Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18461 til 18480 af 31730
-
Løsning af differential ligning
ForumindlægJeg har siddet og bøvlet lidt med Opg 5 fra 1-årigt Matematik A-niveau 2006-8-1v , hvor jeg skal finde en løsning til diffenretial ligningen dy/dt=-3,5*kvrod(y) er der nogen der kan hjælpe mig? -
Brug af Excel i Chi-i-anden test??
ForumindlægHej! Nogen, der kan hjælpe med opgave 2? Jeg har ingen idé, hvad jeg skal, og hvordan jeg skal løse opgaven. Jeg har aldrig været skarp til Excel, og nu skal jeg bruge det i en matematik opgave. Selve opgaven i Word-programmet er vedhæftet. -
Opgave
ForumindlægJeg uploadede for en måned eller to siden en opgave (matematik). På min profil under opgaver står der: "Viser: 1 til 1 af 1 |" - men opgaven er der ikke. Den må vel være accepteret siden der står 1. En fejl, eller? -
privatlærer
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! eller min email : [email protected] -
Lektierhjælper!
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! -
hjælp
ForumindlægHej sidder med en matematik opgave, jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal tegne graferne for funktionerne f(x)=x2, x≥0 g(x)=√x , x≥0 Er der nogen som kan forklare hvordan jeg skal lave det? Mange tak :) -
hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.
Forumindlægjeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd. -
Ligning for en tangent
ForumindlægHey alle :) Jeg er i gang med en matematik aflevering og er gået i stå med en opgave. Håber nogle er jer kan hjælpe... Opgaven lyder således; Bestem en ligning for en tangent til funktion punktet (9,f(9)) -
Karakterer
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
Hjælp til en opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med en matematik opgave på B niveau og den driller lidt. Det er lidt pinligt men håber meget jeg kan få noget hjælp. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven, og har prøvet at lave en model over problemet Håber der er en der har tid og lyst til at hjælpe mig :D -
karakter
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
Pointsystem
ForumindlægHej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kunne godt bruge noget hjælp inden eksamen, som ligger den 16/6. Hjælpen består i hvordan man skal formulere de forskellige ting. Er der nogen der kan anbefale en "hjælper"? Venlig hilsen Denise -
Ophører på Studieportalen
ForumindlægFor en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing. -
Polynomiers division
ForumindlægJeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen -
Gør rede for sin, cos og tan
ForumindlægHej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det? -
Ang. årskarakter
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg har lige fået mit eksamensudtræk på 3.htx, samtidig med mine årskarakterer, hvor jeg har fået 5 i mundtlig matematik, men da jeg ikke skal op i det til eksamen, kan jeg så alligevel godt bestå studenter-eksamen? -
3. gradspolynomier?
ForumindlægJeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte. -
Stået Studentereksamen
ForumindlægHej, Kom til at tænke på en ting angående de mundlige eksamener, hvad sker der hvis man ikke består f.eks. dansk mundtlig eksamen eller matematik mundtlige, altså får under 6, hvad betyder det så egentlig, kan det forhindre en i at få sin studentereksamen ? -
Faktorisering af polynomier
ForumindlægHejsa :) jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal faktorisere disse to polynomier: f(x) = 3 x^2 + 6x - 24 g(x) = x^2 - 4 Er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe lidt her? :)
