Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18521 til 18540 af 117955
-
Krydsprodukt - HASTER
ForumindlægHejsa. Jeg skal til mat-eksamen i morgen d. 21/6 og har lige fundet ud af, at jeg ikke har særlig meget om krydsproduktet!! Faktisk noget der nærmer sig ingenting!! :-( Øv øv... Er der ikke nogen som kan hjælpe mig lidt her i nød. Deff. Regneregler + beviser Evt andre sætninger og beviser?? ... -
Trigonometri og areal
Forumindlæghttp://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Voksne/PDF12/121213%20AVU%20MAT_D.ashx 1,4 Der skal bruges 150*19,54=2931 kg prisen med moms:2931/100*329*1,25=12054 kr 1,5 Deler figuren op i 2 trekanter (344+528+400)/2=636 √636*(636-344)*(636-528)*(636-400)=68799,9m2 (290+484+528)/2=651 &radic... -
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Alkohol
ForumindlægHej Jeg skal skrive en disposition om alkohol i fagene Geografi, Biologi og Kemi Den skal indeholde: produktion af vin Ethanols påvirkning af kroppen og befolkning Hvad kunne man skrive til punkterne, er lidt på bar bund? ;s -
Sammenhæng mellem potens- og eksponentielvækst
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle, der kan fortælle mig hvad der er tilfælles mellem eksponentielvækst og potens...Har fået stillet et eksame spg. med det, men ved sku ikke lige... -
Priskrydselasticitet
ForumindlægHej. Jeg står og skal til eksamen nu her og vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med en formel til udregning af PKE? Evt. forklare hvordan man gør ? Mvh Kenneth -
RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens Sagen er den at jeg snart skal til mundtlig eksamen i matematik 1-årig forløb til A-niveau. I mit pensum indgår RSA-kryptering, som jeg ikke rigtigt har styr på. Så jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle om principperne i RSA-kryptering på en meget letforståelig måde? Sam... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Vektor og projektions opgave! Hjælppp
ForumindlægHej alle. sidder med denne opgave, som jeg ikke forstår en prik af. nogen der vil hjælpe! vektorerne a og b har begge begyndelsespunkt i (3,1). a har længden 5 og retningsvinklen 35, mens b har længden 4 og retningsvinklen 75 bestem koordinaterne til projektionen af b på a. Hvad gør jeg??? -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
eksamenskuller
Forumindlæghvis man har fået virkelig dårlig karakter til eksamen som jeg kun bestået(lærens begrundelse at jeg var nervøs og det ikke var særlig sammenhængende), så er mit spørgsmål hvis jeg var dumpet kunne jeg så tage den om? (uden at tage hele året om?) -
Sundt blod af jeppe aakjær
ForumindlægHej :) da jeg skal op til eksamen allerede mandag og ikke har haft tid til at foreberede mig villle jeg spørge om nogen har analyse af digtet!!! eller kan hjælpe mig med at analyser, hjælper gerne med alt andet -
Ideer til emner - Ng/fy
ForumindlægHej Alle. Jeg skal aflutte naturvidenslabeligt grundforløb 1.g, og skal derfor op til eksamen. Jeg har trukket Ng/fy, jeg skal bruge ideér til et emne?? Fyr løs På forhånd tak;) -
Hjælp som Haaaster:(
ForumindlægHey piger. Jeg har lige et spørgsmål fra min kusine som går i 9. klasse, hun er ikke medlem af gruppen og derfor spørger jeg fra hende :) Så nogle fysik/geografi/biologi nerds??? -Jeg har en eksamensprøve imorgen. 3 fag i et (Fysik, biologi og geografi). Mit emne er gødning og jeg har denne p... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit? mm.
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi... -
gratis bog - link?
ForumindlægHeej! Her for noget tid siden, da jeg surfede på biologi links fandt jeg et link til en bog, der var lagt ud på nettet i pdf format!Det lyder lidt pirat, men den var fuldt lovlig!Bogen hedder noget ala: euforiserende stoffer og deres indvirken på hjernen - måske husker jeg lidt forkert?Men er der... -
projektforslag
ForumindlægVi er tre, som skal have fundet et emne til vores projekt. Vi ønsker gerne noget som indeholder fysik/kemi, biologi osv. Det skal dog også være noget, der er meget interessant. Vi har tæmkt lidt på sygdomme (men hvilket?), global opvarmning( Er du noget spændende man kunne vise ?!) eller biotekno... -
SRP mundtlige
ForumindlægHej, jeg har skrevet en SRP om "Fedme og de modstridende synspunkter herpa°". Jeg har skrevet det i fagene biologi, som er min studieretningsfag og engelsk, hvor jeg har valgt dokumentaren, Super size me. Jeg har prøvet at tænke over hvilke andre fag jeg kunne have brugt, men er ikke ko...
