Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18501 til 18520 af 102572
-
karakter spørgsmål
Forumindlæghej, hvis man f.eks. i 1g. har haft kemi på C og i 2.g vælger det på B, kommer årskarakteren i kemi fra 1g. til at tælle med i snittet? -
Vektorer / Oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og læser fra engelsk matematik bog og har danske notater, og er nu kommet helt vildt i tvivl! "Position Vector" på engelsk, er dette det samme som stedvektor? eller retningsvektor? Eller er sted- og retningsvektor to forskellige helheder?? Er snot forvirret! På forh... -
Hvordan finder jeg 100% hvis 17% udgør 34 kr?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige brug for lidt hjælp med min matematik som jeg desværre ikke er helt skrap til :). Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan regne ud hvad helheden (dvs. 100%) er hvis 17% udgør 34 kr? Ps. Jeg går i 7. klasse ;). -
Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner
ForumindlægGodaften der ude.. Jeg sidder og skal til eksamen i mundligt matematik på b imorgen og har problemer med dette ene spørgsmål: Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner.. Jeg forstår simpelhen ikke hvad det er de skriver i bogen, da jeg er ordblind.. Håber der er en der kan hjæ... -
Optagelsesprøve!!!!!!!!!!
ForumindlægHej Er der nogen der har været til optagelsesprøve på katedral gymnasium. Gymnasium og HF Kursus Odense Katedralskole Jernbanegade 34 5100 Odense C Var det svært? Hvordan foregår det til prøven? Kan man forberede sig til prøven? Tak på forhånd!!!! -
Kompartmentmodel for enzymkatalyseret reaktion
ForumindlægHej, kan det passe at kompartmentmodellen for en enzymkatalyseret reaktion ser ud som på det vedhæftede billede? På billedet står s(t) for substratfunktionen, e(t) for enzymfunktionen, c(t) for enzym-substratfunktionen og p(t) for produktfunktionen. Tak på forhånd. -
Andengradspolynomie og diskriminanten
ForumindlægJeg er i gang med denne matematikopgave, som jeg ikke kan få til at hænge sammen. Jeg er i gang med, at udregne diskrimanten for parablen, men da "a" er x, hvordan kan den så udregnes? d = b2 − 4ac ⇔ 22 - 4 · x · (-3) ⇔ __???__ -
Why MEDICINE at KU???
ForumindlægHey. ALle gym. elever og folk fra videregående uddannelser. Hvis nogle er jer ved nogen om medicin eller selv har overvejet det, så må i gerne kommentere lidt på nedenstående...Jeg er en matematiker i 2.g. Der er rigtig mange fra min klasse, som gerne vil læse medicin ved Københavns Universitet. ... -
2003 Exam: "The Juggler"
Forumindlægheja.. hvad synes I andre 3.g'er om denne novelle? jeg synes selv at den var superfin. tror I at det er iorden at lægger den herud nu? bliver det ikke regnet for snyd, hvis en af censorne pludselig falder over min stil herinde?.. skriv lige tilbage.. -
spørgsmål om Gymnasiet..
Forumindlægheej jeg skal starte på et gymnasium og kunne godt tænke mig at vide noget om lektier og hvor meget tid man har til at være sammen med venner og familie.. hvilke slags lektier får man for? hvor meget skal der afleveres? håber i vil svare... -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
Hjælp til eksamensopgave
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i skriftlig mat A i morgen, og sidder og øver mig på nogle eksamensopgaver. Jeg er så gået i stå i opgave c, som lyder således: Bestem længden af linjestykket PQ. Er der nogle, som kan hjælpe mig? Opgaven er vedhæftet som billede :) -
Modellering af variabelsammenhænge
ForumindlægHar brug for hjælp i opgave 8 c: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx -
Reducering
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor jeg skal reducere følgende udtryk: a) 4,6a - a b) a + 7,6a c) y - 0,21y d) 1,08n - n Er der nogle som kan forklare på skrift, hvordan man løser disse opgaver fra a til z? -
Logik
ForumindlægHej Jeg skal ved resolution give et direkte og indirekte bevis for det logiske argument. Jeg omskrevet præmisserne til konjuktiv form, som var en af opgaverne, men er gået i stå ved det direkte og indrekte bevis. -
Problemer med aflevering (integral regning)
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, hvor jeg har rimelig mange problemer med integral regning.... Jeg kan ikke se om der skal bruges delvis integration eller substitution... Det drejer sig om syv integral stykker: a) Integralet af:(sinx+cosx/cosx)dx b) Integralet af:(e^kvadratrod x/kvadratrod x)dx ... -
3 g's opgave
ForumindlægHej!!Jeg skal snart til at finde emne til min opgave, jeg tror at jeg vil skrive om islam eller noget i den retning..Spørgsmålet er bare..hvordan bygger man en 3 g's opgave op??Er der nogen lagt ud på studi.dk..for jeg kunne ikke finde nogen..!!på forhånd tak for hjælpen:) -
SSO?????
ForumindlægHvad er SSO synes der står rimlig meget om det men fatter ikke hvad det er? er jo os lig begyndt på gymnasiet...... for ½ år siden!!! -
HHX - eksamener...
ForumindlægHey...jeg er 2.års HH'er og jeg har rettet min henvendelse her, da jeg ikke har styr på, hvor mange eksamener jeg skal op i?er det et bestemt antal? f.eks. 4 eller 5?håber på at der er nogen der gider at fortælle det... c",) -
Haster virkelig - brug for din hjælp!!
ForumindlægHej.. Jeg har besvaret nogle spg. om filmen "Good bye Lenin" som både skal aflveres skrifligt og fremlægges i morgen. Er ikke særlig god til faget derfor beder jeg Jer om en rettelse. Håber I kan hjælpe! 1. Erzähle anhand der 6 Bilder oben über Laras Rolle in”Goodbye Lenin!”...
