Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18461 til 18480 af 158493
-
hjælp..
Forumindlæghvordan kan man isolere a her 6 = ln(1/2) : ln (a) -
Supplering
ForumindlægHej Hvor kan man supplere matematik og hvad skal man vælge sted efter ? Har hørt man både kan på DTU og VUC. Har haft matematik-A men er meget dårlig til det. Burde jeg supplere fra 0-A eller B-A. HAr kigget på DTUs hjemmeside hvor man ka supplere fra B-A, men vil det så sige at de regner med at ... -
finde længde af vektor uden punkter
Forumindlægjeg skal bestemme længden af vektor b, men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre... se vedhæftede fil -
Længde og overfladeareal på funktion
ForumindlægJeg har en funktion som ser følgende ud:0.0216667*x^2-2.9833333*x+100Hvis funktionen så går under x-aksen ved x=?,y=0, og kommer op igen til y=0,x=80. Hvordan regner jeg så overfladearealet ud på det stykke som går under, hvis jeg har en omkreds på 2*pi*?og 2*pi*100?Er det den gennemsnitlige omkr... -
Trekanter
Forumindlægto trekanter ABC og A?1B?1C?1 ?er ensvinklede. Det oplyses, at a= 20, c=45, b1 = 90 og c?1??=135 -
Erhversfaglig?
ForumindlægEr en erhvervsfaglig uddannelse sådan noget som hhx eller htx? -
Noter til Samf - B?
ForumindlægNogle der har nogle noter til Samfundsfag B - HTX? -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skr. matematik, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af: Forkort brøken: b(a2+2a+1) / a+1 Håber nogen kan vise en udregning - På forhånd tak :) -
Skal jeg betale SU tilbage?
ForumindlægJeg studere fysik og matematik på gsk.Jeg vil gerne fravælge (droppe) fysik, så jeg kan holde fokus på matematik. Jeg har lige fået udbetalt SU for en uge siden og jeg bruger pengene til at betale husleje. Skal jeg betale SU tilbage for november måned, hvis jeg dropper fysik idag? -
SRP - lægemidler
ForumindlægEr så heldig at jeg skal starte på min SRP her på fredag Det er på HTX - har derfor kun 1 uge. Har valgt at forbinde fagene Kemi A og Dansk A og her har jeg valgt at skrive om emnet Paracetamol (det aktive stof i panodil osv). Ville sådan set bare høre, om der var nogen af jer der havde forslag t... -
Spansk på gymnasiet???
ForumindlægHejsa :) Jeg vil efter 10 klasse have spansk på gymnasiet, uden jeg har haft det før, så jeg ikke behøver og tage tysk på gym, burde dette være muligt? Har gennemført 3 års undervisning i tysk, og har også valgt det fra i 10 klasse.På forhånd tak! -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
SÆLGER TI-nspire CAS
ForumindlægJeg er færdig med matematik så har ikke længere brug for min TI-nspire CAS. Den har kun været brugt til et par eksamener og er kun 3 måneder gammel. Pris: 800 kr. -
Vektor
Forumindlæghej jeg sidder fast i opgaven og er ikke den bedste til matematik, er der evt nogle som kan hjælpe mig. jeg har lavet opgave a mange tak på forhånd -
Rente
ForumindlægHvordan skal a laves? -
Hvornår får man -3 til skriftlig eksamen
ForumindlægHej venner: Til årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 mundtligt. Grunden til jeg henvender mig til jer er, kan man få -3 til skriftlig eksamen og hvornår kan man risiker og få det.. Det drejer sig om Matematik A -
Cosinusrelation - Hvordan isolerer man en side?
ForumindlægMin opgave lyder således: I trekant ABC er vinkel A = 26,1 grad, AC = 5 og BC = 3. Vinkel C er stump. a) Bestem vinklerne B og C b) Bestem AB Vælger så at sætte dataene ind i cosinus relationen således: 3^2 = AB^2 + 5^2 -2(AB*5)*cos(26,1) Men hvordan isolerer jeg AB? Eller gør jeg noget hel... -
er det rigtig?
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter A(4,2), B(12,8), C(9,14) a. Tegn i et koordinatsystem en skitse af trekanten(har jeg gjort er temmelig let:)) Bestem arealet.. her har jeg beregnet determinanten af AB og AC og for at det giver 66 derefter ganger jeg det med 0,5 da det ... -
Kortfattet gennemgang af differentialligninger og uddybning af forberedelsesmaterialet?
ForumindlægJeg er selvstuderende og har slacket lidt af på disse 2 emner, og min skriftlige eksamen ligger her den 24. maj. Jeg har desuden en opmærksomhedsforstyrrelse. Forklaringerne i min bog er meget lange og opbygger ikke et ordenligt fundament før den begynder at smide eksempel efter eksempel i hovede... -
Kan jeg få snittet?
ForumindlægHej SP, Min drøm er at komme ind på medicinstudiet, men jeg er bange for, at jeg ikke kan få gennemsnittet. Jeg går i 3g, og i 2g fik jeg et snit på 11 i de afsluttende fag. For ikke så langt tid siden fik jeg mine standpunktskarakterer; Matematik A; 12 / 10 Fysik B; 12 / 10 Dansk A...
