Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18501 til 18520 af 27855
-
hjælp
ForumindlægHej jeg skal lave en engelsk Synopse om rasicme men jeg ved ikke hvad jeg kunne skrive i min sypnose altså noget jeg ville fremlægge hvad kunne man snakked om i 15min -
Historisk kildekritik af Huntingtons civilisationernes sammenstød
ForumindlægHvilken historisk metode skal man bruge på en teori, sådan som den huntington fremsætter? Kildekritik vil næppe være passende, og det eneste, man kan, er vel så at være kritisk og finde historiske begivenheder, der passer ind i teorien? -
K- Rettigheder
ForumindlægHvis man taler om kvinder, kvinderettigheder osv. og man er helt tilbage i 1800- starten af 1900. Hvordan kan det så være at udviklingen gik ret så langsom, atlså med hensyn til kvinder og de rettigheder de gik op gennem årene? . Hvordan kan det være at kvinder først kom sent ud på arbejdsmark... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Novelle!!! Hjælp!!!!
ForumindlægHjælp, jeg skal skrive en novelle til i morgen. Novellen skal handle om unddomslivet, men det er jo et bredt emne, så hvad kunne det eventuelt være? HJÆLP!!!!!!!!!! -
Sten, Saks Pair af Naja Marie Aidt, hvilken fortæller er der brugt?
ForumindlægHejsa Er der nogen der har læst Sten Saks Papir af Naja Marie Aidt, og hvis ja er der så en der kan fortælle mig hvilken fortæller der er brugt?! :-) På forhånd tak! -
3 linjers grammatik.
ForumindlægJuli wollte gern auf ferie reisen. Sie ¨beslutzen mit das erste auto zu reisen. Es ist eine alte tradition für ihn. Sie treffen die hauptperson wie sie liebt. Er färht zu Istanbul weil er mussen eine Machen zu treffen. btw, tak :) -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan man udregner sit snit? Fagene vægter jo forskelligt, og årskaraktererne mindre end eksamenskaraktererne.. forstår det ikke lige.. -
differentialkonventionen aka f-mærke
ForumindlægJeg har nogle funktioner, som er voksende. Jeg skal vise ved hjælp af f-mærke at de er det. Så vidt jeg ved, skal f-mærke være positivt for at funktion kan være voksende. Men når jeg differentiere funktionerne på min lommeregner, giver de noget negativt. Håber nogen kan hitte rede på det. 1) F(... -
Den franske revolution
ForumindlægJeg sidder og skriver dansk/historieopgave om Robespierre. Men jeg forstår ikke, hvad konventet var? Jeg har slået det op, og der stod, det var en forfatning. Men i bøgerne beskrives det nærmere som en regering. Hjælp? -
glas
Forumindlæghej, hvordan er glasset blevet frestillet,hvem og hvornår...?? -
Folkeviser
ForumindlægEr der nogen, der ligger inde med specielle kendetegn, til hvad folkeviser er? -
emne valg
ForumindlægHej jeg skal skrive en kronik eller en kommentar om et selvvalgt emne, som jeg har en holdning til. Men ved ikke helt hvad jeg kan skrive om, pls hjæælp!!! -
Hvad er forskellen på Budskab og Morale?
ForumindlægHej. Hvad er forskellen på Budskab og Morale? -
the man who love flowers
ForumindlægEr der nogle som har læst "The Man who love flowers" som kan fortælle kort hvad den handler om? -
forberedelse til 24timers eksamener?
ForumindlægHejsa. Jeg har 2 24-timers eksamener her på mit sidste år, og jeg kæmper virkelig med, hvordan man læser op til sådan en eksamen. Man trækker jo, går hjem og har 24 timer.. så man har jo masser af tid, og hjælp at hente. Det eneste jeg rigtig har kunnet gøre som forberedelse her nogle dage før mi... -
Hjælp til få grammatik fejl i min engelsk opgave
Forumindlæghej jeg vil ikke have i retter det ligeud men fortæller hvad jeg laver fejl i, fx en eksempel i kan skrive jeg laver fejl i navneord. så jeg selv kan rette dem og lære min fejl så jeg ikke gøre det samme fejl igen, men det er jer der bestemmer hvordan i vil hjælpe mig Describe what X-Factor is... -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
Kunsteventyr
ForumindlægKære SP Jeg har læst eventyret: DET ER GANSKE VIST! Jeg har desværre svært ved at perspektivere eventyret til noget andet, er der nogen der kan kan komme på noget? Hvordan laver jeg egentlig aktantmodellen til eventyret? Håber i vil hjælpe mig. Tak -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der...
