Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18501 til 18520 af 46276
-
Hjælp til stil (ideer til emne og handling)
ForumindlægHej allesammen som i kan læse i overskrift skal jeg lave en Engelsk stil og det skal være en gyser, men så kommer det store problem jeg har virkelig ingen idé om hvad den skal handle om.. Så tænkte om i havde nogen gode ideer? -
Hjælp hvad er overfladeafstrømning?
ForumindlægNu har jeg søgt, søgt og søgt, men uden held. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad overfladeafstrømning er. Og hvad vil øge eller formindske disse overfladeafstrømninger. Håber nogle kan hjælpe. -
nogen der kan forklare mig "the iceberg principle"
Forumindlægtjahh spørgsmålet står ovenfor. Vil i ikke være søde og hjælpe mig mig, da jeg skal op imorgen.. please -
Gode emner til SSO i tysk.
ForumindlægHej.Jeg kunne godt bruge nogle gode ideer til emner til SSO i faget tysk. Eventuelt en tekster eller flere tekster, der kunne relateres til Freuds psykoanalyse. Derudover kunne det også være noget i retning af en spændende forfatter. Jeg ville dog meget gerne undgå tekster der omhandler 2. Verden... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej jeg ville være rigtig glad hvis nogle vil læse og evt. rette min stil og give en vurdering (karakter)og evt. skrive hvad der kan forbedres. På forhånd tak:\n\nOnce upon a time\n\nOnce upon a time before the title even was mentioned, before the dawn of justice and the bravery of heroes. The wo... -
Udregne gennemsnit?
ForumindlægI forbindelse med den nye reform er det noget med, at karaktergennemsnittet udregnes anderledes i forhold til før. Det er noget med at A-niveau vægter 1,5 , B-niv 1,0 og C-niv 0,5.\nGælder det også for standpunktskarakterer (eller hvad det nu hedder), altså de karakterer, man får midt på året? -
Oversættelse
ForumindlægNogle der er friske på at se min spansk oversættelse igennem?\n\nDen danske tekst:\n"La composicíon" foregår i Chile en måned efter militærkuppet d. 11 september 973. Den chilenske militærjunta fortsætter med at udspionere folket for at finde sine fjender. Derfor er Kaptajn Romo kommet ... -
SSO opgaver
Forumindlægheyzaskal skrive SSO om Archimedes. Ved ikke præsicst hvad det skal være om, så ville hører om der er nogle som vil deles deres SSO med mig så jeg kan få nogle ideer?send den til:[email protected] -
Højniveaufag
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg går pt i 2.g og har lige haft studievejledning om valgfag i 3.g. I forbindelse med det, fik vi at vide, at det er muligt at få 4 højniveaufag, hvis det passer med skemaet (altså hvis fagene ikke ligger oven i hinanden).Jeg har på nuværende tidspunkt matematik på A-niveau (3-... -
Komplekse tal
ForumindlægHej er i gang med at skrive SSO om komplekse tal.I min problemformulering står der (selvfølgelig) at jeg skal indføre de komplekse tal men hvor meget vil det egentlig sige?Hvor meget skal man tage med vil I mene.Kom med nogen bud da jeg er kommet lidt i tvivl om det.MvhMig -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i skriftlig fremstilling. Hvordan plejer det at være? Man vælger et oplæg og er der så nogle spørgsmål til alle dem el. hvad? Er helt vildt forvirret. -
world trade center
Forumindlæghej har nogle spørgsmål om worl trade center 1 spg Hvordan reagerede/påvirket George bush med world trade center? 2 spg Hvad er der blevet gjort for fred indtil videre, og har det virket? 3spg Hvad ville George bush med krigen? (afghanistan) 4 spg hvordan reagerede medierne?? -
The Red Line (analyse og fortolkning)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå The Red Line. Hvad er det forfatteren vil frem til? -
2sek
ForumindlægEn eneste oversættelse:1) Elementens placereing ser man når laver det gyldne snit.Og det ses tydeligt, når man først kigger på læreren, derefter pigerne, og til sidst Billy, da han står på den anden side.1) You can see the postition in the element when you make "the golden cut."And it s... -
sonnenbrand
ForumindlægHej...alle.... -
Hvornår levede Homer?
ForumindlægHvornår mener man at Homer levede?? Jeg har om Iliaden, og hvis jeg trækket den skal jeg fortælle om hvornår den er skrevet under min præsentation... Den er nedskrevet af homer omkring 500 tallet, men skildre den trojanske krig som foregår omkring 1200tallet i den mykenske tid... Er dette ikke ko... -
2 hurtige spørgsmål
ForumindlægHvordan lang tid tager før Odysseus vender tilbage til Ittika?Er Odyssén fra geometrisk eller arkaisk tid? -
Valgfag b-niveau?
ForumindlægHej.Ville lige høre, om hvis nu jeg valgte psykologi som valgfag, på b-niveau, kunne jeg så i fremtiden søge ind på universitetet, og studerere psykologi?Eller sprogvidenskab..Mit spørgsmål er så mest, til om jeg kan studerere psykologi på uni, i fremtiden hvis jeg har det som valgfag, på bniveau... -
Nazisme
ForumindlægJeg skal lave en fremlægning på et par min. om nazisme. jeg har kigget en masse og søgt en masse på google jeg ville bare lige hører om i har noget interessant som jeg ikke har set. -
Hjælp til Ghost story
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne her Ghost story?
