges..

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der har lavet oversigt over diverse emner til 1- årigt matematik A-niveau, som er brugbart til eksamen. Så er jeg intresseret i dem. Hvordan vil eksamenspørgsmål lyde og andre god råd til mat A mundtlig eksamen. Tak på forhånd!
  • Prøver igen

    Forumindlæg
    Må have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f.
  • eksamens-spørgesmål

    Forumindlæg
    hej, jeg skal til ekasamen i matematik A niveau og kunne godt tænke mig en hjemmeside (el. noget) hvor man kunne finde alle de mulige spørgesmål man kunne komme op i indenfor et givent emne. altså alle de spørgesmål jeg kunne trække indenfor fx vektorer, integralregning, rumgeometri ... på f...
  • hvordan omskriver jeg disse til potenser?

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg sidder her med en aflevering i matematik. Jeg mangler sidste opgave men kan simpelthen ikke finde ud af det. Håber i kan hjælpe mig på vej :). Jeg har vidst nok fattet den første men ikke de andre. :) På forhånd tak! Potenserne er vedhæftet :)
  • Optimeringsopgaver

    Forumindlæg
    Jeg sidder og prøver at løse nogle opgaver om optimering. Det hadler om bog Eksamensopgaver i matematik (mørke blå): 5.025, 5.038, 5.039, 5.046, 5.064 En der har lavet disse opgaver eller kan hjælpe med disse? På forhånd tak for hjælpen
  • aflevering

    Forumindlæg
    vil der ske noget hvis man glemmer at aflevere 1 matematik aflevering ud af de 25 man har på hele året? Udover at få fravær. Men man vil veil ikke få problemer med at få lov til at komme op til eksamen?
  • Alkohol: Mat+Bio

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag?
  • vektor

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h...