Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18461 til 18480 af 158923
-
Opgavesæt i fysik
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve i skriftlig fysik om nogle dage og vil derfor gerne øve mig på nogle opgaver fra gamle eksamenssæt. Dog kan jeg ikke få adgang til nogen af sættene, heller ikke gennem EMU. Er der nogen, der ved, hvordan jeg får adgang til dem hjemmefra. -
Rabarbersaft og nonoxal
ForumindlægHej jeg sidder med eksamenssættet fra maj 2007, som også kan findes på linket: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060901_vejlopgave_stx_071_kemiA_saet1.ashx Jeg er i gang med opgave 4, men er desværre gået i stå ved delspørgsmål e, så jeg håbede på, at i kunne hjælpe ... -
Navngivning af aminosyrer
ForumindlægHej, jeg vil gerne hørre om man godt kan navngive et molekyle med en del bindestreger imellem? fx: 4-oxo-4-hydroxy-1-aminobutansyre. Det lyder lidt langt men det er noget fra opg. 2 d i eksamenssættet fra maj 2014: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%2... -
Valg af uddannelse
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående udannelsen erhversøkonomi med tilvalg. Jeg har i lang tid overvejet et økonomi-relateret studie, men ville til gengæld høre hvor svær matematikken er? Og hvor meget den fylder i udannelsen? Hvis der er nogel som har erfaring edm udannelsen, vil jeg også gerne... -
Hjælp til opgave besvarelse! Haster
ForumindlægHej Alle, jeg ville lige høre om der nogle af jer som har lavet opgave 2 Andemad som er fra eksamenssættet 2016? spørgsmålene lyder således: Andemad opgave 2. 1. Giv forslag til, hvorfor det kan være en konkurrencmæssigt fordel at leve i vandoverfladen? 2. Afbild resultaterne for akvarium 1 ... -
Andengradsligning
ForumindlægDer er givet en ligningen : ax^2 + 4x + 2 = 0 a) bestem diskrimanten for denne andengradsligning. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det når jeg ikke kender a - skal jeg isolere a? Har gjort sådan her indtil videre: a = -4x -2/x^2 => a = -4 -2/x Er det rigtigt? og i så fald, hvorda... -
Bestem flyrutens samlede længde.
ForumindlægBestem flyrutens samlede længde. Kangerlussuaq befinder sig i punktet K og Nuuk i punktet N. Den korteste afstand mellem de to byer er vist med rødt og flyrutenKPQN, vist med sort, kan ses tegnet ind på kortet på figur 2. Følgende afstande og vinkler på ruten er givet. Alle afstande er angivet... -
Retvinklede trekanter, eller?
ForumindlægHej. Jeg går på 1. år på HTX i Esbjerg og har haft om Sinus cosinus tangens og pytagoras, så giver vores lærer os en aflevering hvor vi skal bruge matetmatik fra retvinklede trekanter til at løse opgaverne. -
Reduktion af bogstavudtryk?
ForumindlægHeysa! Jeg er lige startet på HTX og ramler allerede ind i noget jeg simpelthen ikke kan få til at gå op. Jeg har følgende opgaver: a) 5a-{-[(-3a+2b)-4b]+[-7a-(a-b)]-3b} b) 4c-{(-6d-3c)-[(-8c-11d)-5c+9d]} Nogle der kan hjælpe mig? - Jeg kan bare ikke få dem til at passe til deres fac... -
Reducér
ForumindlægHej med jer! Jeg sidder med dette matematik stykke: Reducér (a+b)(a-b)+b^2 Jeg har fuldstændig glemt hvordan fremgangsmåden er, nogle der kan hjælpe? :-) -
Lav karakter SRP?
ForumindlægHey SP Jeg fik SRP karakter igår - et 4 tal hvilket jeg synes er en anelse for lidt. Er der nogen herinde der ville kigge opgaven igennem og give deres mening om karakteren, inden jeg går videre med den til diverse lærere osv.? Det ville jeg sætte meget stor pris på. Hilsen Niclas Min prob... -
Landsgennemsnittet for gymnasier
Forumindlæghej, er der nogen som ved hvad landsgennemsnittet er for de gymansielle uddannelser? det er ikke noget der skal bruges til noget, vil bare gerne se hvor jeg ligger i forhold til snittet. Regner med jeg kommer til at ligge på 9,2 held og lykke til dem der stadig mangler eksaminer -
Naturgeografi eller informatik?
ForumindlægKan nogen forklare noget om forløbet med informatik på c, da jeg ikke ved hvordan det er, og skal vælge imellem det eller naturgeografi -
2-årigt mat?????
Forumindlægjeg er en matematisk 1.g'er der gerne vil have matematik på højt niveau.Men jeg står lidt i et dilemma:Jeg kan enten vælge matematik på et, eller to-årigt højniveau.Lige meget hvad jeg vælger kommer der til at stå det samme på eksamensbeviset. jeg har hørt at man går mere i dybden, og koncent... -
1. klassesmatematematik
ForumindlægEr der nogen, der tilfældigvis ved, hvad man lærer i 1. klasse i matematik? Addere og subtrahere ved flere cifre? Eller er det stadigvæk farvelægning af diverse mønstre...? -
løsning til differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig svært ved opgaver der ligner nedenstående opgave? Nogen der kan vise mig fremgangsmåden og eventuelt hjælpe med at løse den? - Hviad er løsningen til differentialligningen: y'+(1+x)y=2xe^-x og y(0)=1 Takker på forhånd -
Analyse af myonens levetid
ForumindlægHej! Jeg er gang med at skrive SOP om den specielle relativitetsteori og har lavet et forsøg om at finde Myonens levetid. Men desværre har jeg svært ved at skrive den analyserende del fordi, kort sagt, jeg forstår simpelthen ikke det data jeg har fået. Derudover ved jeg ikke hvad jeg skal bruge ... -
Opgaver med potenser
ForumindlægJeg er næsten lige begyndt i 1.g og er allerede godt i gang med matematikken, men jeg er gået lidt i stå. Opgaven lyder: Skriv på formen a^n eller a^n * b^m a) a^1/2 * a^1/3 * a^1/6 Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre med a'erne - skal jeg bare gøre, som jeg ville have ... -
Et godt emne til studieretningsprojetk? fys, mat, kemi
ForumindlægHej Allesammen :) Da der nu pludselig ikke er særlig lang tid til, at jeg skal påbegynde mit studieretningsprojekt, så håber jeg lidt på, at der er nogen i dette forum, som har lidt bedre fantasi end jeg, og som kan komme på nogle inspirerende emner. :) Jeg har Mat A, kemi A og fysik B i min stud... -
Differentialregning i kemi
ForumindlægHvilken sammenhæng er det mellem kemi og differentialligninger i matematik?
